Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - A Hyundai előre néz

 

A Hyundai előre néz

A Hyundai autósport részlegének vezetője, Michel Nandan a Katalán Rally-t megelőzően a koreai gyár World Rally Car programjának előrelépéseiről számolt be. A csapat a következő szezont a jelenlegi i20-szal kezdi, az alapvetően a jelenlegi specifikációjában fog futni. Változtatások a motoron várhatóak csupán egy jokerlehetőség kihasználásával, de ez nem biztos még.

„Még mindig nem tudjuk, mikor vetjük be az i20 WRC új változatát, mivel a fejlesztési tesztek folyamatban vannak, és úgy gondolom, még számunkra is nehéz lesz, hogy a következő év kezdete előtt meglássuk a teljesítmény tekintetében az új autó biztosította relatív változásokat. Még nagyon sok tesztet és kiértékelési munkát kell lefolytatnunk. Az még nem dőlt el pontosan, hogy a dizájn mikor kerül véglegesítésre, ez még a fejlesztési tesztjeinktől függ. Az új autó tervei még nem véglegesek teljesen, sok szélcsatornás tesztet kell még lebonyolítanunk. Aerodinamikailag semmi sincs teljesen lefixálva” – magyarázta Nandan az „Új Generációs i20” WRC változatáról.

Arról, hogy ki fogja vezetni az új autót, a világbajnokság spanyol futamán voltak már szóbeszédek, a biztos pont, Thierry Neuville mellett Dani Sordo neve hangzott el. „Több versenyzővel beszélünk még mindig, Dani is közöttük van természetesen. Nyitottak még valamennyire a tárgyalásaink. Ahogyan mondtam, ennek a hónapnak a végén, legkésőbb november első napjaiban, a Brit Rally előtt információt fogunk adni erről” – mondta el a Hyundai Motorsport vezetője.

Nandan beszélt a Katalán Rally felkészüléseiről is. „Ez volt természetesen az első alkalom, amikor vegyes felületű, murvás és aszfaltos versennyel szembesültünk, úgyhogy egy új kihívás volt számunkra. Voltak tesztjeink a múlt héten, főképpen aszfalton, mivel a murvás specifikáció nagyon hasonló ahhoz, mint amilyen az Ausztráliában használt autó volt, így a teszt nagyobb részét aszfaltra dedikáltuk, hogy a Francia Rallye után még inkább alkalmazkodjunk az új Michelin gumikhoz. Franciaországban a verseny során nagyon sok különböző próbát csináltunk, hogy hogyan javuljunk, de néhány dolgot a várhatóan magasabb hőmérsékletű spanyol futam előtt teszteltünk le. Úgy gondolom, jobban felkészültünk, mint amilyenek Franciaországban voltunk. Mindhárom versenyző tesztelte az autót, és nagyon örültek annak, amivel találkoztak.”

A Katalán Rally aszfaltos részén a Hyundai pilótái ennek ellenére elég sokat panaszkodtak az autó kezelhetőségére. Thierry Neuville, Dani Sordo és Hayden Paddon számára egyaránt az volt a probléma, hogy az i20 WRC a spanyol futamra leginkább jellemző szűk, kanyargós részeken alulkormányozottan viselkedett, Neuville ugyanakkor kiemelte, hogy a gyors részeken nagyon jól működött a kocsi. Abban a teljes csapat egyetértett, hogy a jövőre nézve nagyon hasznos információkat gyűjtöttek ezúttal is.

A belga versenyzővel egyébként megesett az, hogy autója könnyebbnek bizonyult a futam során egy súlymérésnél. Neuville az egyik pénteki szakaszon lecsúszott az útról és kapott egy jobb hátsó defektet. Az eset során látványos sérüléseket szenvedett az autó, ami aztán öt kilogrammal könnyebb volt a mérlegeléskor, mint a minimális súlyhatár. A technikai felügyelőket a Hyundai azzal győzte meg, hogy a nem szándékos szabálytalanság a leszakadt karosszériaelemnek volt köszönhető.

 

Andrew

 

2014. november 1.