Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Ogier és Latvala magyarázza a németországi bizonyítványt

 

Ogier és Latvala magyarázza a németországi bizonyítványt

 

A Deutschland Rallye-n előbb az egyik, majd a másik Volkswagen esett ki vezető helyről baleset miatt. Sebastien Ogier pénteken reggel, Jari-Matti Latvala szombaton délután törte össze Polo WRC-jét úgy, hogy autók sérülései miatt a következő szervizparkba nem tudtak megérkezni.

Sebastien Ogier azt mondja, azért történt a baleset a német világbajnoki futam pénteki napjának legelső gyorsaságiján, mert itinerében nem volt figyelmeztetés a csúszós útról.

Az előző napon 5,7 másodperces előnyt összegyűjtő francia egy féktávon csúszott le az útról a szőlőültetvények között kanyargó 22,95 kilométeres mittelmoseli pályán, aminek következtében eltört Volkswagen Polo R WRC-jének bal első felfüggesztése.

Reggel esett az eső, majd elkezdett felszáradni, ami arra ösztökélte a legtöbb versenyzőt, hogy a kemény keverékű gumit válassza. Az elsőként rajtoló Ogier-nek azonban nem volt szerencséje.

„Meglepődtünk, amikor fékezés közben megcsúsztunk” – mondta el Ogier. „Nedves maradt a féktáv, ami nem volt bent az itinerünkben. A körülmények tekintetében kicsit gyorsan érkeztem meg, egyenesen nekimentünk a partoldalnak, volt ott egy kis szintkülönbség, amitől megsérült a futómű.”

A francia két és fél percet vesztett, amíg elevickélt a szakasz céljáig, ahol navigátorával, Julien Ingrassiával megpróbálták rögzíteni a futóművet gurtni segítségével. A sérülés azonban olyan mértékű volt, hogy a következő, 17 kilométeres gyorsaságin ki kellett állniuk.

„Nehéz volt az autót vezetni és egy kicsit kockázatos is. A kerék nagyon mozgott, majd végül teljesen eltört a futómű” – árulta el a világbajnokság éllovasa.

Ogier-nek ezen a futamon új a „jégkém” csapata, a feladatot Simon Jean-Joseph és Benjamin Veillas látja el. Reggel ők áthaladtak a gyorsaságin, hogy frissítsék az itinert, ugyanakkor Ogier nem őket, nem is navigátorát, hanem saját magát okolja a balesetért.

„Nem Juliennel volt a gond. Ő jó munkát végzett. Talán valami a felderítőegységgel volt. Ez az első alkalom, hogy velük dolgozunk, de nem akarok panaszkodni arra, amit csináltak. Mindig nehéz megjósolni a körülményeket, amikor nedves és fokozatosan szárad fel.

Időben van különbség, hogy ők mikor mennek át a szakaszon és hogy én mikor teljesítem azt, így nem panaszkodok senkire. Én vezetem az autót és vagyok felelős a hibáért. Ez egy trükkös rész volt” – zárta gondolatait Ogier.

Ogier hibáját követően csapattársa, Jari-Matti Latvala vette át vezetést. A Volkswagen pilótája 15 másodperccel vezetett, ami ő is pórul járt. A finn azt állítja, autójának egy korábbi eset során megsérült ajtaja vezetett a szombat délutáni első gyorsaságin bekövetkezett kieséséhez. Latvala a délelőtti kör utolsó gyorsaságiján, a hírhedt baumholderi szakaszon csúszott neki egy hinkelsteinnek, a közismerten félelmetes betontömbök egyikének.

„Az első panzerplattei gyorsasági teljesítése során szélesen vettünk egy kanyart, és nekimentünk egy hinkelsteinnek” – magyarázta Latvala. „Megsérült a jobb oldali ajtó és más karosszériaelemek is. A fiúk a szervizben dolgoztak ezen, de nem tudtuk rendesen becsukni, hogy zárva maradjon. Megpróbáltuk leragasztani és lekötözni, hogy a helyén maradjon, de sajnos kinyílt, úgyhogy a navigátoromnak kellett az egyik kezével zárva tartani, a másikkal pedig az itinert lapoznia.

Nyilvánvaló, ez nagyon nehéz, és egy helyen talán kicsit későn jött az információ a fékezéshez, nem tudtam az autót eléggé lelassítani, mivel extrém csúszós volt az út. Szélesen fordultunk, nekimentünk egy kőnek vagy valaminek, és megsérült a futómű. Próbáltam lassan folytatni, de aztán a futómű teljesen megroppant. Elvesztettük uralmunkat az autó felett, ez az, ami miatt a bokrokban végeztük. Ott már nem keletkeztek további károk.”

A Volkswagen mindkét pilótája eléggé elkenődött a hibája miatt, hiszen a csapat hazai versenyén betliztek mindketten, százötven VIP vendég előtt, akiket a Volkswagen tíz helikopterrel fuvarozott. Elkeseredésre azonban semmi okuk, messze a várakozások felett teljesítenek, igazán jó gyógyír pedig az lesz, ha megnyerik mindkét világbajnokságot. Mindezt a bemutatkozó évükben.

 

Andrew

 

2013. augusztus 25.