Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Paddon: Az agresszivitás volt a svéd siker kulcsa

 

Paddon: Az agresszivitás volt a svéd siker kulcsa

Hayden Paddon a Svéd Rally-n élete eddigi legjobb rali világbajnoki eredményét könyvelhette el, de ahhoz, hogy ezt elérje, gyökeresen meg kellett változtatnia vezetési stílusát.

Az új-zélandi pilóta Dani Sordo helyébe lépett elő a Hyundai csapatánál, így a sérült spanyol Hyundai i20 WRC-jével kellett elrajtolnia, nem pedig az eredetileg neki szánt kocsival. A 8-as rajtszámú versenygép azonban a Sordo által preferált differenciálmű beállításokkal volt ellátva, a diffiket viszont nem lehetett kicserélni azon előírás miatt, ami a futamokon használatos alkatrészekre vonatkozik.

Első idei világbajnoki viadalán Paddon lassú rajtot vett, mivel nem volt kibékülve autója kezelhetőségével. „A fő probléma az volt, hogy a sokkal több csúsztatásra volt beállítva a kanyarbejáratokhoz, míg a természetes versenystílusom olyan, hogy megpróbálom egyenesben tartani az autót” – mondta el Paddon, aki életében mindössze másodszor versenyzett a skandináv futamon. „Az eleje ki akart törni a kanyar közepén, amikor megpróbáltam az erőt rávinni. Ez azt jelentette, hogy sokkal agresszívebbnek kellett lennem a kocsival, ami számomra nem érződött természetesnek. Arról szólt a hétvége, hogy hozzászokjak ehhez. Úgy vélem, oké volt, de nehéz egy verseny volt ez. Nem mentem ideálisan, de hibamentesek maradtunk, nem ragadtunk be egy hófalba sem és a tempó is oké volt. Tudjuk, hogy jobb lesz ez. Amikor megvannak a saját beállításaink az autóhoz, sokkal gyorsabbak tudunk lenni.”

A Svéd Rally-n elért ötödik helyezésével Paddon túlszárnyalta eddigi legjobbját, az Ausztráliában tavaly elért hatodik pozíciót. Ez önbizalommal tölti el a Hyundai Motorsport harmadik számú pilótáját, aki ezt követően ott lesz már minden idei viadalon.

 

Andrew

 

2015. február 22.