Get Adobe Flash player

Svéd Rally 2015 - 2. nap

A Svéd Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság második, svédországi fordulójának szombati napján a hagyományos svéd szakaszok, köztük a rammeni és a vargaseni különpróbák várták a mezőnyt. A négy gyorsaságit két körben kellett teljesíteni, azok összhossza 135 kilométert tett ki.

Amikor pénteken délután megtudta, hogy Sebastien Ogeir hibájának köszönhetően vezeti a versenyt, Andreas Mikkelsen spontán reakciója az volt, hogy a francia sosem adja fel. Nos, ez szombaton délelőtt be is bizonyosodott, arra azonban már kevésbé számított talán a Volkswagen Motorsport legfiatalabb pilótája, hogy csapattársán kívül lesz egy másik komoly kihívója is.

Pedig jól nyitotta a napot a norvég, Ogier-nek hat, Thierry Neuville-nek nyolc másodpercet adott az első szakaszon, így előnye csaknem fél percre nőtt. A következő, rammeni gyorsasági elején azonban becsúszott az árokba, onnantól kezdve elvesztette a ritmusát, a kör utolsó szakaszán pedig megforgott, így Ogier két másodpercen belülre került, Neuville pedig tizenkettőre volt tőle. Előbbit az hátráltatta a kör első szakaszán, hogy az elsők között kellett rajtolnia – konkrétan a Rally 2-vel visszaálló Lorenzo Bertelli mögött –, Neuville-t pedig az a plusz súly, hogy a többiekkel ellentétben két pótkereket vitt magával. A belga frusztrált is volt, mert elmondása szerint padlógázon ment, de nem tudott annyira közel kerülni a többiekhez, mint szeretett volna.

Reggel a harmadik pozícióból rajtolt, de korán kikerült az élen állók csatájából Mads Ostberg, mivel az első szakaszon hibázott és bal hátsó defektet kapott. A szakasz céljában tartott tőle a norvég, hogy a futómű is megsérült, de szerencséje volt, így a negyedik helyet biztosan tudta tartani a folytatásban annak ellenére, hogy a váltóval az első kilométerektől meggyűlt a baja.

Délután arra lehetett számítani, hogy a körülmények kevésbé befolyásolják az élen, illetve a később rajtolók teljesítményét, de nem így lett. Leginkább a Bertelli kiesése miatt immár elsőként induló Ogier-t zavarta ez, aki szokása szerint nem is rejtette véka alá véleményét. „Szégyen, hogy a hülye historic rali után kell mennünk” – hangzottak szavai, miután a historic-os résztvevők teljesen más íveken autóztak a pályákon, melyeken időközben elkezdett olvadni a hó is. A francia ennek megfelelően jó pár másodpercet vesztett és csak a harmadik helyen várhatja a zárónapot.

Mikkelsennek délután is meggyűlt a baja rammeni gyorsaságival, önkritikusan bevallotta, minden évben elszúrja ennek a szakasznak a végét. A vezető helyet azonban őrizte egészen az utolsó különpróbáig, ahol Neuville igencsak meglepte. A hyundai-os ismét két pótkereket vitt és az utolsó szakasz előtt ismét kicserélte navigátorával, Nicolas Gilsoullal újakra az elhasznált első kereket. Délután ez még inkább bejött, mint délelőtt, és – hacsak másfél másodperccel is, de – az élen találta magát Neuville, aki élete egyik legjobb szakaszának titulálta a vargaseni gyorsasági teljesítését. Egyébként addig sem ment lassan a belga páros, már a kör első szakaszát is megnyerték, ami után Neuville bevallotta, navigátora rá is szólt, hogy nyugodjon le.

Neuville és Mikkelsen mögött Ogier nem egész tíz másodpercre várhatja a vasárnapi folytatást, ami tehát hallatlan izgalmakat tartogat. A váltójával továbbra is bajlódó Ostberg senkitől sem zavartatva negyedik, őt a biztonságra autózó Ott Tanak követi. Hayden Paddon és Martin Prokop is átélt egy-egy meleg pillanatot egy ugratást követően, de továbbra is tartják a hatodik, valamint a hetedik helyet. Mögöttük két brit, Elfyn Evans és a szakaszt nyerő Kris Meeke áll, kettejüket mindössze négytized másodperc választja el egymástól. Az utolsó pontszerző pozícióban Yuriy Protasov található. Henning Solberg egy rontás és egy váltóhiba miatt csúszott ki a legjobb tízből.

Jari-Matti Latvala a nap folyamán több kisebb-nagyobb hibát is elkövetett, így csak a tizennyolcadik helyig tudott felkapaszkodni, Robert Kubicának viszont jobban sikerült a szombat, szakaszt is nyert. A befejező napot két pozícióval várhatja előrébb a lengyel, mint Latvala.

A WRC 2-ben továbbra is Jari Ketomaa vezet. A Ford Fiesta R5-öst hajtó finn a rosszabb állapotú részeken óvatosabb volt, hogy óvja gumijait, így előnye fél percre csökkent a negyedik helyről felzárkózó Eyvind Brynildsen Fiesta RRC-jével szemben. Fredrik Ahlin Fiesta R5-ösével őrzi harmadik helyét, akit Valeriy Gorban követ, miután egy kicsúszás következtében kénytelen volt a második helytől elbúcsúzni a MINI-s pilóta.

A WRC 3 egyetlen indulója, Ole Christian Veiby továbbra is versenyben van Citroen DS3 R3T-jével.

A szervezők a korábbi évekkel ellentétben a Colin’s Crest legnagyobb ugratásáért járó különdíjat nem az első áthaladás alapján ítélték oda, hanem mindkét kört figyelembe vették az értékeléskor. A vargaseni gyors közönségkedvenc részén délelőtt Mikkelsen produkálta a legnagyobb repülést, a 41 méterrel beállította a korábbi rekordot, délután azonban megdőlt ez. Neuville, miközben a vezető hely megszerzéséért iparkodott, 44 méterre repült a Hyundai i20 WRC-vel. A Volkswagen Motorsport adatai szerint egyébként Mikkelsen 151,23 kilométer/órás sebességgel ugratott el, míg csapattársa, Ogier „csupán” 135,87-tel, amivel 34 métert repült.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC 2h 29m 54.5s
2. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1.5s
3. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.6s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +53.4s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 29.2s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 35.7s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 3.1s
8. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 22.1s
9. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 22.5s
10. Yuriy Protasov M-Sport Ford Fiesta RS WRC +4m 19.6s

 

Andrew

 

2015. február 14.