Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - 2016, jövünk

 

2016, jövünk

Úgy készülnek, mint az előző két évben is: a Volkswagen keményen dolgozik a világbajnok Polo R WRC-vel és három párosával, hogy a lehető legjobb formában álljanak a 2016-os szezonnyitó, a Monte-Carlo Rallye rajtvonalára. A Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila és az Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger duók nagyjából ezer tesztkilométert tettek meg összesen a franciaországi Maritime-Alps-on Gap környékén egy hatnapos teszt keretében. A beállításokra és a gumiabroncsok kipróbálására koncentrált a Polo R WRC felkészítése, mely a rali világbajnokság történetének legmagasabb győzelmi arányával rendelkező típus. A wolfsburgi központú autógyár World Rally Car-ja negyedik szezonját kezdi meg Monte-Carlóban. A Volkswagen a sorozatba történt 2013-as belépésétől kezdve a harminckilenc futamból harmincnégyet fejezett be győztesként, és megnyerte mindegyik világbajnoki címet, 2014-ben és 2015-ben ráadásul kisajátította a pilóták részére kiírt világbajnokság első három helyét.

„A Monte-Carlo Rallye valóban legendás” – mondta el a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito. „Az örökké változó időjárási körülmények, melyek a jég, a hó, az eső és a száraz feltételek között fluktuálnak, pontosan olyanná teszik a versenyt, mint amiről Monaco is híres: szerencsejátékká. Ráadásul ez a rali világbajnokság versenynaptárának első futama, ami azt jelenti, hogy minden pilóta, navigátor és gyártó nulla ponttal kezd. A lehető legjobb rajtot akarja venni mindenki az új szezonban, és a lehető legtöbb lendületet akarja átvinni a következő versenyekre. Mint ilyen, a teszteknek hatalmas jelentőségük van, hogy felkészüljünk az előttünk álló kemény feladatokra. Sorozatban harmadszor vágunk neki a szezonnak úgy, hogy mi vagyunk az a csapat, akiket le kell győzni, és erősebb ellenfelekkel fogunk szemben állni, mint valaha is: a Hyundai-nak új autója van, míg az M-Sport megerősítette a pilóta és navigátor felállását. Mint olyan, felfokozott érzésekkel megyünk neki a szezonnak – és, a tesztnek köszönhetően, elég Montés tapasztalattal.”

Hó és jég az egyik oldalon, jeges eső, fekete jég vagy fényes, száraz aszfalt a másikon – a Monte-Carlo Rallye feltételei bármilyenek lehetnek, csak nem megjósolhatóak. Annak ellenére, hogy hiányzott a hó, a Volkswagen Laborel városa mellett a Col de Perty-n és annak környékén megtartott tesztje aranyat ért, hogy alkalmazkodjon a csapat a januárban várható egyes körülményekhez. A három páros különböző beállítási variációkat próbált ki a Polo R WRC-n, valamint tesztelte a Michelin jövő évben bevetésre kerülő abroncsainak a kombinációit. Minderre 70 kilométer távolságra került sor Gaptól, ahol a 2016-os Monte-Carlo Rallye megrendezésre kerül.

Az idei és a tavalyi világbajnokság első, második, valamint harmadik helyezett pilótája, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen is két-két napot autózhatott. Előbbi két versenyzőnek a megszokott navigátora, Julien Ingrassia, illetve Miikka Anttila lesz a társa jövőre is, Mikkelsen azonban Anders Jaeger személyében új mitfárerrel vág neki 2016-nak. Jaeger ezen a teszten ülhetett be másodszor a Polóba, az első alkalomra a Svéd Rally felkészülése folyamán került sor novemberben.

Bár a sajtóközlemény nem tért ki rá, a Monte-Carlo Rallye előtti teszt nem alakult zökkenőmentesen a csapat számára, mivel Latvala – az előző évhez hasonlóan ismét – összetörte a Polo WRC-t. „A kocsi hátulján valami újat próbáltunk ki. Nem voltam felkészülve arra, hogy hogyan fog reagálni a hátulja. Ahogyan lecsúszott az útról az autó, megpördült és megsérült az eleje.” Az eset miatt meg kellett szakítani a felkészülést. Mikkelsennek is akadtak gondjai, a norvég pilótának több olyan momentuma is volt, amikor elhagyta az utat.

 

Andrew

 

2015. december 25.