Hírek: Hyundai i20 WRC - A Hyundai Shell World Rally Team tényei, adatai
A Hyundai Shell World Rally Team tényei, adatai
A Hyundai Shell World Rally Team számára tele volt csúcspontokkal, emlékekkel és az elsőként elért dolgokkal a rali világbajnokság 2014-es idénye. A csapat pozitív benyomást tett bemutatkozó szezonjában, bátran végezve a Hyundai i20 WRC átfogó fejlesztését a rali világbajnokság nyilvános és versenyképes színterén.
Ambiciózus cél volt az új alakulat számára, hogy elrajtoljon a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n, a kezdeti célt aztán könnyedén teljesítette is. A következő versenyek a csapat legszerényebb várakozásai felett alakultak és még azokon túl is: a harmadik fordulón, Mexikóban megszületett az első dobogós helyezés, rögtön ezt követte Portugáliában az első szakaszgyőzelem. Később, az egylet hazai versenyén, a Deutschland Rallye-n a Hyundai első futamgyőzelmét aratta egy egy-kettes eredménnyel, ahol a csapat megszerezte első Power Stage pontjait is.
A rali világbajnokság közössége tárt karokkal várta a Hyundai Motorsportot, ez segített a csapatnak az új környezetben történő gyors beilleszkedésben. Az elsődleges cél azonban sosem változott, miszerint a csapat minden versenyen mindegyik autójával célba akart érni. Ahogyan azt a számok is mutatják, a 2014-es szezon több okból is emlékezetes marad az alzenaui gárda számára.
„Nagyon elégedettek vagyunk a kimagaslóan versenyképes rali világbajnokságon történt bemutatkozó szezonunk végkimenetelével” – hangzott a csapat igazgatójának, Michel Nandannak az értékelése. „Nem voltak illúzióink, hogy mennyire is lesz kemény ez az idény, de nagyon sokat tanultunk ebből a tesztévből, melynek során nagyon jó eredményeket is begyűjtöttünk. Tiszta lappal indulva százhúsz elszánt, professzionális emberrel kifejlesztettük a Hyundai i20 WRC autót és elértünk néhány nagyon fontos mérföldkövet. Megszereztük első szakaszgyőzelmeinket, első dobogónkat és az emlékezetes egy-kettőt Németországban – biztos vagyok benne, hogy azt a napot a csapatból egyikünk sem fogja elfelejteni sohasem. Az összes támogatónknak, partnerünknek és rajongónknak köszönet, hogy csatlakoztak hozzánk ezen a fantasztikus úton. Minden egyes csapattagunknak is meg szeretném köszönni az ebben a szezonban tett egyéni hozzájárulását. A statisztikák és a számok egy fantasztikus történetet mondanak el, de a Hyundai Motorsportnál a színfalak mögött elvégzett fáradhatatlan munka tette ezt lehetővé.”
Az út monte-carlóig
- A Hyundai Shell World Rally Team a rali világbajnoki bemutatkozó szezonját 2014 januárjában az új csapatok közül a valaha volt legrövidebb felkészülési idővel kezdte meg. A Hyundai Motorsport GmbH 2012. december 19-i megalakulása és a 2014-es Monte-Carlo Rallye első versenynapja, január 16. között mindössze 394 nap telt el.
- A csapat 2013-as felkészülési éve során a vadonatúj Hyundai i20 WRC a tizenhat teszt alatt nyolcezer kilométert tett meg.
Versenyülésben
- A szezon futamain 12 ember foglalt helyet a Hyundai i20 WRC pilótafülkéjében, ők a Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, a Juho Hanninen/Tomi Tuominen, a Dani Sordo/Marc Marti, a Hayden Paddon/John Kennard, a Bryan Bouffier/Xavier Panseri és a Chris Atkinson/Stephane Prevot párosok.
- Fentieken kívül egy ralilegenda is megízlelhette a Hyundai i20 WRC élvezetét, Marcus Grönholm Finnországban, a Helsinki Battle során vezethette az autót.
- A 7-es rajtszámú Hyundai i20 WRC-vel szereplő elsőszámú páros, a belga Neuville/Gilsoul kettős mind a tizenhárom futamon részt vett.
