Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Capito szerint a Volkswagen hosszú távon elkötelezett

 

Capito szerint a Volkswagen hosszú távon elkötelezett

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito cáfolta azokat a feltételezéseket, miszerint a rali világbajnokság nem megfelelő promóciója a német autógyár sportággal kapcsolatos jövőbeli terveit fenyegetné.

 

- Három évre, 2013-2015-re van elkötelezettségünk a Volkswagentől, és most kezdjük el a tárgyalásokat arról, hogy mi lesz 2015 után, de a szándék az, hogy hosszú távon maradjunk a rali világbajnokságon. Úgy gondolom, nagyon jó a Volkswagen pozíciója a rali világbajnokságon, ezt a közösségi média is mutatja. A promóció és a marketing, amit mint Volkswagen csinálunk, nagyon jó. A tavalyi évben Monte-Carlóban ötvenezer Facebook követővel kezdtük, de most már hárommilliót is meghaladta ez a szám. Nagy a sikere tehát a nyilvánosság körében is a programunknak. Tudni kell, hogy a promóter új volt tavaly. Megadtuk nekik azt, hogy tanuljanak, lássanak mindent, idén azonban várunk is már valamit tőlük. Még nem tartunk ott, ahol a várakozásaink szerint kellene lenni, de meglátjuk, hogyan fejlődik ez.

- Voltak szóbeszédek, hogy a Volkswagen fontolgatja a rallycross-t, mint a rali világbajnokság alternatív ötletét.

- A rallycross és a rali két különböző kategória, megvan a lehetőségük, hogy egymás mellett párhuzamosan létezzenek. Az egyik nem alternatívája a másiknak. Úgy hiszem, egy vállalat csinálhatja mindkettőt, de a Volkswagen Motorsport nem fogja mindkettőt csinálni. Mi a rali világbajnokságot csináljuk, nem a rallycross-t. Amit mi csinálunk a rallycross-ban, az a Global Rallycross az Egyesült Államokban. Ez a hivatalosan a Volkswagen által támogatott egyetlen program az Egyesült Államokban a svéd csapattal, a Marklund Motorsporttal. Technikai információkat, erőforrásokat biztosítunk számukra, ha szükségük van rá, akkor tesztpadokat is. Ez egy izgalmas sport, ők pedig nagyon fiatalok, egy új csapat, nagyon ígéretesek, sokat invesztálnak a dologba. Számunkra ez egy jó sportág, de hivatalosan nem veszünk részt a rallycross-ban, mivel a rali világbajnokságon futunk, ugyanakkor ott vagyunk az ajtóban.

- Hogyan kapcsolódik a Volkswagen 2015-ig szóló elkötelezettsége a World Rally Car-okat érintő hároméves ciklussal, ami 2016-ig tart?

- Nagyon is kapcsolódik. A jelenlegi szabályok 2016-ig szólnak, majd 2017-től 2019-ig. 2015-re új autónk lesz, úgyhogy abszolút lesz értelme két évig futtatni az új kocsikat. Azt hiszem, nagyon is nyilvánvaló, hogy 2016-ra hosszabbítani fogunk. Aztán a 2017-2019 közötti szabályokkal kapcsolatban attól függnek a dolgok, hogy a megbeszélések hogyan haladnak, milyen technológiák, milyen fajta autók kerülnek alkalmazásra. Ez nagyban függ a megbeszélésektől, melyek még nem kezdődtek meg. Az ötlet az egy ideje, hogy a világbajnokságon hibrid rendszereket használjunk, de ez megfelelő megbeszéléseket igényel az FIA-val és minden gyártóval, hogy a rali világbajnokságon ez mit is jelentene. Ez nem fekete és fehér, attól függ nagyban, hogy mit lehet elérni, milyen is ez, mi a biztonsági vonatkozása. Ezeknek az előterjesztéseknek megfelelőeknek kell lenniük, és komoly megbeszéléseknek kell lenni erről. Bizakodóak vagyunk, hogy célra vezetőek lesznek a megbeszélések Bernard Niclot technikai igazgatóval és a csapatával.

 

Andrew

 

2014. április 25.