Get Adobe Flash player

Lengyel Rally 2015 - 3. nap

A Lengyel Rally 3. napja

 

A Lengyel Rally befejező napján mindössze egy pályát iktattak a programba a rendezők, a 14,6 kilométeres szakaszt kétszer kellett a mezőnynek teljesítenie, másodszorra természetesen a bónuszpontokat adó Power Stage-ként.

A táv rövid volt, ugyanakkor izgalmasnak ígérkezett a befejezés, miután a versenyt vezető Sebastien Ogier mindössze 5,6 másodperc előnnyel rendelkezett reggel a másik Polo WRC-t kormányzó Andreas Mikkelsen előtt, Ott Tanak pedig másfél másodperccel előzte meg Fordjával Jari-Matti Latvala Volkswagenét. Ők négyen ráadásul húsz másodpercen belül voltak, tehát nagy harcra volt kilátás a dobogós helyezésekért.

Az első szakaszon Ogier aztán megmutatta, miért is kétszeres világbajnok, 2,5 szekundummal volt jobb mindenkinél, így a befejező gyorsasági előtt nyolc másodperc fölé tornázta előnyét. Latvala ugyanakkor valamivel jobbnak bizonyult Tanaknál, tehát közelebb férkőzött az észthez. Az élmezőny további részében sem történt pozícióváltás annak ellenére, hogy Thierry Neuville egy második sebességi fokozatú kanyarban felborította Hyundai-ját. A belgának szerencséje volt, húsz másodpercet vesztett az esettel, pozíciót azonban nem, miközben egy karót és egy hirdetőparavánt húzva érkezett meg a beíróba.

A Power Stage-en is Ogier bizonyult a leggyorsabbnak – 127,57 kilométer/órás átlaggal teljesítette azt –, a futamgyőzelem mellett tehát megszerezte a három bónuszpontot is. „Ebben az évben sok nagyszerű győzelmem volt, de az itteni nagyon különleges. Első voltam az úton a táv kilencven százalékában. Nyomnom kellett az első métertől az utolsóig. Huszonnyolc pont innen tökéletes kezdete a nyári szünetnek” – nyilatkozta a méltán elégedett pilóta a célban.

Mikkelsen végzett másodikként a futamon, miután harmadik lett a befejező szakaszon. A norvég eddigi legjobb versenyének titulálta a lengyel viadalt. Tanak második időt ért el az utolsó gyorsaságin, amivel bebiztosította élete második világbajnoki dobogós helyezését. „B*******l nyomtam neki!” – mondta az észt pilóta. „Nagyon boldog vagyok a csapat miatt, sokat tettek ezért! Elképesztő, milyen munkát végeztek. Hálás vagyok az M-Sport főnökének, Malcolm Wilsonnak, hogy adott egy második lehetőséget is nekem, sokat jelent ez számomra.”

Latvala, meg akarta fogni Tanakot, de hibázott a Power Stage-en, nekicsúszott egy fának. Húsz másodpercet vesztett ezzel, és az is kérdéses volt, hogy eljut-e a célig a Polo WRC-vel, aminek megsérült a hűtője. Jóllehet a közúti szakaszon meg kellett állnia, végül sikerült célba vinnie autóját, de negyven másodperc büntetést kénytelen volt elkönyvelni, ami miatt vesztett egy pozíciót az összetettben. A negyedik helyen, legjobb hyundai-osként Hayden Paddon ért célba így, mögötte Latvala, majd a csapattárs Neuville következett. Kris Meeke az utolsó szakaszon lépett elő egy pozíciót, miután Robert Kubicának előbb differenciálmű, valamint kézifékgondjai adódtak, kegyelemdöfésként pedig az utolsó szakaszon defektet kapott, amikor egy egyenes részen eltalált egy követ. A legjobb tízet a küzdelmes hétvégét maga mögött tudó Mads Ostberg és a folyamatosan az itinerére panaszkodó Dani Sordo zárta.

A WRC 2-ben Esapekka Lappi nyerte mindkét szakaszt és a futamot is, megszerezve a Skoda Fabia R5 első WRC 2-es győzelmét. A finn pilóta mögött csapattársa, Pontus Tidemand, valamint a Citroen DS3 R5-öt kormányzó Karl Kruuda zárt.

A junior világbajnoki mezőnyben sem történt változás a dobogón, Simone Tempestini győzött Osian Pryce és Henri Haapamaki előtt. A WRC 3-as kategória dobogóját ugyanezek a versenyzők foglalták el. A Drive DMACK Fiesta Trophy-ban Marius Aasen diadalmaskodott Tom Cave és Max Vatanen előtt.


A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 26m 11.5s
2. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +11.9s
3. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +23s
4. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 14.6s
5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 24.7s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 44.5s
7. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 57.7s
8. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +2m 8.3s
9. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 18.2s
10. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 48.4s

 

Andrew

 

2015. július 5.