Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Újabb Volkswagen lebőgés Németországban

 

Újabb Volkswagen lebőgés Németországban

 

A Volkswagen Motorsport bizonyítási vágytól fűtve, nagy reményekkel várta a rali világbajnokság német fordulóját. Az alakulat feledtetni szerette volna az előző évi kudarcot, amikor mindkét párosuk hibázott hazai pályán, ráadásként az eredmények kedvező alakulásával már most, négy futammal a 2014-es szezon vége előtt bebiztosíthatták volna a gyártói világbajnoki címét, és arra is esély mutatkozott, hogy versenyzőik olyan előnyre tegyenek szert, amivel a többi pilóta elveszti esélyét az egyéni koronára.

Az elsőszámú csapat párosai ennek megfelelően is kezdtek, és a pénteki első kör után már huszonnégy másodperccel vezettek a legjobb nem volkswagenes előtt. Sebestien Ogier és Jari-Matti Latvala ugyanakkor öldöklő küzdelmet vívott egymással, mindössze 1,8 másodperc volt köztük a nap közbeni szervizparkba érve. Délután a francia rögtön meglépett egy leheletnyit, de vetélytársa egy szakaszgyőzelemmel jelezte, nem hagyja annyiban a dolgot. Az első nap utolsó szakaszának 5,5 másodperces különbséggel vágtak neki, annak céljába ugyanakkor már csak Latvala futott be. Ogier ugyanis lecsúszott az útról és bár nem borult fel a Volkswagen Polo WRC, a szőlőültetvényen keresztül egy bekötőútra érkezett, ahonnét nem tudott visszatérni a pályára. A kocsi nem sérült jelentősen, de Ogier-nek és navigátorának, Julien Ingrassiának fel kellett adnia a versenyt erre a napra.

„Hibáztam, amikor a kanyarba bemenet túl későn léptem a fékre” – magyarázta a pilóta. „Ez egy beláthatatlan kanyar volt, ahol reggel túl korán fékeztem. Az ismétléskor precízebb akartam lenni, de túl későn fékeztem. Nem volt ez egy nagy hiba, csak egy kicsit túl késő és egy kicsit túl széles, de az út beszűkült, és lementem róla.

Boldog lehetek, hogy a következmények nem lettek rosszabbak és nem sérült meg a kocsi. Egy nagyon meredek lejtőn csúsztunk le, de szerencsére nem borult fel az autó. Ha így történt volna, az nagyon rossz lett volna.”

Ogier tíz perc büntetéssel visszaállhatott másnap reggel, a harmincnegyedik helyről más célja azonban nem lehetett, mint hogy teszteljen a következő aszfaltos versenyekre és hogy a Power Stage-en pontot szerezzen. Hamar kiderült azonban, hogy erre nem lesz lehetősége. Szombaton reggel először csak túlcsúszott egy kanyaron, majd a következő gyorsaságin végleg elszálltak a reményei, amikor csúnyán összetörte versenyautóját. A Polo egy bukkanót követően irányíthatatlanná vált a nedves úton, majd orral a szalagkorlátba csapódott, átszakította azt, és a partoldalon állt meg. A párost megfigyelésre kórházba szállították, a szakaszt pedig törölni kellett.

Mint kiderült, a versenyzőknek nem esett bajuk, a kocsi azonban olyan sérüléseket szenvedett, hogy a zárónapra nem tudtak már visszaállni. „Az ülés csövei elhajlottak” – mondta el Francois-Xavier Demaison, a Volkswagen technikai projektmenedzsere. „Úgy gondolom, ütést kapott a padlólemez, ez akkor történhetett, amikor a szalagkorlát tartóján keresztülmentek. Mindkét cső, a pilótáé és a navigátoré is elgörbült. Talán ha csak az egyikkel történt volna, meg tudtuk volna javítani, de három óra alatt nem lehetséges mindkettőt.”

Ogier „nagyon brutálisnak” jellemezte Polója landolását. „A baleset nagyjából egy kilométerre a nyolcadik szakasz rajtjától történt. Hatodik fokozatban voltunk egy hosszú egyenesben. Aztán volt egy enyhe jobbkanyar egy bukkanón. Az ugratás kicsit nagyobb lett, mint gondoltuk. Kitört a hátulja a landolásnál, és elvesztettem az uralmat az autó felett. A szalagkorlátba csapódtunk, kisebb fák állítottak meg a lejtőn.”

Innentől kezdve a teljes Volkswagen csapat Jari-Matti Latvalában bízhatott csak, aki mindeközben tovább növelte előnyét az élen. A napot csaknem egy perccel a második helyezett előtt zárta. Vasárnap négy szakasz, hetvenöt kilométer várt rá, hogy megszerezze élete első aszfaltos diadalát és hogy a Volkswagen csapatnak hazai pályán hódítsa el a győzelmet. A dhrontali szakasz nyolcadik kilométerén azonban Latvala ugyanott hibázott, ahol a csapattárs Andreas Mikkelsen is néhány perccel korábban. A norvég megúszta egy megforgással és pár másodperc időveszteséggel, Latvala azonban rosszabbul járt, Polo WRC-je a szőlőültetvényben végezte.

„Kényelmesen vezettünk, és egy ilyen szituációban vissza is lehetne venni, de úgy éreztem, ügyesen kezdtem a szakaszt. Nagyon saras és csúszós volt az elején, de amikor kijöttünk a nyitott részre, a tapadás jobb lett. Egy hosszú-hosszú balkanyarba mentünk be, ez volt az, ahol egy kis hibát követtem el a pályabejáráson. A kanyar szűkült, az itineremben pedig az a szó volt, hogy ’tartsam’, de kivettem azt a pályabejáráson. Úgy gondoltam, jó lesz így, mert a szakasz három évvel ezelőtt így volt, és az volt az érzésem, majdnem padlógázon lehet ott menni. Az út száraz volt, megbíztam a körülményekben, a kanyar végén azonban a hátulja kitört, és lement a fűre. Mindez azért volt, mert nem volt ott, hogy ’tartsam’. Álltam a gázon, és arra gondoltam, ’kijön, kijön’, de aztán behúzta az elejét.

Miután becsúszott a lugasosba, a finn megpróbált utat találni, hogy visszajöhessen. „Abban a pillanatban úgy gondoltam, elakadunk, úgyhogy jobbra fordultam a szőlő felé és mentem tovább, mivel tudtam, hogy valahol lenn van az út. Mentünk lefelé, majd eltaláltuk a korlátot. Öt méterrel jobbra vissza tudtunk volna jönni a szakaszra. Vakon mentünk lefelé a szőlőben, csak remélhettem és kívánhattam, hogy vissza tudunk jönni a szakaszra. Nem sikerült.”

A Volkswagen Motorsport tehát remekül kezdte a versenyt, de a mennyből a pokolba jutott, és 2013 után ismét kudarccal zárta a német futamot. Vigaszt csupán a második csapat versenyzőjének, Andreas Mikkelsennek a dobogós helye jelenthet, illetve az, hogy immár biztos, az év végi vezetői és navigátori korona mindenképpen a gárdához kerül.

 

Andrew

 

2014. augusztus 26.