Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Zúzós nap a Hyundai-nál

 

Zúzós nap a Hyundai-nál

Új fejlesztésű motorral és nagy reményekkel vágott neki a Hyundai Motorsport a Finn Rally-nak. Az első nap felemásan alakult az elsőszámú csapat számára, Thierry Neuville-nek az i20 WRC-vel és az itinerével is akadt gondja, így csak a nyolcadik helyen zárt, Juho Hanninen viszont a bizakodásra okot adó ötödik pozícióban állt be az esti parc fermébe.

Pénteken reggel aztán egy csapásra rosszra fordult minden a koreai alakulatnál. Előbb Neuville került bajba, aki az első szakaszon szélesen vett egy beszűkülő jobbkanyart és megcsípett egy követ, melynek következtében háttal nekicsapódott egy fának, amitől jócskán megsérült a Hyundai hátsó szárnya. A szervizparkig három gyorsasági volt még hátra, a belga pedig folyamatosan panaszkodott a beírókban. „Nincs aeronk hátul. Nincs tapadás hátul, főként a gyors egyenesekben és a bukkanókon. Óvatosnak kell lennem, mert nincs meg az érzés, bár a lassabb részek rendben vannak.”

A csapat elsőszámú pilótája, alig várta, hogy a szervizparkba érjen és felszereljenek az autójára egy új hátsó szárnyat, de nem várt fordulatot vett itt a dolog: az FIA delegáltja, Jerome Toquet észrevette, hogy megsérült az autó bukócsöve, ami miatt Neuville nem folytathatta a versenyt. A sérülés ráadásul olyan súlyosnak bizonyult, hogy a rendelkezésre álló idő alatt a helyszínen nem tudják megjavítani a szerelők, így a 7-es rajtszámú i20 WRC szombaton sem állhat vissza a versenybe.

A fedélzeti kamera felvételei később megerősítették, hogy Neuville egy, a versenyvonalon lévő követ talált el nagy erővel, ami miatt a fának csapódott. Ugyanakkor nem ez az eset, hanem egy szélesen vett kanyar során egy kővel történt találkozás volt az, amikor megsérült az i20 WRC bukócsöve, ami miatt a belga nem folytathatta a versenyt.

Juho Hanninen pénteken reggel autózott egy negyedik időt, amivel feljött ugyanebbe a pozícióba az összetettben is. Az ő sorsát a második szakasz pecsételte meg. „Volt egy lassúdefektem a rajttól kezdve, néhány kilométerre a cél előtt nekimentem a töltésnek, és háttal beestem az árokba.” A kocsi látszólag eléggé összetörött – ironikus módon szinte csak a hátsó szárny maradt ép rajta –, de Hanninenék folytatni tudták, mivel mechanikus sérülés nem keletkezett a Hyundai-on. A cél után kiszedték az összetört szélvédőt, és anélkül teljesítették a következő két szakaszt, melyek során a műszerfal is kiszakadt a helyéről. A történések során kétperces hátrányt szedtek össze, a szervizbe a tizenegyedik helyen érkeztek.

A szerelők helyrepofozták az i20 WRC-t, de a finn délutánja sem alakult zökkenőmentesen. Valószínűleg a borulás következtében sérült meg a kormányszervó, ami délután nem működött hibátlanul, a nyomvályúkban és az ugratók után elment a rásegítés. Hanninen ezek után a kilencedik helyen zárta a napot.

 

Andrew

 

2014. augusztus 2.