Hírek: Citroen DS3 WRC - A Citroen hosszú távú jövője és a Donfeng ügylet
A Citroen hosszú távú jövője és a Donfeng ügylet
A csapatot vezető Yves Matton véleménye szerint a francia autógyár hosszú távon elkötelezett a rali világbajnoksággal.
Matton a brit Motorsport News magazinnak nyilatkozva mondta el, hogy munkaadójának hosszútávú szerződése van főszponzorával, Abu Dhabival, ez biztosítja azt is, hogy a Citroen Racing legalább a 2015-ös szezon végéig a ralisport csúcskategóriájában marad. Ez mindattól függetlenül lesz így, hogy a Citroen csatlakozik a túraautó világbajnoksághoz, ahová magával viszi sokszoros rali világbajnokát, Sebastien Loeböt is.
„Megállapodásom van Abu Dhabival 2014-re és 2015-re, valamint opció az azt követő évre” – mondta el Matton.
A belga csapatvezető azt is leszögezte, hogy a Kris Meeke-vel és Mads Ostberggel kapcsolatos terveik túlnyúlnak ezen a szezonon. A 2014-es rali világbajnoki szezonban két futamon vannak túl a csapatok, a Citroennek eddig mindkettőn sikerült a dobogós helyezést elérnie, előbb Meeke állhatott fel a pódiumra Monte-Carlóban, majd Ostberg végzett Svédországban a harmadik pozícióban.
„Részei vagyunk a bajnokságnak és gondolni kell arra, hogy a bajnokságnak és a Citroennek mi lehet a jó. A versenyzőket illetően nem csak 2014-re gondoltam” – folytatta Matton. „A versenyzőinket tekintve más stratégiával vágtunk neki ennek az évnek. A bajnoksággal kapcsolatban a jövőre gondoltam, hogy pilótáink megfelelő szinten legyenek a jövőben. Most azon dolgozunk a versenyzőinkkel, hogy megpróbáljuk fejleszteni őket.”
Reméljük, hogy így is alakul, és a Citroen még hosszú ideig lesz a rali világbajnokság része. Ehhez azonban még sok kérdésnek kell letisztázódnia. A legfontosabb ezek közül a 2015-ben érvénybe lépő új homologizációs szabályokkal kapcsolatos. A Citroen bevállal-e egy új homologizációt, ami jelentős költségekkel jár és technikai fejlesztéseket is igényel – amit a túraautójuk tökéletesítésével párhuzamosan kellene megtenniük –, vagy az FIA engedi-e a gyári csapatoknak, hogy továbbra is rajthoz állhassanak a régi technikákkal? Amennyiben a franciák vállalják a homologizációt, mindenképpen bízhatunk a további több éves jelenlétükben.
A Matton által elmondottakkal szemben azonban a csillagok szerencsétlen állása esetén az is benne van a pakliban, hogy Abu Dhabit jövőre átcsábítják a szintén az ő felügyelete alá tartozó WTCC-s projektbe, a ralicsapat műhelyének ajtajára pedig nemes egyszerűséggel lakatot tesznek.
A Dongfeng ügylet nem befolyásolja a PSA autósport tevékenységét
A közelmúltban a kínai Dongfeng Motor Group 800 millió euró értékben vásárolt részvényeket a PSA csoportban. A hírek szerint ez nem lesz hatással sem a Citroen, sem a Peugeot ralis aktivitásaira.
A Dongfeng Motor Group a kínai autógyártók egyik legnagyobbja, számos más márkával is kapcsolatban áll, köztük a Hondával, a Kiával, a Nissannal és a Renault-val is. A kínai vállalat elmondása szerint az új felállásban a részvények és a szavazati jogok egyenlő arányban oszlanak meg cégük, a francia kormányzat és a Peugeot család között.
A befektetés stabilitást biztosít a PSA csoport számára, melyet megviseltek a 2000-es évek végén bekövetkezett gazdasági világválság miatti eladási visszaesések.
A ralis szerepvállalás szempontjából a Citroen Racing azt állítja, „egyáltalán nem változik semmi” náluk, de a Peugeot is ugyanígy nyilatkozott.
Andrew
2014. február 28.