Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Váltószenzor probléma hátráltatta Ogier-t

 

Váltószenzor probléma hátráltatta Ogier-t

Sebastien Ogier, aki hazájában szerette volna ünnepelni második világbajnoki címét, váltószenzor hibával küszködött a Francia Rallye első napjának délelőttjén.

A Volkswagen csapat a szenzort és a sebességváltót is kicserélte a nap közbeni szervizben, így párosa folytathatta a futamot. Az Ogier-Ingrassia kettős nyolc és fél perc hátrányba került az esetet követően, bár ebből négy percet a egy büntetés miatt kaptak, mivel a harmadik szakasz előtti időellenőrzőre négy perccel korábban érkeztek.

Az uralkodó világbajnok, akinek a győzelem és egy Power Stage második hely elég lett volna, hogy a szezon zárását megelőzően két futammal megünnepelhesse újabb koronáját, csalódottan nyilatkozott. „A versenyem teljesen tönkrement. Minden, amit csinálni tudok, hogy várok a Power Stage-re és megpróbálok valamit ott csinálni, de sokat kell még várni arra.”

A második szakaszon jelentkező műszaki gondról a Polo WRC pilótája a következőket mesélte: „Megforogtam egy csúszós hajtűkanyarban, majd elvesztettem minden erőt, nem tudtam, mi a probléma. Megálltam kicserélni a csatlakozót, ami problémám Görögországban volt tavaly, de nem az volt. Folytattam, és néhány kilométer után kezdtem el megérteni, mi a probléma. Amikor felfelé váltottam, nem működött, hosszú időre elvesztettük a motort. Ezt követően lefelé kellett váltanom, hogy agresszív módon újraindítsam a motort, de aztán megint elvesztettük, amikor visszaálltam a gázra.

Nagyon le vagyunk maradva már, nehéz lesz motivációt találni most. Az időbüntetés a másik oldala az autó gondjának, a navigátoromat kell erről kérdezni, ő az idő mestere. Frusztráló, egy jó feltételek között zajló szép versenynek nézett ez ki, egy jó csata lehetett volna.”

Ogier navigátora, Julien Ingrassia a következőket tette hozzá: „Amikor a második szakasz végére értünk, a problémával foglalkoztunk és rossz időt írtam be.” A verseny második gyorsasági szakasza négy perc késéssel indult, Ingrassia viszont az eredeti érkezési idővel kalkulált, nem pedig a valóságos, a négy perc csúszást tartalmazóval, amikor kiszámolta a következő szakasz ideális idejét.

Jost Capito, a Volkswagen Motorsport vezetője így nyilatkozott a műszaki hibáról: „A második szakaszon tapasztalt probléma a sebességváltásért felelős szenzornak volt köszönhető. Rossz adatot adott a motornak, ami azt jelentette, hogy nem állt Seb rendelkezésére az erő, amikor a fojtószelep nem volt eléggé kinyitva. Ez nem egy olyan probléma, amit korábban megtapasztaltunk volna már, az egységet el fogjuk küldeni elemzésre. A szervizben kicseréltük a szenzort és elővigyázatosságból lecseréltük a sebességváltót is.”

Capito egyúttal védelmébe vette a hibázó Ingrassiát is. „Nem volt sok idejük a két szakasz között, úgyhogy a második gyorsasági alatt és után Julien a kezelési utasítást és a kijelzőt nézte, illetve ellenőrizte. A második szakasz négy percet csúszott, de nem számoltak ezzel a harmadikon.

Hogy négy perc vagy nyolc, nem számít, úgyhogy azt hiszem, örülnek, hogy a két dolog ugyanazon a versenyen történt, nem pedig két külön futamon. Julien tudja, hogy nem szokott hibázni, de ilyen körülmények között megtörténhet a hiba. Nem kell ezt mondanom neki, mivel ő egy olyan srác, aki a leginkább mérges magára.”

Még ha Ogier világbajnoki ellenfele, a futamot az első napon vezető Jari-Matti Latvala nem is szerezne pontot, az 1-es rajtszámú Volkswagen párosának akkor is csodára lenne szüksége a továbbiakban, hogy begyűjtse azt a hat pontot, amivel már Franciaországban bebiztosítaná az év végi elsőségét.

 

Andrew

 

2014. október 3.