Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Hogyan okozta az emelő Neuville kiesését

 

Hogyan okozta az emelő Neuville kiesését

Thierry Neuville Monte-Carlo Rallye-n történt kiesését a törött emelő okozta – bizonyos értelemben.

A belga pilóta szuperlágy abroncsokon futó vadonatúj Hyundai i20 WRC-je az idénynyitó első szakaszának hatodik kilométerénél vált alukormányozottá egy hóval borított gyors jobbos hajlatban, ami „nem is igazán volt kanyar”, a kocsi ezt követően megpördült, és hátuljával eltalált egy villanyoszlopot.

A futómű sértetlenül megúszta az esetet, ugyanakkor elgörbült a kipufogó és a stabilizátor is eltörött, ami akadályozta a bal hátsó kereket a forgásában. Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul megpróbálta megjavítani az autót, a kipufogó hátsó részét sikerült is leszedniük. A csomagtartóban elhelyezett emelő viszont a becsapódáskor megsérült, ami miatt nem tudták levenni a kereket a stabilizátor eltávolításához. A belga páros így a verseny feladására kényszerült.

„Ez egy valódi katasztrófa, mivel a csapat nagyon keményen dolgozott” – mondta el Neuville, akinek a negyedik Monte részvételéből ez volt a negyedik kiesése. „Nem sok minden van, amiből a versenyt illetően meríthetnék, az egyetlen dolog, amit tennem kellett volna, hogy túljussak az első napon. Úgy éreztem, jó a ritmusom, kényelmesen éreztem magam, de nagyon hamar befejeztük, ami hatalmas csalódás.”

A Hyundai Motorsport csapatvezetője, Alain Panesse nem rejtette véka alá feldúltságát. „Csalódottak vagyunk, mivel megegyeztünk, sima rajtot vesz, ugyanis tudtuk, a körülmények nehezek lesznek. Ha összehasonlítjuk a részidejét Ogier részidejével, Thierry 4,5 másodperccel volt gyorsabb, ami hatalmas különbség. Úgy gondolom, talán egy kicsit túl gyorsan indult neki, és nem vette figyelembe az adott pillanatban jelen lévő téli körülményeket.”

Az újonc csapat frusztrációja délután ért a csúcsára, amikor az éppen harmadik helyen álló Dani Sordo autója egy elektromos hiba miatt nem indult újra egy közúti szakaszon. Miután a Monte-Carlo Rallye rendezői hagyományosan nem alkalmazzák a Rally 2 szabályt, a csapat az első nap végén neki is állhatott a csomagolásnak.

 

Andrew

 

2014. január 18.