Get Adobe Flash player

Svéd Rally 2015 - 3. nap

A Svéd Rally 3. napja

 

A Svéd Rally befejező napján három szakasz, 47 versenykilométer, valamint hallatlan izgalmak várták a mezőnyt és a közönséget.

Thierry Neuville rajtolhatott az élről, a Hyundai pilótáját ugyanakkor mindössze másfél másodpercre követte a volkswagenes Andreas Mikkelsen és utóbbi csapattársa, Sebastien Ogier is tíz szekundumon belül volt reggel. Az éllovas elmondta, sosem érezte még ilyen jól magát az i20 WRC-ben, mint ezen a futamon, Mikkelsen a norvég rajongók és első győzelmének lehetősége motiválta, a világbajnok pedig úgy vélte, semmi vesztenivalója sincsen.

A csata a lesjöfors-i szakaszon kezdődött, amiről sokaknak, köztük Ogier-nek sincsenek szép emlékei, hiszen tavaly négy percet töltött a hó fogságában. Mindez azonban nem zavarta, és megnyerte a gyorsaságit, majd a következőn is jobb volt két riválisánál. A Volkswagen elsőszámú pilótája ezzel feljött a második helyre és három másodpercre került az éllovashoz, aki már nem Neuville volt, hanem Mikkelsen. A belgának ugyanis gondjai adódtak az első szakaszon az átbeszélővel, ráadásul egy helyen a hófalba is belement egy kicsit. Mindazonáltal Neuville is öt másodpercen belül volt ekkor a vezető volkswageneshez képest, így az utolsó gyorsaságira maradt a döntés. A varmullsaseni szakasz ismétlése ráadásként a bónuszpontokért is zajló Power Stage volt.

A három páros közül Neuville futott ennek neki elsőként, és a nem egészen tizenhat kilométeren kilenc másodpercet javított délelőtti idején. Ogier is hasonlóképpen gyorsult, amivel a szakaszon 4,8, az összetettben 6,4 másodperccel előzte meg a Hyundai pilótáját. Mikkelsen a gyorsasági utolsó harmadáig tartotta Ogier tempóját, amivel virtuálisan még mindig az élen volt, ekkor besokallt az egyik kanyarban, beleállt a hófalba, ahonnan csak a nézők segítségével tudott visszajönni a pályára. A norvég ezzel elvesztette a csatát, és csak a harmadik lett az összetett értékelésben. A Power Stage pontjain Ogier, Neuville és Mads Ostberg osztoztak.

„Ez volt az egyik legizgalmasabb rali világbajnoki futam” – nyilatkozta a célba érést követően a futamgyőztes Ogier. „Egy őrületes győzelem, mivel a verseny elejétől padlón kellett nyomnom a végéig. Az első itteni győzelmem két évvel ezelőtt kemény küzdelem volt, most viszont az utolsó szakaszon kellett mindent kijátszanom, és fantasztikus lett a vége. Andreas nagyszerű munkát végzett, és nagyon fiatal, úgyhogy lesznek még csatáink a jövőben. Egyet hibáztam csak pénteken, ezen kívül büszke vagyok, hogy ilyen sebességnél is az úton tudtam tartani a kocsit” – tette hozzá a volkswagenes világbajnok.

Ott Tanak a verseny folyamán végig a biztonságra törekedett, aminek végül egy negyedik hely lett a jutalma. Az M-Sport pilótája mögött a szintén érett versenyzést bemutató Hayden Paddon érkezett a célba a Hyundai i20 WRC-vel. A két brit között a hatodik helyért zajló különcsatát Elfyn Evans nyerte, miután Kris Meeke hibázott a befejező gyorsaságin. Martin Prokop az utolsó előtti szakaszon élt át egy meleg pillanatot, amivel két helyet bukott. A versenyt a nyolcadik pozícióban fejezte be a néhány gyorsaságin meglepően jó időket autózó Yuriy Protasov előtt.

Ostberg a nap első szakaszán hibázott egyet egy csúszós részen, és amikor menteni akarta a helyzetet, a kéziféket meghúzva a DS 3 mindegyik kereke blokkolt, amitől a kocsi a hóban kötött ki. A norvég több mint öt percet vesztett ezzel, amivel elbúcsúzhatott a negyedik helytől. Ezt követően is hátráltatták problémák, így a tízedik pozícióban fejezte be a viadalt.

Jari-Matti Latvala vasárnap egy szakaszt nyert, de az előző két napi időveszteségei miatt a tizenkettedik helyen állt az értékelésben a befejező szakaszt követően. A finn a végső eredménylistán azonban már nem található meg, miután csapata leadatta vele a menetlevelet a céldobogó előtti szervizben. Latvala ugyanakkor talált valamit a beállításokban, ami segítette a Polo WRC vezetésében. Önkritikusan elmondta, már két hónappal ezelőtt rá kellett volna jönnie erre, a konkrét dolgot azonban nem árulta el.

Robert Kubica a turbófeltöltő túltöltése miatt ötperces büntetéssel kezdte a napot. A lengyel a tizenkilencedik pozícióban zárta a viadalt.

A WRC 2-es értékelést Jari Ketomaa kiegyensúlyozott versenyzéssel nyerte Ford Fiesta R5-ösével Eyvind Brynildsen előtt. A Fiesta RRC-t egy MINI John Cooper Works S2000 követte, Fredrik Ahlin rontása után ugyanis Valeriy Gorban állhatott még fel a dobogóra.

A WRC 3 egyetlen indulója, Ole Christian Veiby célba ért Citroen DS3 R3T-jével, csakúgy mint a pénteki kiesés után a Rally 2-es szabály segítségével visszaálló Szabó Gergő. A Mitsubishi Lancerrel rajthoz álló pilóta harminchetedik helyezést érte el.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 55m 30.5s
2. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +6.4s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +39.8s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 26s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 31.5s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 53s
7. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 5.8s
8. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +4m 26s
9. Yuriy Protasov M-Sport Ford Fiesta RS WRC +5m 32.2s
10. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +6m 50.9s

 

Andrew

 

2015. február 15.