Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Sikeres teszt, jöhet a Monte

 

Sikeres teszt, jöhet a Monte

A Volkswagen Motorsport befejezte a Monte-Carlo Rallye-ra való idei felkészülését, hogy jól megérdemelt karácsonyi pihenőjére vonuljon.

Az alakulat az ünnepek előtti hetet Franciaországban, a Maritime-Alps-on töltötte, ahol a 2015-ös idénynyitóra, a Monte-Carlo Rallye-ra készült. Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen is egyaránt két-két napot tölthetett a Polo R WRC volánja mögött. Ogier navigátora, Julien Ingrassia kulcscsontja a tavalyi mountain bike-os balesetét követően teljesen meggyógyult, abból most távolították el a csavarokat, így az ő helyét átmenetileg Gilles de Turckheim vette át.

A teszt legfőbb célja az volt, hogy a Polo R WRC 2015-ös változatának beállításain dolgozzanak. A kocsiban a legnagyobb változás a kormány mögé beszerelt sebességváltó fül, ami a hagyományos váltókart helyettesíti. „Innentől kezdve mindkét kezemet folyamatosan a kormányon tudom tartani, de gyorsabban is kapcsolja ez a rendszer a fokozatokat” – mondta el Ogier. A kétszeres világbajnok francia Grenoble-tól délre öt fok körüli hőmérsékletben szárazon és némileg nedves utakon is tesztelhette a kocsit.

A Michelin újgenerációs abroncsait Jari-Matti Latvala havas körülmények között is ki tudta

próbálni. A teszt nem alakult a finn versenyző számára problémamentesen, a két nap alatt

kétszer csúszott le az útról, utóbbi esetben több fát és a Polo mindkét hátsó futóművét

kiütötte. Latvala ezzel kénytelen volt befejezni a tesztelést

 

A gumiválasztás fontos szerephez jut a 2015-ös Monte-Carlo Rallye-n is. Az aszfaltos gumik lágy és szuperlágy, míg a hógumik szög nélküli és szöges változatban lesznek elérhetőek. Az azonban ritka, hogy a feltételek egyértelműen meghatározhatóak, nem szokatlan, hogy havas, nedves és száraz aszfalt, valamint tíz fokos hőmérsékletkülönbség is előfordul egyetlen szakaszon belül.

„Kompromisszumot kell kötnöd mindig” – magyarázta a tavalyi győztes Ogier. Ez azt is jelentheti, hogy két különböző típusú gumit szerelnek az autóra, például két hógumit szöggel, kettőt pedig szög nélkül. A szakma ezt „crossover” elrendezésnek nevezi. A gumiválasztás pilótánként különbözhet, függően a személyes preferenciától és a vezetési stílustól, valamint attól, hogy mennyire bíznak az időjárás előrejelzésben és a jégkémek információiban.

A csapatok gumipartnere, a Michelin folyamatosan új, továbbfejlesztett termékekkel áll elő, úgyhogy a versenyzők és a mérnökök a korábbi Monte-Carlo Rallye-kon szerzett tapasztalataikból korlátozottan tudnak építkezni. „Ez a teszt elsősorban arról szólt, hogy kitaláljuk, a változó körülmények adta különböző forgatókönyvekre melyik gumitípus a legjobb” – árulta el Gerard Jan de Jongh, Sebastien Ogier versenymérnöke.

A tesztek befejeztével a Volkswagen Motorsport versenyzői különféle módon töltik majd a karácsonyi szünetet. Ogier feleségével, a német Andrea Kaiserrel délen fogja élvezni a napfényt, Latvala sífutást tervez Finnországban, míg Mikkelsen Norvégiában és Spanyolországban tölti majd idejét. Overáljukat legközelebb január közepén, a 2015-ös Monte-Carlo Rallye legutolsó felkészülési tesztjén kell, hogy ismét magukra öltsék.

 

Andrew

 

2014. december 21.