Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 WRC - A Citroen fekete napja

 

A Citroen fekete napja

 

A Brit Rally második napja gyászosan alakult a Citroen számára. Előbb a második csapat versenyzője, az élete első világbajnoki WRC-s bevetését teljesítő Robert Kubica csúszott le a pályáról, majd az egyes számú alakulat pilótája, Mikko Hirvonen DS3 WRC-je repült le az útról és borult fel. Egyikük sem tudott továbbmenni.

Az új navigátorral, Michel Ferrarával induló Kubica a nap nyitószakaszán hibázott. „Rosszul becsültem meg a tapadást a féktávon” – mondta el a lengyel. „Úgy gondolom, hibát követtem, mivel nem vettem figyelembe az úton lévő sarat, és amikor fékeztem, az első kerekek blokkoltak. Megpróbáltam a kézifékkel korrigálni, de elfogyott az út. Volt egy meredély, és fejjel lefelé álltunk meg.

Kár érte, mert nem is nagyon nyomtam, rajtavesztem a felszín változásán. Az előtte lévő kanyarban jó volt a tapadás, itt viszont több sár volt a féktávon.”

Kubica autóját egész nap nem tudták kiszedni a világbajnoki futam és az azt kísérő nemzeti verseny miatt. „Nem hinném, hogy nagyon megsérült, attól függetlenül, hogy három méter mélyen van. Ez egy lágy félbukfenc volt. Nem éreztem nagy balesetnek. Remélhetőleg visszaállhatok. Sajnálatos, egy apró tévedés, és így végeztük.”

A francia cég tehát három autójából máris elvesztett egyet, de a nap közbeni szervizparkba már csak egy érkezett. A kör utolsó gyorsaságiján navigátora kihagyása következtében ugyanis Mikko Hirvonen is összetörte Citroenjét.

„Sajnos most Jarmo követett el egy kisebb hibát. Egy padlógázas jobbos volt, ami beszűkült ötödikes kanyarrá, ő pedig nem fejezte be az információk olvasását, így hatodikban maradtam padlón, és akkor már késő volt. Egy nagyon nagy baleset volt ez.”

A kocsi lecsúszott az útról, átfordult tetején, éppen a szélvédővel elkapva a partoldalt, aminek következtében rengeteg sár szabadult be az utastérbe. Szerencsére egyik versenyző sem sérült meg.

„Köveket és sarat kaptam az arcomba” – folytatta a finn pilóta. „Az autó tele van sárral, szerintem több van rajta belül, mint kívül.”

Hirvonen navigátora, a 2002 óta mellette ülő Jarmo Lehtinen magára vállalta a felelősséget. „Az én hibám volt. Nehéz elmondani, miért, de tudom, mi történt. Ez a hosszú jobbkanyar beszűkült egy közepes sebességű jobbosba. Ezt mondtam: ’Hosszú jobb padlón, szűkül…’ Aztán egy kis idő múlva: ’B***** meg! Nem mondtam végig’. Ekkor bemondtam, de akkor már borultunk.

A normális életben is van, hogy az ember azt akarja mondani, ’igen’, és mégis azt mondja, ’nem’. Ez egy ilyen dolog volt. Nem tudom, mi történt. Nem tudom elmagyarázni. Ötödikben kellett volna lennünk a kanyar előtt, ehelyett hatodikban voltunk, a rossz íven.”

Lehtinen elismerően szólt pilótájáról annak reakciója miatt. „Amint kiszálltunk az autóból, elismertem, hogy az én hibám volt, mire Mikko megjegyezte: ’Hé, nézd már azt, hogy én mennyi hibát csináltam…’ Ez mindent elmond a kapcsolatunkról.”

A finn navigátor munkaeszközükről is ejtett néhány szót. „Kamionnyi sár van benne, így nehéz megmondani, mennyire sérült autó.” Végül kiderült, a DS3 bukócsöve megsérült, így a páros nem állhat vissza a versenybe.

Ennél a balesetnél tehát a navigátor hibázott, Kubicáék esetében a pilóta, Sordo pedig a csapat hibájából kezdte öt perces hátrányban a versenyt. Fifti-fifti a Citroennél, a végeredmény ugyanakkor katasztrófa…

 

Andrew

 

2013. november 16.