Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - A Volkswagen nem támogatja a hibrid technológiát?!

 

A Volkswagen nem támogatja a hibrid technológiát?!

A Volkswagen a Szardínia Rally-t követően jelentette be, 2015-ig tartó rali világbajnoki programját további négy évvel meghosszabbítja, tehát egészen 2019-ig kötelezettséget vállal a ralisport csúcskategóriájában.

A 2019-es szezon a World Rally Car formula következő, 2017-től kezdődő hároméves ciklusának jelenti egyben a végét, melynek részleteiről az FIA nemrég kezdett el megbeszéléseket. Ennek fő kérdése az „új technológia” alkalmazása, amit az FIA elnöke, Jean Todt, már 2015-től szeretett volna a sorozatban látni.

A szóbeszédek szerint a Volkswagen azonban nem favorizálja az energia visszanyerő rendszerek alkalmazását, ugyanakkor a keleti gyártók a hibrid technológiát egy igencsak vonzó érvnek találják a rali világbajnoksághoz történő esetleges csatlakozásuk megfontolásakor.

 

Capito megtartaná a jelenlegi WRC-k technikai szabályait

A fentieket alátámasztják a Volkswagen Motorsport igazgatójának szavai, Jost Capito úgy gondolja, a következő generációs World Rally Car-ok technikájának közel kellene maradni a jelenlegi autókéhoz.

A mostani előírások a 2016-os szezon végéig változatlanok maradnak, a sportág vezetői között májusban kezdődtek meg a megbeszélések, hogy az év végig kijelöljék a 2017-től kezdődő utat.

„Minimális változásoknak kellene lenni ahhoz képest, ami most van” – nyilatkozta Capito. „Ennek egyik oka, hogy megtartsuk mindazokat a gyártókat és csapatokat, akik most a bajnokságban szerepelnek. Az autók teljesítményei közel vannak egymáshoz, ésszerűek a költségek és nincs ok a technikai előírások változtatására, mivel azok nagyon jók.”

Egyes vélemények szerint a csúcskategóriának a WRC 2-ben jelenleg szereplő R5-ös autókat kellene adaptálnia, mint a jelenlegi World Rally Car-ok olcsóbb alternatíváját, de Capito nem hiszi, hogy ez működhetne.

„Úgy gondolom, az R5-ös út elpusztítaná azt a kategóriát. Ha az R5 lenne a fő kategória a rali világbajnokságon, a gyártók megtalálnák az utat az autók fejlesztésére, és mindig legyőznék a privátokat. Ekkor a privátok nem mennének teljes bajnokságot. Azt gondolom, a WRC-nek mindig valami különlegesnek és másnak kell lennie, mint ami egy ügyfél kategóriában látható” – tette hozzá Capito.

A dolog azért is érdekes, mert a 2019 tartó program bejelentésekor a német cég műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Heinz-Jakob Neusser a következőket nyilatkozta: „A sorozat sokkal közelebb áll ahhoz a technológiához, amit a legutolsó sorozatgyártású autókban is alkalmazunk, mint bármelyik másik világbajnokságé, és olyasfajta valós körülmények között zajlik, melyeket ügyfeleink napi szinten tapasztalhatnak meg világszerte.” Márpedig a hibrid technológia és az energia-visszanyerés egyre inkább előtérbe kerül mind az utcai járműveknél, mind az autósport más szakágaiban…

 

Andrew

 

2014. június 20.