- A spanyol Sordo/Marti duó az egyetlen, aki két különböző rajtszámmal is versenyzett ebben az évben, Portugáliában a 20-as, öt másik alkalommal, Monte-Carlóban, Argentínában, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban a 8-as számú Hyundai i20 WRC-vel szálltak csatába.
- A Hanninen/Tuominen páros hat futamon indulhatott a 8-as rajtszámú kocsival, míg a Paddon/Kennard kettős ugyancsak hatszor szerepelhetett a 20-assal.
- Az Atkinson/Prevot és a Bouffier/Panseri párosok két világbajnoki futamon indultak.
- A Hyundai pilótái összesen 193 egyéni pontot gyűjtöttek, a két csapat, a Hyundai Shell World Rally Team és a Hyundai Motorsport N pedig 215 egységet szedett össze a gyártók között.
A győzelem érzése
- A Hyundai Shell World Rally Team-et futamgyőztessé avatták első idényében, hazai pályáján, a Deutschland Rallye-n szenzációs egy-kettőt ünnepelhetett a csapat. Ez volt a Hyundai első rali világbajnoki futamgyőzelme.
- A Hyundai volt az egyike annak a két gyártónak, akik a 2014-es rali világbajnoki fordulókon győzelmet arattak, a másik a Volkswagen.
- Az eredmény még inkább lenyűgöző a shakedown-on történt drámai események miatt, ahol Neuville felborította a Hyundai i20 WRC-t. A csapat szerelőinek kitűnő munkája, akik tizennyolc órás műszakban javították meg az autót, tette lehetővé az eredményt.
Fellépni a dobogóra
- Bemutatkozó szezonjában a Hyundai Shell World Rally Team három futamon tudott az első háromban végezni (Mexikóban, Lengyelországban és Németországban), melyeken összesen négy dobogós helyezést szerzett, köszönhetően a németországi egy-kettőnek is.
- Mindössze 460 nap telt el a Hyundai i20 WRC első tesztje, 2013. május 21. és az első győzelem, 2014. augusztus 24. között.
Szakaszsikerek
- A csapat első egy-kettes szakaszeredményét Szardínián könyvelhette el, a második, Terranova Nord, majd a harmadik, Terranova Sud szakaszokon.
- Neuville, Sordo és Hanninen is álltak élen versenyben a szezon során.
- A Hyundai Shell World Rally Team versenyzői ötvenhét első hármas szakaszidőt futottak.
- A szakaszgyőzelmek tekintetében a portugál futam volt a legsikeresebb a csapat számára, ahol összesen három gyorsaságit nyertek.
- A legjobb hármas szakaszidőket nézve a német (tizenkettő ilyen eredmény) és a lengyel (tíz ilyen eredmény) verseny volt a legsikeresebb a csapat számára.
Belga erő
- Thierry Neuville útban a Deutschland Rallye győzelem felé megszerezte a csapat első Power Stage pontjait.
- A befejező futamon, a Brit Rally-n megismételte ezt, további két pontot gyűjtve, miután a szezon utolsó szakaszát is a második helyen fejezte be.
Svéd álmok
A Hyundai Shell World Rally Team színeiben az első futamán, a Svéd Rally-n részt vevő Juho Hanninent avatták a Colin’s Crest győzetésévé a legnagyobb ugratása révén, a finn a vargaseni szakaszon hatalmas, 36 méteres repülést mutatott be.
Szerte a világon
- A csapat kamionjai 25.897 kilométert tekertek a kilométerórájukba a szezon során, miközben a rali világbajnokság európai helyszínei között mozogtak.
- A Mexikóba, Argentínába és Ausztráliába történt tengerentúli utak során a csapat összesen 100.669 kilométert utazott.
- A csapat hajón szállított felszerelései 56.700 tengeri mérföldet tettek meg.
- A Hyundai Shell World Rally Team átlagosan ötven embert utaztatott minden egyes versenyre.
- Az idény folyamán összesen 4.160 éjszakát töltöttek a csapattagok szállodában.
- Öt darab 12 méteres konténert küldtek a tengerentúli versenyekre, melyek körülbelül ötven tonna felszerelést foglaltak magukba, beleértve a pályabejáró autókat, a tartalék alkatrészeket, a szerszámokat, valamint a szervizterülethez és a vendéglátáshoz szükséges berendezéseket.
