Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - A Volkswagen csapatként örül a sikereknek

 

A Volkswagen csapatként örül a sikereknek

A Volkswagen Motorsport mindig is azt mondta, nincsen csapatutasítás, párosaik szabadon versenyezhetnek egymással. Ez történt az Argentin Rally-n is, ahol Jari-Matti Latvala végül felülkerekedett a világbajnok Sebastien Ogier-n. De okozott-e ez feszültséget a csapatnál?

„Nem, egyáltalán nem” – árulta el Jost Capito, a sportrészleg vezetője vasárnap délután. „Élvezi a csapat a versenyzést és élvezi a csatákat. Látható, hogy a szerelők az ebédidőben lévő szervizkor a saját autójukon dolgoznak, de egészében nem csak azon, mivel az esti szervizkor a csapatok együtt dolgoznak egy autón. A szerelők között nincsen versengés. Próbálják az autókat a lehető legjobban felkészíteni, de az is elmondható, hogy tegnap a pilótákkal és a navigátorokkal ültem, ebédeltünk, mikor Seb megérkezett az asztalhoz, és azt mondta, ’hé, Miikka, egy fantasztikus, kiemelkedő kört csináltatok’, ami mutatja, mi a helyzet a csapatnál. Élvezzük a belső versengést a rendes körülmények között, ez sportszerű és nagyon egészséges.”

Latvala az első nap végétől vezette a versenyt, amit végül másfél perces előnnyel nyert meg. „Ha nem hinnénk abban, hogy ő ilyen jó, nem lenne a csapatban. Tudjuk, hogy Jari-Matti saját erőből képes versenyeket nyerni, anélkül, hogy szüksége lenne szerencsére. És ugyanez igaz Sebastienre is, ez pedig mutatja, hogy igazunk volt” – tette hozzá a Volkswagen Motorsport első embere.

A második nap közepén Ogier egyik gumijáról leszakadt a futófelület, aminek következtében az autó is megsérült kissé. Ezzel a francia versenyző vesztett némi időt. „Nem akarom azt mondani, hogy Jari emiatt nyert, mert megérdemelte a győzelmet Miikkával. Fantasztikus munkát végeztek, és a csapat is” – nyilatkozta Ogier, majd áttért arra, hogy a ködös időben mekkora szerepe volt a navigátoroknak. „Úgy gondolom, mindannyian gratuláltunk Miikkának az elvégzett munkájáért, de Julien is megérdemli ezt, mivel ezen a hétvégén nehéz volt a feladatuk, sok helyen volt köd, és azokban a pillanatokban valóban tökéletes ütemben kellett lenniük. Nem volt lehetőség arra, hogy elvesszenek az itinerben.”

„Izgalmas volt kívülről és belülről is látni ezt” – tette hozzá a világbajnok páros navigátora, Julien Ingrassia. „Nagyszerű küzdelem volt a srácokkal és Andreas Mikkelsennel is. Nagyon jó látni, hogy a három Volkswagen így küzd, hogy így megy ez közöttünk. Nem hinném, hogy a navigátorok között nagy lenne a versengés. Szeretjük ezt a dinamizmust.”

„Nagyszerű küzdelem volt” – mondta érthető örömmel az argentin futam győztese, Latvala. „Őszintén szólva nagy volt a csata, de úgy hiszem, sok kis dolog állt össze itt számomra. Először is elégedett voltam a kocsival. Az utolsó teszten változtattam egy kicsit a beállításokon, a második dolog pedig, hogy élveztem a küzdelmet és a vezetést. Ez az, ami akkor jön, amikor élvezed, amit csinálsz.”

Az első argentin diadalát arató Latvala sem hagyhatta szó nélkül a mitfárerek szerepét. „Navigátorom, Miikka Anttila jelentősen hozzájárult a sikerünkhöz, mivel instrukciói biztonságosan vittek át a nehéz részeken. Nagyon sok elemzést végeztünk és foglalkoztunk magunkkal az elmúlt néhány hétben és hónapban, ami itt ki is fizetődött. Nagy köszönettel tartozunk a teljes Volkswagen csapatnak is, mert a Polo mindig tökéletesen volt felkészítve, és viselte az óriási terhelést egészen a végéig.”

Latvala navigátora, Miikka Anttila arról beszélt, párosuk argentin győzelme pályafutásuk legnagyobb diadala. „Jari-Matti és én a célba visszafelé az etapon beszélgettünk, hogy milyen fontos ez a győzelem. Ez az első alkalom, hogy valódi, tiszta csatában nyerjük meg a verseny. A 2010-es Finn Rally egy kicsit hasonló volt, de úgy gondolom, ez sokkal jobb, azt hiszem, ez lesz a legnagyobb örökre. Amikor egy olyan srácot győzöl le, mint Seb, az valami különleges. Mindig, amikor kikaptunk tőle, keményebb munkára ösztönzött, hogy legyőzzük, de most le is győztük ugyanolyan feltételek között.”

 

Andrew

 

2014. május 14.