Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Latvala: Ostoba dolog volt

 

Latvala: Ostoba dolog volt

Jari-Matti Latvala ostoba hibának nevezte a Brit Rally-n történt kiesésével járó történéseket hozzátéve, hogy ez volt pályafutása egyik legkínosabb bakija.

A világbajnokság utolsó fordulójának nyitószakaszát jó tempóban teljesítette a Volkswagen Motorsport versenyzője, csapattársától, az első időt autózó Sebastien Ogier-től mindössze nyolctized másodpercet kapott. A következő gyorsasági, a mindössze 3,33 kilométeres sweet lambi különpróba céljába azonban nem érkezett már meg, mivel hatszáz méterrel a rajt után beesett az árokba, ahonnan nem tudott kijönni.

„Egy elég ostoba dolog volt ez” – ismerte el Latvala. „Kicseréltem a szakasz előtt a jobb első kereket, és úgy néz ki, nem kapott elég hőt, mivel az első kereszteződésben blokkolt. Aztán a másodikban a fékre lépve rögtön blokkolt megint, a motor lefulladt, ezt követően nem tudtam befordítani a kocsit, és egyenesen belementem az árokba. Nem borult fel az autó, de majdnem átfordult. Nem igazán sérült meg, folytatni is tudtuk volna, de olyan mély volt az árok, hogy gép nélkül nem volt esélyünk kiszedni.

Természetesen csalódott vagyok, hogy már a második szakaszon befejeztük a versenyt. Kétségtelen, hogy remélem, holnap vissza tudunk állni és menni tudunk ezeken a szakaszokon. Szeretnék legalább vezetni és visszanyerni az érzést” – mondta el a finn pilóta pénteken, az esetet követően.

„Azt tudom mondani, hogy talán a legkínosabb hiba volt ez, amit a pályafutásom alatt valaha is elkövettem” – folytatta Latvala, amikor tovább kérdezték az esetről. „Mint ahogyan mondtam már, az első, hafreni szakasz után kereket cseréltem, jobb előre új kerék került. Ötszáz métert tettünk meg csupán a második szakasz rajtját követően, és nem melegítettem fel a gumit, nem gondoltam erre. Hideg jobb első gumival rajtoltam és mentem az első fékezési pont felé, az út pedig nagyon-nagyon csúszós volt, a második fékezésnél aztán úgy gondoltam, hogy keményebben fékezek, hogy jobban lassítsam a kocsit. De miután új és hideg volt a gumi, nem harapott vagy tapadt be – rögtön leblokkolt. Blokkoltam a kerekeket, lefullasztottam a motort, és nem tudtam a továbbiakban kormányozni az autót, egyenesen belementem az árokba. Nem volt sérülés az első és a hátsó lökhárítón, de beragadtunk a vízzel teli árokba, és nem tudtunk kijönni.

Különösképpen azért frusztráló ez, mivel jó beállítást találtunk, és a tempó is jó volt. Kétségtelen, hogy versenyképesek voltunk, a győzelemért nyomhattuk volna. Az ilyesfajta dolgok azonban megtörténnek a sportágunkban.”

A kiesése azt jelenti, hogy az abszolút pontokra nem lesz esélye Latvalának, így csapattársa, Andreas Mikkelsen előtt lehetőség adódik az év végi ezüstérem megszerzésére. A norvég versenyzőnek ehhez mindenképpen meg kellene nyernie a wales-i viadalt és legalább két pontot szereznie a Power Stage-en. Latvala azzal biztosíthatja be jelenlegi pozícióját, ha a bónuszpontokért zajló gyorsaságit legalább második leggyorsabbként teljesíti.

 

Különös Rally 2

A Rally 2-t egy másik masina esetében is igénybe vette a Volkswagen Motorsport pénteken, éppen időben. Merő véletlenségből péntek 13-ikán robbant le a csapat kávéfőzője a szervizparkban, aminek katasztrofális következményei is lehettek volna akár, hiszen a szombati napon hajnali 4:15-re tervezte a munkakezdést a csapat, miután a reggeli szerviz 5 órára volt írva az itinerben. A személyzet szerencsére telefonon tudott hívni egy szakembert, aki működőképessé tette a masinát.

Fotó: wrc.com

 

Andrew

 

2015. november 14.