Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Latvala tartotta fenn a show-t

 

Latvala tartotta fenn a show-t

Jari-Matti Latvala a Deutschland Rallye feléig versenyben volt a győzelemért, szombaton azonban a baumholderi kiképzőközpontban kialakított hosszú, 45 kilométeres pályán nem tudta a lépést tartani Sebastien Ogier-vel szemben. A finn versenyző mindkétszer alulmaradt csapattársával, Sebastien Ogier-vel szemben ezen a pályán, így az első helybe vetett reménye elúszott.

„Őszintén szólva igazán hihetetlen volt Seb mindkét panzerplattei teljesítménye” – értékelt a Volkswagen Motorsport pilótája. „Normális esetben a Panzerplatte nagyon jó szakasz szokott lenni számomra, idén azonban nem éreztem rajta jól magam. Nem volt meg az önbizalmam, hogy a kanyar csúcspontjáig fékezzek, aztán kihasználjam az út teljes szélességét. A második alkalommal rájöttem, hogy nincs esély. A hétvége kezdetétől tudtam, hogy mit csináltam tavaly és 2013-ban, úgyhogy nem engedhettem meg magamnak több hibát. Úgy gondolom, a komfortzónában próbáltam maradni mindvégig, ahol kontrollálni tudtam a vezetésemet. Volt egy momentumunk a Power Stage-en, de nem hibáztunk egyet sem a hétvége során, és az volt a cél, hogy szilárd, jó teljesítményünk legyen, amivel boldog is vagyok.”

Ogier olyannyira a futamgyőzelemre, a Volkswagen első hazai diadalára törekedett, hogy ezúttal nem hajtott a Power Stage pontokra. Latvala így megszerezte a bónuszpontokat az utolsó, dhrontali szakaszon, melynek során azért akadt egy meleg pillanata. „Valakinek fenn kellett tartani a show-t!” – viccelődött.

„Igen, őszintén szólva ez egy olyan dolog volt, aminek nem kellett volna megtörténnie. Kicsit szerencsések voltunk” – mesélte Latvala az utolsó kilométereken bekövetkezett kalandjáról. „Tavaly ezen a szakaszon volt a balesetem. Oda akartam figyelni, egy jót akartam futni és azt akartam, hogy jó emlékeim legyenek erről a szakaszról, úgyhogy az volt a gondolat, hogy jó ritmusban menjünk. Nagyon jó volt a ritmus. Csak ez a balos kanyar volt kivétel. Az volt az itineremben, hogy van egy nyom, ezt követtem, murva került a kocsi alá, ami megváltoztatta az autó pozícióját, ez meglepett, és szélesre mentünk. Ez egy ilyen dolog, úgy gondolom, a mérnökök kamionjában kemény pillanatokat okoztunk Jostnak és a többieknek.”

Jost Capito, a Volkswagen Motorsport vezetője azonban szerencsésen túlélte az izgalmas másodperceket. „Szerencsére a TV-s program késik néhány másodpercet, úgyhogy amikor ezt néztük a TV-ben, a kijelzőn azt is láttuk, hogy még mindig zöld, azaz mozog, így nyugodtak maradtunk” – nyilatkozta a szakvezető.

 

Andrew

 

2015. szeptember 2.