Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Statisztikák a bajnokokról

 

Statisztikák a bajnokokról

Sebastien Ogier a nyolcadik pilóta a rali világbajnokság 1979 óta íródó történetében, aki többszörös világbajnoknak mondhatja magát a 2014-es szezont követően. Előtte Walter Röhrl, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Tommi Makinen, Marcus Grönholm és Sebastien Loeb volt az, aki egynél több címet szerzett. Ogier és navigátora, Julien Ingrassia mindössze a negyedik páros, mely sikeresen tudta megvédeni világbajnoki címét. Korábban csak Kankkunen, Biasion és Loeb volt képes megtartani koronáját, Biasion mellett pedig Röhrl, Sainz és Grönholm vallhatják magukat kétszeres világbajnoknak.

A francia páros 2014-ben nyolc győzelemmel és két második hellyel biztosította be újabb címét, amivel elmaradt az előző évi győzelmi számtól, 2013-ban kilenc diadalt arattak ugyanis. Az Ogier-Ingrassia kettős huszonnégy futamgyőzelemnél tart, ezen mutatók tekintetében a pilóta megelőzte Miki Biasiont, Hannu Mikkolát, Markku Alént, Didier Auriolt és Juha Kankkunent is, egálban áll Tommi Makinennel és ott lohol Carlos Sainz és Colin McRae nyomában, akiknek huszonöt, illetve huszonhat győzelmük van. Azt követően aztán Marcus Grönholm, majd végül Sebastien Loeb befogása következhet.

Érdekességképpen az idei spanyol futam volt az első alkalom, hogy Ogier és Ingrassia a világbajnoki címét egy verseny végén biztosította be, egy évvel korábban ugyanis egyedi módon, a Francia Rallye első szakaszának végén ünnepelhettek, mivel azt Power Stage-ként értékelték.

Csapatuk, a Volkswagen Motorsport Nagy-Britanniában aratta tizenkettedik szezonbeli győzelmét, mellyel megdöntötte a Citroen 2005-ös és 2008-as rekordját. A győzelmi arányt – ami végül 92,3 százalék lett – tekintve pedig magasan túl is szárnyalta a francia gyártót, mivel azokban az években tizenhat, illetve tizenöt futamot rendeztek, szemben a mostani tizenhárommal. A Volkswagen 2014-ben beállította a kettős győzelmek számát, ugyanúgy nyolcat szereztek, mint 2002-ben, az akkori tizennégy futam során a Peugeot. A csapat eddig tíz kettős győzelmet jegyez.

A német alakulat az Ausztrál Rally-n biztosította be második gyártói címét, ilyen korán legutóbb huszonöt évvel ezelőtt a Lancia tudott hasonlót elérni. Ugyancsak az olasz gyártó volt az 1987-ben és a következő szezonban, aki az év végi egyéni értékelésben az első három helyhez segítette pilótáit. Ezt azóta senkinek nem sikerült elérni, csak most a Volkswagennek.

A gyorsasági szakaszgyőzelmeket tekintve a német csapat a programjának tavalyi kezdete óta 345 gyorsaságit nyert meg a 486-ból, csak az idei statisztikát nézve pedig a 249-ből 197 szakaszgyőzelmet aratott Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen. Futamgyőzelmek terén még jobb az arány, huszonhat versenyből huszonkettőt nyert az alakulat a két szezon során. Összesen huszonhárom dobogós helyezést könyvelhetett el a Volkswagen Motorsport idén, a Polo R WRC 2013-as monte-carlói bemutatkozása óta pedig negyvenegyet a huszonhat futam során.

A márka összesen huszonhárom futamgyőzelemnél tart, hiszen a legelsőt Kenneth Eriksson szerezte a Golf GTI-vel az 1987-es Elefántcsontpart Rally-n.

Ogier és a Volkswagen Motorsport Wales-ben ünnepelhette tizenhetedik közös győzelmét, ez eggyel többi, mint Colin McRae és a Subaru, valamint a Biasion-Lancia házasság produktuma. Csupán Loeb tudott a Citroennel többször nyerni (hetvennyolcszor), Makinen a Mitsubishivel (huszonkétszer), és Marcus Grönholm a Peugeot-val (tizennyolcszor).

 

Andrew

 

2014. november 23.