Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Nandan szerint a Szardínia Rally a Hyundai eddigi legjobbja

 

Nandan szerint a Szardínia Rally a Hyundai eddigi legjobbja

A Hyundai Motorsport vezetője, Michel Nandan nagyobbra tartja a csapata által a Szardínia Rally-n megszerzett második és harmadik helyet, mint a tavalyi német futamon aratott kettős győzelmet.

Hayden Paddon pályafutása legjobb eredményét elérve a második helyen futott célba az i20 WRC-vel a szigeten, míg csapattársa, Thierry Neuville harmadik lett. Nandan véleménye szerint mindkét eredményért keményen meg kellett küzdeni. A francia szakember számára ez többet jelentett, mint a 2014-es Deutschland Rallye-n elért első és második helyezés, amit ő a többiek balszerencséjének is tulajdonított.

„A németországi egy-kettőnk mindig is egy győzelem marad és egy nagyszerű eredmény, de nagyon különleges körülmények között jött össze. Számomra ez a második és harmadik hely fontosabb – még ha normális esetben nem is kellene annak lennie” – nyilatkozta Nandan.

„Majdnem mindenkinek volt valamilyen problémája a versenyen, beleértve Haydent is, ugyanakkor a második helyezése egy igazi dobogó. Thierry-nek is voltak gondjai, de sikerült megoldania azokat és célba hoznia az autót. Úgy gondolom, ez az első alkalom, ami ’valódi’ dobogós eredményünknek tekinthető két autóval.”

Nandan különösen Paddon teljesítményére büszke, és úgy érzi, új-zélandi versenyzője bizonyította képességeit. „Úgy vélem, Hayden megmutatott mindent ezen a versenyen. Természetesen meg kell jegyeznünk, hogy a rajtpozíciója elég nagy segítség volt, de a második áthaladáskor általában kisebb volt már a különbség, és tudta tartani a tempót. Megfelelő itinert készített, nem hibázott és kezelni tudta a nyomást. Ez alátámasztja, hogy nem csak gyors, de konzisztens is.”

 

Neuville fejlődésre sarkall

Paddonnak szombaton délután akadt egy nagyobb problémája, amikor elcsapott egy követ, amitől megsérült a Hyundai sebességváltója. A kivi pilóta ekkor vesztette el a vezető pozíciót, csúszott vissza és ért célba a második helyen.

Neuville ugyanakkor ellentétes utat járt be, pénteken délelőtt egy megpördülést és két defektet is kénytelen volt elkönyvelni, a nap végén pedig lecsúszott a turbócső, elerőtlenedett a Hyundai motorja. Ekkor és a következő napon is kétségessé vált, hogy teljesíteni tudja-e a napi penzumot a belga. Szombaton délelőtt ugyanis a kormányszervó mondott csődöt, ráadásul olaj folyt a szélvédőre. Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul mindkét esetben képesek voltak elvégezni olyan javításokat, amivel eljuttatták autójukat a szervizparkig, igaz, a második esetben csak négyperces késés árán tudták ezt megtenni. Ekkor a hatodik pozícióban voltak, ahonnan kettőt előreléptek még aznap. A páros a befejező napon már csak a biztonságos célba érésre és a gyártói pontok megszerzésére koncentrált, amikor Mads Ostberg hibázásának köszönhetően dobogós helyen találták magukat.

Neuville az eredménnyel és szerelői képességükel elégedett lehetett, versenyautója teljesítményével azonban nem volt az. „Megfelelő volt, ahogyan vezettem és elkelt néha a jó műszaki tudás, úgy gondolom, ez egy jó eredmény volt. Nagyon fontos volt a csapat számára, hogy gyártói pontokat szerezzünk. Gyorsak tudunk lenni, de dolgoznunk kell egy kicsit az autón, hogy jobb legyen az érzés” – értékelt Neuville. „Dolgoznunk kell egy kicsit a beállításokon, meg kell próbálni nagyobb tapadást találni. Egyre lágyabban mentünk, de elvesztettem a magabiztosságomat.”

A Hyundai Motorsport ennek megfelelően folyamatosan fejleszt, a soron következő Lengyel Rally-ra egy továbbfejlesztett erőforrással utaznak el.

 

Andrew

 

2015. június 22.