- A frankfurti reptérről három versenyautót szállítottak légi úton háromezer kilogramm alkatrésszel együtt.
Növekvő rajongótábor
- A csapat jelentős növekedést könyvelhetett el 2014-ben a közösségi médiákon az online követőinek számában.
- A Twitter, ahol a januári rajt 6.400 követőjéből 19.700 lett a szezon végére, 208 százalékos emelkedést mutat.
- A Facebook lájkok száma a januári 16.300-as számról 272.000-re ugrott, ez 1.569 százalékos növekedés.
- a csapat Facebook galériáiba kilencszáz kép került feltöltésre a rali világbajnokság eseményeiről.
- a csapat YouTube oldalára négyszáz percnyi videót töltöttek fel, a kilencven videót 1,2 millióan látták eddig.
- A világ médiája felé hatvankilenc sajtóközleményt osztottak meg, a Monte-Carlo Rallye beharangozójától kezdve összesen 71.500 szót tartalmaztak ezek.
Otthon, távol a Hyundai otthonától
- A nyitó fordulón mindenki felkapta a fejét a csapat létesítményére, ami a rali világbajnokság történetének első kombinált, vendéglátást és szervizterületet is magában foglaló teljesen fedett egysége.
- A két szinten, a földszinten és a teraszon négyszázötven négyzetméternyi hely áll rendelkezésre.
- 8-9 nyergesvontató szükséges a berendezések és anyagok európai versenyhelyszínekre történő szállításához, ahol ezt a vendéglátóegységet használják.
- A körülményektől függően négy-hat napra van szüksége tizenhat embernek, hogy felállítsa a létesítményt és háromra, hogy lebontsa azt.
- Bent több mint 13 ezer tojást, 200 kiló tésztát, 180 liter energiaitalt és 18 ezer eszpresszót fogyasztott el a csapat és annak vendégei a szezon során.
- Fentiek nagyon sok edényt eredményeztek! Több mint 21 ezer tányér került elmosogatásra az idény folyamán.
Multinacionális alzenaui bázis
- A csapat százhúsz alkalmazottja Németországban, Frankfurt mellett az alzenaui létesítmény 8200 négyzetméteres létesítményében dolgozik.
- A személyzet huszonhárom különféle nemzet tagjaiból áll, beleértve Argentínát, Ausztráliát, Ausztriát, Belgiumot, Csehországot, Dél-Koreát, Finnországot, Franciaországot, Hollandiát, Írországot, Kanadát, Lengyelországot, Magyarországot, Malaysiát, Mongóliát, Nagy-Britanniát, Németországot, Olaszországot, Oroszországot, Portugáliát, Spanyolországot, Svájcot és Tajvant, amivel a Hyundai Motorsport az egyik leginkább nemzetközi alakulat a rali világbajnokságon.
- A létesítmény ötven kilométerre van a Hyundai Motor Europe offenbachi bázisától és a rüsselsheimi műszaki és tervezői központtól.
És végül, ki tudná elfelejteni…
- Annak az egy üveg Coronának a fontos szerepét, ami Thierry Neuville-t hozzásegítette a csapat első dobogójához Mexikóban!
- Annak a tíz rali világbajnokságon részt vevő versenyzőnek az erőfeszítéseit, akik csatlakoztak a Hyundai Shell World Rally Team-hez a Lengyel Rally idején, hogy egy felejthetetlen büntetőpárbajjal ünnepeljék meg a Hyundai labdarúgó világbajnoki támogatását. Ez megmutatta, miért is maradjanak a pilóták a versenyzés mellett!
- A hihetetlen koreai kirándulást májusban.
- A négy vödör jéghideg vizet, ami a németországi egy-kettő speciális, az ALS Ice Bucket Challenge nyomán történő ünnepléséhez kellett.
- Amikor Chris Atkinson az Ausztrál Rally-t követően megautóztatta Troy Bayliss-t.
- Amikor Thierry Neuville a Pole Position stábjából Rosanna Tennantnak adott a 7-es rajtszámú autóban egy felkavaró élményt, ami az interneten aztán nagy feltűnést keltett.
Andrew
2014. december 25.