Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Nandan arról, hogyan haladnak

 

Nandan arról, hogyan haladnak

Pontosan három hónappal azt megelőzően, hogy a Hyundai ismét, ezúttal egy teljesen új struktúrájú csapattal jelenik meg a rali világbajnokságon, a motorsport részleg vezetője, Michel Nandan ad áttekintést arról, hogyan haladnak feladataikkal.

„Eddig jól ment, hiszen pokolian sok munkát végez mindenki, kéthetente tesztelünk. Minden egyes tesztnap hasznos, hiszen ezekből tanulunk. Úgy gondolom, eddig nagyon jó helyzetben vagyunk a jövő évet illetően. A tesztekkel kapcsolatban, ez idáig nem végeztünk valódi megbízhatósági futásokat. Használtunk hosszú szakaszokat, durva felületűeket is, de valódi megbízhatósági tesztet még nem csináltunk, ami kemény körülmények között jelentett volna 30-40 kilométeres szakaszokat. Mivel a homologizációs dokumentumokkal kapcsolatos döntést hamarosan, októberben meg kell hoznunk, azt hiszem, nehéz lenne sokkal többet teljesíteni. Próbálunk minden egyes teszten több kilométert menni, de nehéz ez. És nem lehetséges az sem, hogy Európán kívüli teszteket csináljunk.

Megpróbálunk majd néhány tesztet végezni Svédországra. Ez azért nehéz, mert ha decemberben próbálod meg csinálni, szerencsés lehetsz, ha van hó, vagy nem leszel szerencsés, ha az időjárás a versenyen más lesz. Ez tehát szerencsejáték. Az azonban biztos, hogy a következő év egy nagy próba lesz számunkra. Az lesz a lényeg, hogy az év folyamán lépésről lépésre fejlesszük a teljesítményt és hogy az ettől az autótól kapott visszacsatolásokkal dolgozhassunk a 2015-ös évre.”

A Hyundai Motorsport három tesztpilótát – Bryan Bouffier-t, Juho Hanninent és Chris Atkinsont – foglalkoztat a 2014-es specifikációjú i20 WRC tesztelésében, de kik lesznek a versenyzőik 2014-re?

„Sajnálom, de ezzel kapcsolatban nem tudok semmi sem mondani. Azt hiszem, hat vagy hét lehetséges pilóta volt, aki járt már itt nálunk Alzenauban. 2014-re azt mondtuk, egy versenyképes pilótát és egy fiatalt akarunk. 2015-ben két olyan versenyzőre lesz szükségünk, akik nyerni tudnak. Számomra érdekes ez, mivel nem hinném, hogy a Citroen kivételével lenne olyan csapat, aki megadta volna a fiatal pilóták részére azt az esélyt, hogy fejlődjenek. Talán még az M-Sport jó ebben, de ők sem teremtik meg a lehetőséget a tesztelésre. A tesztelés a pilóták fejlődési csomagjának legfőbb része.

2014-ben természetesen minden futamra egy állandó versenyzőre lesz szükségünk, a második pilóta változhat, de annak lenne értelme, ha mindig ugyanaz a két versenyző lenne. Úgy tudom, a rali világbajnokság bizottsága meg fogja vizsgálni ezt a szabályt a jövőben.

Két kocsival vágunk neki a 2014-es szezonnak, talán később lesz egy harmadik autó is. Meg fogjuk vizsgálni ezt a lehetőséget. Annak viszont nem lesz esélye, hogy Európán kívül is fusson a harmadik autó. Amint meg tudjuk építeni a harmadik kocsit, meg fogjuk nézni ezt az ötletet. Beleértve a tesztautókat is, a 2014-es modellből a tervek szerint maximum nyolcat építünk. Jelenleg két tesztautónk van. Ha egy B csapatot futtatsz, extra autókra van szükséged.”

 

Andrew

 

2013. október 22.