Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Latvala a Polo WRC-ről és a csapatszellemről

 

Latvala a Polo WRC-ről és a csapatszellemről

Bár a verseny második napján összetörte autóját, így a Portugál Rally csalódást hozott számára, az idén versenyképesebbnek bizonyul a Volkswagennel Jari-Matti Latvala, mint amennyire az előző szezonban tudott lenni. Ez azt jelenti, hogy ebben az évben jobb a Polo R WRC?

„Nagyon jól működik az autó, nagyon elégedett vagyok vele, és megbízható is. Egyre biztosabbnak érzem magam a beállításokkal is. Az év elején volt némi problémám a kormányzással, de elkezdtem tökéletesíteni ezt, és már jobban befordul az autó. Egyre kényelmesebbnek érzem magam a kocsiban. Amikor elkezdtük az elmúlt évet, nem volt túl sok lehetőségem a tesztelésekre, úgyhogy olyan differenciálmű rámpaszögekkel álltunk neki 2013-nak, melyek nyilvánvalóan nem működtek nálam, de a csapattársamnál, Sebastien Ogier-nél igen. Aztán mikor megoldottuk ezt, hibát követtem el a beállításokkal. Olyanná akartam tenni a Polót, mint amilyen a régi autóm, a Ford Fiesta RS WRC volt, de rossz irányba mentem el a beállításokkal, és a Finn Rally-ig nem jöttem rá, mi is történik. Ez volt az, amikor eldöntöttem, olyannak kell elfogadnom a Polót, amilyen, és ennek megfelelően kell vezetni. Azóta csak finomhangolásokat végzek a kocsin, és úgy érzem, tudtam fejlődni az autó vezetésében.”

A finn versenyző a Volkswagen Motorsportnál uralkodó hangulatról, valamint csapattársairól Sebastien Ogier-ről és Andreas Mikkelsenről is ejtett néhány szót.

„Jó érzés a csapatban lenni, örülök, hogy Sebastiennel dolgozhatok. Természetesen szereti a kihívásokat, egy igazi versenyszellemmel rendelkező ember. Szeret nyerni, de én is. Visszagondolva a tavalyi wales-i versenyre, Andreas-nak volt néhány jó szakaszideje. Összességében az elmúlt év vége felé is fejlődött, és újabb lépést tett Svédországban, ahol nagyszerű teljesítményt nyújtott. Monte-Carlóban voltak nehézségei, majd Mexikóban és Portugáliában is, úgyhogy van még mit tanulnia, de nyilvánvaló, hogy az FIA szabályai miatt ez nem könnyű neki. Kevesebb tesztnap engedélyezett számára, mint nekem és Sebnek az egyes számú csapatban, mivel Andreas a második csapatban van. A kettes számú csapatok mindössze tizenkét napot tesztelhetnek egész évben.”

 

Andrew

 

2014. április 29.