Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Jost Capito interjú

 

Jost Capito interjú

 

A Volkswagen Motorsport vezetője a ralisportot érintő kérdésekről beszél.

 

Jelenleg Kína az a szó a rali világában, ami a legtöbb érzést hozza elő a szakmabeliekből. A Citroen autósport részlegének első embere, Yves Matton, valamint a francia gyártó vezérigazgatója, Linda Jackson világosan kijelentette, a rali világbajnokságnak szüksége van arra, hogy visszatérjen Ázsiába, de mi az állásfoglalás a Volkswagen részéről?

„Kína nagyon fontos piac minden olyan gyártó számára, aki jelen van a kínai piacon, és éppen ezért úgy gondolom, nagyra becsülne minden gyártó egy kínai rali világbajnoki futamot. Másrészről ugyanakkor minden rali világbajnoki futam standardjának és minőségének azon a szinten kell lenni, hogy egy világbajnoki esemény lehessen” – kezdi Capito. „Jó lenne addig várni, amíg be nem bizonyosodik, hogy egy olyan versenyt futtatnak, ami megfelel a rali világbajnokság színvonalának.”

De mi is az alapvető oka, hogy a rali világbajnokságnak fontos a kínai megjelenés? Több autót tudnak ezzel eladni a várakozások szerint vagy morális töltetet jelenthet a Volkswagen Group ottani dolgozói számára? Capito véleménye szerint több oka van ennek. Az egyik az, hogy demonstrálják a tevékenységüket, hogy megmutassák, miért is vesznek részt a rali világbajnokságon vagy az autósportokban általában, másrészt pedig javítani tudnák ezzel a márka megítélését és azt bizonyos irányok felé lennének képesek vinni. Ezen felül a Volkswagen a mérnöki képességeit is be szeretné mutatni.

A kínai tevékenységekkel kapcsolatban a Volkswagen nincs egyedül, a konszerntárs Skoda is szívesen versenyezne autóival az országban. A két márka megosztja tevékenységeit, a Skoda Fabia R5-be ráadásul a Kínában gyártott Volkswagen Vento motor került. „Nincs olyanunk, hogy Volkswagen motor vagy Skoda motor, csoportbeli motorjaink vannak, csoporton belül megosztjuk a motorokat” – mutat rá Capito. „A VW számára van egy történelmi aspektus is. Azt hiszem, a Volkswagen volt az első európai autógyártó Kínában.”

„Nem hinném” – mondja Capito arra a kérdésre, hogy a Volkswagen rali világbajnoki terveit feltüzeli-e egy kínai futam. „Úgy gondolom, a 2016-os versenynaptár ugyanaz lesz, mint az idei. Úgy vélem, az Argentína és Mexikó közötti szünet túl nagy volt ebben az évben, volt három verseny, aztán egy hosszú szünet, amikor Európában elfelejtették a rali világbajnokságot, mielőtt visszatért volna az emberek fejébe. Ez lenne az egyetlen változtatás, amit, azt hiszem, meg kellene tenni.”

A szezonnak ebben a szakaszában elkezdődnek a találgatások arról, hogy melyik versenyző hol folytatja pályafutását a következő évben. A Volkswagennél ez nem kérdés, hiszen mindegyik párosukkal szerződésük van 2016-ra. A csapatnak azonban nincs olyan programja, ami fiatal tehetségeket karolna fel. „Nehéz számunkra, hogy fiatal pilóták fejlődését segítsük, mivel a WRC autón kívül nem rendelkezünk ralis programmal” – mondja Capito. „Kiemelten figyeljük tehát, hogy mit csinál a Skoda és nézzük, mit csinálnak a fiatal versenyzői, jelen pillanatban azonban nincs szükségünk egy újabb pilótára.”

A pletykákkal ellentétben tehát nincsen semmilyen kapcsolat a Volkswagen és Esapekka Lappi között, amivel kapcsolatban a német alakulat vezetője is világosan fogalmaz. „A Volkswagen Group-pal van, mivel Skoda szerződéssel rendelkezik. Úgy gondolom, megvan benne a potenciál, hogy a jövő sztárja legyen, de a három pilótával, akikkel rendelkezünk, boldogok vagyunk.”

Közülük Sebastien Ogier várhatóan háromszoros világbajnok lesz az idény végén, de Jari-Matti Latvala is bizonyított már, a legfiatalabbnak, Andreas Mikkelsennek a világbajnoki futamgyőzelem azonban nem jött még össze. „Készen áll arra, hogy megnyerjen egy versenyt, és úgy vélem, bármelyik futamon győzhet, ami következik. Amennyiben és akkor, amikor Sebastien Ogier világbajnokká kiáltható ki, ugyanez marad a szituáció. Nem lesz csapatutasítás, sem az, hogy egy pilótát segítenénk vagy lelassítanánk. Az a politikánk, hogy minden versenyző egyenlő, és ez is fog folytatódni még akkor is, amikor Ogier bajnok lesz. Gondolja is valaki, hogy kielégítené Andreas-t, ha ilyen úton kapna egy futamgyőzelmet?”

 

Andrew

 

2015. szeptember 5.