Amikor a Fiat csoport elkezdte favorizálni a 131 Abarth-ot, a Lancia egy turbófeltöltős gruppe 5-ös gépet faragott a Stratosból hosszú távú zártpályás versenyekre.
Nehezen érthető, mi volt a Lancia célja azzal, hogy harcba küldte a Lancia Beta Coupét a rali világbajnokságon. Nem, nem tűnt ez egy rossz autónak, sőt…
A Fiat az 1984-es éves sajtókonferenciáján leleplezte a Lancia legújabb „ralifegyverét”, a Delta S4-et. A Delta S4 a Lancia raliautókat érintő legdrágább beruházása volt, a géppel a rali világbajnokságon kívántak részt venni, leváltva a sokat próbált Rally 037-est.
A Mercedes ralisport története az ’50-es évek közepén kezdődött, amikor a legendás 300SL, majd a 220SE, a 230SL, végül a 230SL voltak láthatóak különböző versenyeken.