Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Interjú Dani Sordóval

 

Interjú Dani Sordóval

A spanyol versenyző hosszú időt töltött a Citroennél, részese volt a MINI szerepvállalásának, de a Ford csapatánál is indult egy versenyen. Most új vizekre evez Dani Sordo, és a Hyundai overáljában tűnik fel jövőre.

 

- A múlt héten történt meg a hivatalos bejelentés, hogy a Hyundai versenyzője leszel, de ez véletlenül kitudódott már korábban, amikor a Hyundai Spanyolország Tweet-elt erről.

- Igen, láttam ezt! Azt hiszem, egy kis hiba volt ez: nem jelentett még semmit. Nem tehettem vele semmit, elhiheti mindenki…

- Mit vársz az új i20 WRC-től?

- Nincs semmi elvárásom jelen pillanatban. A tesztek után több elképzelésem lesz. De beszéltem azokkal a pilótákkal, akik vezették már, és minden pozitív, amit elmondtak. Teljesen elfogulatlanul állok neki, eltökélt vagyok, hogy még jobbá tegyem.

- Melyik versenyeken veszel részt?

- Még nem eldöntött, bizonyára minden aszfalt versenyen, de remélem, hogy további egyen-kettőn is. Szeretnék Portugáliában és Argentínában is indulni például, jól érzem magam azokon az eseményeken. Ezt a csapat később fogja azonban eldönteni, de emellett részt fogok venni teszteken is az év során.

- Miért a Hyundai-t választottad?

- Ez egy új csapat, egy friss csapat, nagy céljaik vannak a jövőre nézve. Egy tökéletes világban az összes versenyen részt szerettem volna venni, de nem volt lehetséges ez, úgyhogy minden lehetőséget ki kell használni, ami adódik. A fontos, hogy továbbra is versenyezhessek.

- Mit gondolsz, hol végezhetsz a Monte-Carlo Rallye-n, amire a következő hónapban kerül sor?

- Idén a dobogón végeztem, de egy új autóval ez nem lesz olyan könnyű. A Monte-Carlo talán az évad legnehezebb versenye a jóslás szempontjából, idén jól választottunk gumit és nem volt semmi problémánk, úgyhogy a dobogón végeztünk. De nagyon könnyű egy nagy hibát elkövetni, amikor az ember nem másodperceket veszt, hanem elveszít mindent. Szóval, ki tudja megmondani? Koncentrálni fogunk, megpróbálunk nem sokat hibázni, ami mindig is a legfőbb dolog. A végén aztán meglátjuk, milyen eredményt értünk el.

- Új navigátorod lesz, Marc Marti. Mi volt a probléma közted és a feladatot korábban ellátó Carlos del Barrio között?

- Egyáltalán nem volt semmi gond köztünk. Csak annyi, hogy nem tudtam, mennyi versenyt tudok futni jövőre, Carlos viszont minden részt akart venni, úgyhogy jövőre ő különböző versenyzőkkel különböző futamokon fog menni, míg Marc csak a közös programunkra figyel. Úgy gondolom, így a legjobb, és hosszú idő után jó dolog váltani. Marc egy nagyon profi srác, aki sok tapasztalattal rendelkezik.

- A Hyundai a tizenöt alkalom során 7700 kilométert tesztelt eddig. Elég ez?

- Nem vagyok benne biztos, hogy bármikor is azt lehet mondani, ennyi vagy annyi elég. Mások többet teljesítettek. Figyelembe kell azonban vennünk, hogy a következő év a tesztelésről is szól, ezúttal már nyilvánosan. Mindannyiunknak az a célja, hogy 2015-re fejlesszük az autót. Amikor csatlakoztam a MINI-hez, az is egy teljesen új kocsi volt, és úgy gondolom, fejlesztési tapasztalataim segíthetik a Hyundai-t is. Nem aggódom az előttünk álló kihívás miatt, inkább izgalommal tölt el.

 

Andrew

 

2013. december 18.