Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Hogyan lett Sebastien Ogier másodszor is világbajnok

 

Hogyan lett Sebastien Ogier másodszor is világbajnok

 

A Katalán Rally végén tartott hivatalos sajtótájékoztatón a francia pilóta utalt arra, hogy milyen problémákkal küzdött meg második világbajnoki szezonjában, mindezekről azonban részletesebben is beszélt a redbull.com-nak egy exkluzív interjú keretében.

Sebastien Ogier domináns szerepet töltött be útban a 2013-as rali világbajnoki címe felé, a történelem legnagyobb különbséggel megnyert címét tudhatja magáénak, miközben a tizenhárom viadalból kilencen aratott győzelmet a Volkswagen Polo R WRC-vel.

A 2014-es korona megszerzése nehezebben ment, az augusztusi, Deutschland Rallye-n történt nagy balesete csaknem kisiklatta a címvédést. Ogier a Katalán Rally-t követően, miután bebiztosította újabb koronáját, három negatív faktort említett, melyeket pozitív irányba kellett fordítania a siker érdekében.

1. A Deutschland Rallye, mint ébresztő

„A motivációm karrierem legmélyebb pontján volt.”

Az egyre inkább frusztrált Ogier arról panaszkodott a médiának, hogy a 2014-es szabályváltozások, melyek szerint a bajnokságot vezetőnek kell elsőként futnia, hátrányos helyzetbe hozzák őt. A zaklatottság Németországban ért a csúcspontjára, ahol a francia két balesetet is szenvedett a Polo R WRC-vel.

„A Deutschland Rallye egy nehéz pillant volt számomra, mivel mentálisan nem voltam erős. A motivációm karrierem legmélyebb pontján volt. Túl sokat foglalkoztam a sportágunk jövőbeli szabályaival, aztán nem voltam rajta százszázalékosan a munkámon.

Az a nagy baleset, amit elszenvedtem, olyan volt, mint egy ébresztő, amire reagálnom kellett, mivel magamat és Julient is veszélybe sodortam. Az egy nagyon nagy balesetünk volt, amire reagálni kellett és tenni valamit.”

2. A távozás kísértése

„Tudtam, két lehetőségem van: csinálni úgy, mint ahogyan mindig is csináltam, százszázalékos motivációval és elkötelezettséggel, vagy befejezni.”

Bár azt nem említi, a baleset következményeként mennyire volt közel a sportágból történő távozáshoz, azt elárulja, átfutott az agyán a gondolat. De ahelyett, hogy búcsút mondott volna a ralisportnak, Ogier a körülötte állók támogatásával megfordította a helyzetet.

„A csapatból többen segítettek, Jost Capito, a főnök, a feleségem, sokat beszélgettünk. Tudtam, két lehetőségem van: csinálni úgy, mint ahogyan mindig is csináltam, százszázalékos motivációval és elkötelezettséggel, vagy befejezni. Azt a lehetőséget választottam, hogy folytatom. És rögtön a következő versenyen erősek voltunk ismét, nyeri is tudtunk Ausztráliában.”

3. Latvala fölényben

„Úgy gondolom, mindenki láthatja, hogy Jari-Matti fejlődött idén és egy nagy lépést tett.”

Amíg Ogier-nek megvoltak a maga problémái, az újjászületett Jari-Matti Latvala felől is fenyegetés érkezett, akivel a franciának meg kellett küzdenie.

„Úgy gondolom, mindenki láthatja, hogy Jari-Matti fejlődött idén és egy nagy lépést tett. Számomra azonban ez nem meglepetés, mivel régóta tudom már, hogy ő egy nagyon gyors pilóta. Az azonban biztos, hogy magabiztosabb és emiatt olyan erős versenytárs most. Úgy gondolom, ez izgalmasabbá tette a bajnokságot a rajongók számára és ’zamatosabbá’ teszi a győzelmeimet akkor, amikor mondjuk azt, hogy keményen kell dolgoznod, hogy meg tudd nyerni az ilyenfajta csatákat.”

A végső szó: boldog, hogy kétszeres bajnok

„Kétségtelen, hogy ez a cím szorosabb és megfeszítettebb volt minden versenyen. Még többet kellett nyújtanom. De boldog vagyok, hogy merősítettem a tavalyi első címet. Egy nagy tett elérni a célt és az álmot, világbajnokká válni. De megerősíteni ezt természetesen mindig jobb. Nagyon boldog vagyok tehát emiatt.”

 

Andrew

 

2014. november 11.