Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Ismét Paddon volt a legjobb

 

Ismét Paddon volt a legjobb

Hayden Paddont kellemes meglepetésként érte, hogy a Korzikán rendezett rali világbajnoki futamon is ő töltötte be a Hyundai pilótái közül a vezető szerepet, ami magabiztossággal tölti el az idény hátralévő részére.

Az új-zélandi versenyző és navigátora, John Kennard remek teljesítményt nyújtott újból, az Ausztrál Rally után ismét ötödik helyen végzett, amivel a világbajnoki pontversenyben megelőzte Ott Tanakot és márkatársát, Dani Sordót is. A Hyundai Motorsport versenyzője ezzel előreugrott a tabella nyolcadik helyére.

Paddon a Tour de Corse-on az időjárási körülmények miatt trükkössé vált első napot követően jött fel, és végzett az ötödik pozícióban. „Nagyon boldog vagyok azzal, ahogyan a hétvége alakult” – kezdte beszámolóját a pilóta. „Akkor, amikor a tizenötödik helyyen álltunk az első szakasz után, sosem gondoltuk volna, hogy a verseny végére bekerülhetünk a legjobb ötbe. Nagyon nehéz volt ez. Nyilvánvalóan eléggé embert próbáló feltételek voltak az elején, aztán lassacskán javult ez a verseny hátralévő részére.

Vezető hyundai-osként itt lenni egy kellemes meglepetés, de a legfontosabb dolog az a fejlődés, amit aszfalton mutatunk. A gyakorlatba is át tudtuk ültetni azokat a vezetéstechnikákat, amiket ez előtt a verseny előtt tanultam, ennek pedig láthatjuk is a hasznát. Képesek voltunk fejlődést mutatni ahhoz képest, ahol Németországban tartottunk. Nagyon sok pozitív jelet vihetünk ebből.”

Kifizetődött a türelem

A kivi pilóta a Deutschland Rallye előtt a korábbi pályaversenyzőnél, Rob Wilsonnál, a világbajnokság francia állomása előtt pedig a Peugeot korábbi pilótájánál, Nicolas Bernardinál járt, hogy fejlessze aszfaltos tudását.

„Alkalmazni tudtuk azokat a leckéket, amiket a verseny előtt tanultunk, képesek voltunk átültetni a gyakorlatba és javulni. Sok van még hátra, de jó irányba haladunk” – mondta el Paddon. „A javulás onnan jött, hogy megértettem, milyen technikára van szükség. Időbe kerül átültetni a gyakorlatba. Meg tudom csinálni, de nem természetes, és amikor ez a helyzet, sokat kell gondolnod rá, a figyelmed pedig elvonódik a vezetés alapjairól.

Ha összejön egyszer minden, össze fog állni a dolog, mindeközben azonban arról szól ez, hogy lépésről lépésre kell haladni. Több mint száz murvás versenybe került, hogy ezen a szinten legyek, ugyanakkor hét vagy nyolc aszfaltos versenyt csináltunk, úgyhogy egy kicsit türelmesebbnek kell lennünk” – tette hozzá az i20 WRC kormányosa.

Paddon azt is elismerte, a verseny pénteki napján érkezett felhőszakadás nem az volt, amire az első korzikai látogatása alkalmával szüksége lett volna. „Túl könnyedén mentünk talán pénteken, amit egyáltalán nem élveztem a rossz körülmények között, és túl sok időt vesztettünk. Amikor láttam az első szakaszon az út állapotát, a vasárnap estét vártam! Sokkal élvezetesebb volt azonban akkor, amikor következetesebbek voltak már az utak.

Amikor olyanok a körülmények, amilyenek pénteken is voltak, türelmesnek kell lenned. Lassúnak érződik, de ugyanilyen mindenkinek. A rali világbajnokságon nagy a lemorzsolódás, mivel óriási a sebesség, és az mindenkinek a gondolkodásmódja, hogy száztíz százalékon kell lenni mindig, de akkor, amikor trükkösek az utak, vissza kell magadat fognod.”

 

Andrew

 

2015. október 8.