Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Nandan Neuville-ről

 

Nandan Neuville-ről

Miután bejelentették, hogy Thierry Neuville hároméves szerződést kötött a Hyundai Motorsport rali világbajnoki csapatával, az alakulat vezetője, Michel Nandan beszélt arról, miért is a fiatal belgát választották vezető pilótának.

- Hogyan történt mindez?

- A nyár vége felé kerültünk kapcsolatba. Elmeséltük, mi az, amit a Hyundai tervez, mennyire új a csapat, miért jönnek a rali világbajnokságra, mik a céljaink, hová akarunk eljutni. Maga hozta meg a döntést. Thierry többéves szerződése 2014-ben kezdődik, és reményeink szerint hosszú időre fog szólni. Nem akarunk beszélni arról, mennyi évet jelent ez, mert ha jól érzi magát, örülnénk, ha velünk maradna.

- Miért Thierry-t választottátok?

- Ez nagyon is nyilvánvaló, ha megnézzük az egyes pilóták idei bajnokságban mutatott teljesítményét. Thierry nagyon versenyképes volt, úgy gondolom, megmutatta, nagyon okosan tud vezetni, és nem csak jó eredményei voltak, de célba is ért, valóban jó munkát végzett. Több pilóta is a figyelmünk középpontjában volt, Thierry volt az egyik ilyen. A meglévő elkötelezettségek szerint teljesen szabad, így volt lehetősége arra, hogy tárgyaljon velünk.

- A versenyzés mellett részt tud venni a kocsi fejlesztésében is?

- Thierry az a versenyző, aki a jövő évben minden versenyen részt fog venni, a versenyek és a felkészülés nagyon sok időt vesz igénybe. Természetesen rengeteg teszten fog közreműködni, de néhány teszt másik pilótákkal fog zajlani. Nem csinálhat egy pilóta mindent.

- Mikor lesz Thierry-nek lehetősége beülni az autóba?

- Thierry-nek az év végéig szól a szerződése, így ez az aktuális szerződésétől függ, de úgy gondolom, hogy a Wales Rally GB után már lesz lehetősége az autót vezetni.

- Vezette már a kocsit?

- Látta már az autót, látta már a gyárat, de az autót még nem vezette. Szerződéssel rendelkezik, úgyhogy nem csinálhat semmit. Monte-Carlo előtt lesz egy teszt, azon valahogyan részt fog venni.

- Kik lesznek a csapat másik pilótái 2014-ben?

- Jelen pillanatban egy vagy talán két pilótát is keresünk. Még mindig vizsgáljuk, hogy milyen opcióink vannak, de nagyon is lehetséges az, hogy nem csak egy második számú versenyzőnk lesz. Csak egy pilótát kell megneveznünk az összes versenyre. Ami az FIA bajnoki szabályzatát illeti, eddig ez a pilóta Thierry. A második autóra még mindig nézzük, mit is csináljunk.

- Thierry hozza a jelenlegi szponzorait is?

- Thierry-nek vannak saját szponzorai, mi a magunk részéről is keressük a támogatókat, de a két dolog között nincsen összefüggés. Nem volt kereskedelmi oka vagy bármilyen szerződés Thierry megszerzésében. Ebben a pillanatban tehát teljesen korlátlan a szituáció. Még mindig nem tudjuk, ki fogja a második autót Monte-Carlóban vezetni.

- Mik a céljaitok a csapattal és Thierry-vel a Monte-Carlo Rallye-ra?

- Monte-Carlóban két autónk lesz, a célunk pedig, hogy legjobbunkat nyújtsuk és a lehető legtöbb információt gyűjtsük. Boldogok lennénk, ha befejeznénk a versenyt. A teljesítményre vonatkozóan nincsenek elvárásaink. 2014-re az a célunk, hogy tanuljuk a bajnokságot, miközben fejlesztjük az autókat. Teljesen más úton közelítjük meg a bajnokságot, mint a Volkswagen vagy a Citroen. Esetünk más egy kicsit, mivel egyrészt sokkal kevesebb idő áll rendelkezésünkre, aztán mi sokkal inkább a bajnokságban való részvétel során szeretnénk megtanulni az autót. Nem vagyunk álmodozók az autósportban, tudjuk azt, hogy a rali világbajnokságon ilyen szintet elérni hatalmas munkára van szükség. Ahogyan korábban is elmondtuk, 2014 csak egy tréning lesz, egy év arra, hogy fejlesszük az autót és a csapatot.

 

Andrew

 

2013. november 13.