Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - A Volkswagen emberei

 

A Volkswagen emberei

 

A redbull.com exkluzív túrát tett a 2013-as szezonban mindent megnyerő Volkswagen csapatánál a színfalak mögött.

 

Jost Capito – motorsport igazgató

A Volkswagen ugyan sikeresen zárta 2013-at, de Jost a szezon előtt a legrosszabbaktól tartott. „Szeptemberig túl lassúak voltunk. Novemberben csináltunk egy teljes versenyszimulációt, hatszor estünk volna ki, ami egy ébresztő volt! Sebastien Ogier most azt mondja, a Polo hihetetlen, sosem vezetett még ehhez foghatót.”

 

Christophe Matzke – kamionsofőr, gumitechnikus

A Volkswagen hét kamionosa harmincezer kilométert vezet évente, de hárman közülük, köztük Christophe, gumitechnikusok is. Christophe Jari-Matti Latvala gumijait felügyeli. A Monte-Carlo Rallye az ő legnagyobb kihívása: a hógumik szöggel és anélkül, valamint a lágy és szuperlágy slickkel azt jelentik, hogy kilencven felni van ott autónként.

 

Nadine Strobel – vendéglátó recepciós

Italkiszolgálás? Üzemanyagtöltés? Vagy kérj egy emlékeztetőt Nadine-tól, és keresd az uniformisba öltözve a Volkswagen rali világbajnoki csapatánál. Neki kell összerakni a határidőket, amikor az egyes futamokon hat napig vannak távol. Nadine az a személy, akivel akkor találkozol, amikor megérkezel a Volkswagen kihívó vendéglátóegységébe.

 

Jose Azevedo – Jari-Matti Latvala főszerelője

Lehet hőség Mexikóban vagy fagy Svédországban, azt láthatjuk, hogy Jose és három szerelője dolgoznak Jari-Matti Latvala Polóján. A tizenöt percnyi szervizlehetőségek azt jelentik, hogy gyorsan kell dolgozniuk a nagy munkákon. A kormányművet és az első felfüggesztést tíz, a sebességváltót tizenkét perc alatt cserélik.

 

Markus Preuth – csapatorvos

Markus a legtöbb idejét az apró sérülésekkel tölti, de a nagyobb balesetekre is felkészült. „A fák a legnagyobb ellenség, hirtelen állítják meg az autót, és ha nem húzod meg az övet rendesen, könnyen megsérülhetnek az alsó csigolyáid” – mondja. „A versenyzők ennek ellenére mindig folytatni akarják.”

 

Ingo Roersch – sajtóreferens

Seb Ogier aláírás osztása? TV interjúk? Ezt mind Ingo szervezi, de nem mind megerőltető munka. „Amikor Ogier megnyerte a világbajnokságot a Francia Rallye-n, volt egy spontán partink a szervizparki vendéglátóegységben, ami hajnali háromig tartott” – emlékszik vissza. „A következő reggel nem volt olyan jó!”

 

Daniel Zillgen – csapatséf

A Deutschland Rallye központjából, Trierből származó Daniel nagy rajongója a rali világbajnokságnak, zenekaroknak főzött, mielőtt a Volkswagenhez csatlakozott. A legnagyobb kihívás? „Lehet, hogy nem minden országban kapod meg a szokásos ételeket, vagy improvizálnod kell a hirtelen víz- vagy áramhiány miatt. De ez az, ami ezt a munkát olyan vonzóvá teszi!”

 

Gerard Jan de Jongh – Sébastien Ogier mérnöke

Miért is különleges Ogier? Kérdezzük meg Gerardot, aki minden szervizben kikérdezi a világbajnokot, majd trükközik a beállításokkal! „Ogier-nek különösen hatékony a stílusa. Nem a legkirívóbb, de többnyire a legjobb idővel zár, a legkisebb gumikopással és karc nélküli autóval.”

 

Andrew

 

2014. augusztus 22.