Get Adobe Flash player

Különleges korzikai lebonyolítás? - Megosztja a közvéleményt a korzikai útvonalterv

 

Megosztja a közvéleményt a korzikai útvonalterv

 

A Tour de Corse szervezőit arra ösztönzik, hogy gondolják át az ősszel megrendezésre kerülő világbajnoki futamuk útvonalát és időtervét.

Nemrég dőlt el, hogy a viadal az Európa-bajnoki futam helyett a rali világbajnokság francia fordulójának adhat helyet, miután az Elzász központú Francia Rallye-nak anyagi gondjai adódtak.

Az értesülések szerint a 2008 után ismét világbajnoki státuszt kapó verseny október 2-án, pénteken este egy 55 kilométeres szakasszal indulna, amit öt-hat hasonló, vagy akár még hosszabb különpróba követne a hétvége folyamán.

A gyártókat és a versenyzőket megosztja a program. A promóter azon az oldalon van, akik nem örülnének ennek, hiszen így az első napról nem igazán lehetne egy valamirevaló televíziós összefoglalót készíteni. „Tárgyalásban vagyunk a világbajnokság francia fordulójának szervezőivel az itinerről” – nyilatkozta a WRC Promoter első embere, Oliver Ciesla.

Kris Meeke megérti mindkét felet. „Kereskedelmileg értem, hogy ez nehézség a promóter számára” - mondta el a Citroen Racing pilótája. „A magam szemszögéből ugyanakkor úgy gondolom, fantasztikus lenne egy olyan versenyen menni, ahol egy ilyen hosszú szakasz lenne. Úgy tűnik számomra, hogy amit előterjesztettek, az egy igazi Tour de Corse, ez pedig hihetetlen lenne.”

A hírek szerint a rendezők az útvonalterv finomításán dolgoznak, aminek ebben a hónapban az FIA elé kell kerülnie jóváhagyásra.

 

Mi is a baj a kis számú, de hosszú szakaszokkal?

A félórás napi összefoglalót nehéz egy szakasz anyagával megtölteni, főként ha az sötétben fut, mint ahogyan az a Tour de Corse esetében felmerült. További nehézséget jelentene az anyagot illetően, hogy az utána következő szervizparkra este későn kerülne sor, az ottani interjúkat már lehetetlen lenne úgy betenni az összefoglalóba, hogy az még aznap sugárzásra is kerülhessen. Az esti szakasz egyébként az írott sajtó számára sem ideális, hiszen az összefoglalók, eredménylisták, sztorik csak későn jelenhetnek meg. A nyomtatott sajtó esetében nem biztos, hogy belefér ez a lapzártába.

Egy 50 kilométeres szakasz önmagában jelentős részét, 15 százalékát teszi ki egy átlagos, 350 kilométeres versenytávú futamnak. A részt vevők sosem örülnek, ha egy ilyen szakaszt le kell állítani vagy törölni kell valami miatt. A 2014-es Szardínia Rally hasonló hosszúságú, 60 kilométeres monte lernói gyorsaságiját mindkét körben meg kellett szakítani balesetek miatt, a mezőny hátsóbb része mindkétszer megállapított időt kapott ezen a gyorsaságin.

Amennyiben egy nap csupán egy vagy két szakaszt rendeznek, mint ahogyan a korzikai viadal esetében is tervezik, az összes néző arra vagy azokra menne a versenyt nézni. Ez két gondot vet fel: a korlátozott szám bekötőutak miatt koncentrálódnak a nézők a pálya mentén, ami növeli a biztonsági aggályokat, de a környék közlekedését is megbéníthatja a dolog.

A fotósok, videósok is korlátozott számú lehetőséggel rendelkeznek munkájuk elvégzésére.

 

Andrew

 

2015. március 3.