Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Sainz Ogier-ről, a Volkswagenről és a világbajnokság jövőjéről

 

Sainz Ogier-ről, a Volkswagenről és a világbajnokság jövőjéről

A Volkswagen csapat nagykövete, Carlos Sainz a redbull.com-nak nyilatkozott Sebastien Ogier-ről, a Volkswagenről és a rali világbajnokságról.

Két rali világbajnoki címmel és huszonhat futamgyőzelemmel a neve mellett Carlos Sainz a sportág egyik nagy alakja. A világbajnokságról történt visszavonulását követően új fejezetet írt pályafutásában a Dakar Rally 2010-es megnyerésével, de kulcsszerepe van a Volkswagen 2013-as rali világbajnoki dominanciájában is, mivel ő is többször tesztelte a Polo R WRC-t.

- Nagyon jól alakult a Volkswagen szezonja. Mitől volt ez?

- Sebastien Ogier egy fantasztikus pilóta, de ahhoz, hogy világbajnokságot nyerj, szükséged van egy erős autóra és egy nagyon jó csapatra. A Volkswagen felkészülése nagyon jó volt az egy éve teszteléssel, miközben a Skodával indultak a versenyeken. A múlt év végére az autó nagy jó formában volt már, mikor teszteltem, nagyon jó érzésem volt vele.

- Első kézből tapasztalhattad meg, hogy mennyire is versenyképes a Polo WRC, Ogier hét fordulót nyert eddig, többet is nagy különbséggel. Meglepett ez?

-  Monte-Carlóban a hivatalos csapatbemutatón mindenki azt mondta, az év végén szeretnénk már harcolni, de nekem az volt az érzésem, már korábban is versenyképesek lehetünk. Természetesen bíztam nagyon Ogier-ben is, mivel tudtam, képes a különbségek kiautózására. Fantasztikus évet produkált: megérkezni egy új autóval és megküzdeni a Citroennel, valamint a Forddal nem egyszerű feladat.

- Mitől olyan jó Sebastien Ogier?

- Nagyon koncentrált és mindig nyerni akar. Nagyon gyors és minden megvan benne ahhoz, hogy világbajnok legyen. Bizonyította már, hogy nagy ambíciókkal rendelkezik, nem csak egy világbajnoki címet fog nyerni.

- Ez azt jelenti, hogy egy újabb Sebastien Loeb-szerű dominancia van kilátásban?

- Nagyon jó szinten van, ez azonban a versenytársaktól is függ. De a legjobb csapatban van, és addig, amíg a Volkswagen marad, meglesz a legjobb eszköze, hogy bajnokságokat nyerjen.

- És mi a helyzet a Polo R WRC-vel, ami szintén nem rossz?

- Technikai szempontból abszolút jó volt az az út, ahogyan az autó épült. Az első murvás teszt után kellett egy kicsit dolgoznunk rajta, de az általános súlyelosztás jó volt. Egy olyan autóról beszélünk, melynek maximális vonó-, fékezési és oldalirányú tapadása, valamint egyensúlya van. Nem kell bedobnod a kocsi hátulját, hogy beforduljon. A legtöbb raliautó hajlamos arra, hogy a hátulja csússzon meg, de ennek a kocsinak nagyon jó az egyensúlya és a tapadása hátul. Elég puhára lehet állítani az autót úgy, hogy az nem fog felborulni, ami egy nagy előny.

- Visszatérő látogatója vagy a rali világbajnoki futamoknak. Mit gondolsz a világbajnokság jelenlegi helyzetéről?

- A jelenlegi technikai előírások nagyon jók, de egy kicsit nagyobb teljesítménnyel izgalmasabbak lennének az autók. Valódi eseménnyé kellene tennünk a versenyeket, amikor egy futam ellátogat egy országba, annak speciális dolognak kellene lennie. Talán historic autókat kellene indítani egyes eseményeken, így ötven helyett százötven rajthoz álló lenne. Ez nagyobb hatást okozna, amivel több embert vonzana. Veszteség az, hogy Sebastien Loen elhagyta a sportágat, de ez lehetőség a fiatalabb pilóták számára. Neki csak megköszönhetjük, amit a ralisportért tett.

 

Andrew

 

2013. november 4.