Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Paddon a Hyundai első csapatában

 

Paddon a Hyundai első csapatában

A Hyundai Motorsport az első csapatába lépteti elő Hayden Paddont a szeptemberben megrendezésre kerülő Ausztrál Rally alkalmával. Az új-zélandi versenyző Dani Sordóval cserél helyet.

Paddon az elmúlt néhány murvás futamon kimagasló formát mutatott, Szardínián életében először rali világbajnoki futam dobogóján végzett, az azt követően Lengyel Rally-n pedig a negyedik helyen ért célba. A finn futamot egy baleset miatt nem tudta teljesíteni, de amíg pályán volt, ő bizonyult a leggyorsabb hyundai-osnak.

A jelenleg a pontverseny kilencedik helyén álló pilóta – aki az ausztrál viadalon veteránnak számít már – emiatt kapta meg a lehetőséget, hogy a dél-koreai alakulat elsőszámú csapatában rajtolhasson el Thierry Neuville mellett. A gárda harmadik versenyzője, Sordo a Hyundai Motorsport N színeiben vág neki a megmérettetésnek. „Nagyon örülök, hogy bízik bennem a csapat, ugyanakkor végül mindössze egy rajtszámcsere számomra mindez” – mondta el Paddon. „Ugyanaz lesz a megközelítésem erre a versenyre is, mint mindig, ezúttal azonban örömmel küzdök azokért a pontokért is, amik segítik a csapatot a gyártói értékelésben.”

A Hyundai nagy harcot vív a Citroennel és az M-Sporttal a gyártói bajnokság második helyéért, így az alakulat vezetője, Michel Nandan azt mondja, ausztrál tapasztalatai és az utóbbi időben mutatott formája miatt Paddonnak jobbak a pontszerzési esélyei ezen a futamon. „Szoros csatában vagyunk gyártói bajnokság második helyéért, néhány pont választ csak el bennünket a Citroentől” – nyilatkozta Nandan. „Alapos megfontolást követően egyetértettünk, hogy a versenyzői felállásunk átmeneti átalakítása kínálja a legjobb esélyt, hogy azokat a pontokat biztosítsuk, amikre ezen az egyedi és kihívásokkal teli eseményen szükségünk van.

Hayden nagyon jól ismeri ezt a versenyt, és a mostanában murván mutatott erős teljesítménye miatt több mint képes arra, hogy támogasson minket ebben a csatában. Dani az elmúlt néhány évben nem versenyzett Ausztráliában – és sosem vett részt a Coffs Harbour székhellyel rendelkező eseményen –, úgyhogy neki kevesebb tapasztalata van ennek a futamnak a különleges kihívásaival kapcsolatban. Mindeközben meglesz a lehetősége a 20-as rajtszámmal, hogy megismerje a szakaszokat és tapasztalatokat szerezzen. A Tour de Corse-ra pedig visszaülhet a 8-as számú autóba.”

A versenyzői felállás módosítása nem egyszerű rajtszámcserét jelent, de a két érintett át is ül a másik versenygépébe, ugyanis a rali világbajnokságra nevezett csapatok az év során meghatározott számú autót használhatnak csak.

Mindeközben Nandan kifejezte elégedetlenségét is, miután versenyzői nem tudták a lépést tartani az élmezőnnyel a Finn Rally-n, melyen a csapat legjobbjaként a negyedik pozícióban ért célba Neuville jelentős, négyperces lemaradással. „Közelebbről is meg kell néznünk ezt a versenyt, hogy megértsük, hol tudunk fejlődni csapatként, mivel az általános sebességünk nem volt elég ahhoz, hogy a dobogóért küzdhessünk, ahol egyébként lenni akarunk. Mindannyian Németországra tekintünk már, ami egy különleges esemény csapatunk számára!”

Tavaly a Deutschland Rallye-n aratta a Hyundai története első világbajnoki futamgyőzelmét, Neuville nyerte a versenyt, Sordo ráadásul megszerezte a második helyet. Ez a futam a világbajnokság soron következő fordulója, ezt követi az Ausztrál Rally.

 

Andrew

 

2015. augusztus 12.