Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Új színezetet kapott a Polo WRC

 

Új színezetet kapott a Polo WRC

A rali világbajnoki címvédő Volkswagen hivatalosan is megkezdte a rali világbajnokság 2015-ös szezonját azzal, hogy Wolfsburgban bemutatta a teljesen új dekorációba bújtatott Polo R WRC-jét.

A német csapat, mely 2013-as bemutatkozása óta uralja a sorozatot, változatlan versenyzői felállással, Sebastien Ogier-vel, Jari-Matti Latvalával és Andreas Mikkelsennel, valamint navigátoraikkal, Julien Ingrassiával, Miikka Anttilával és Ola Floenével száll csatába az egymás utáni harmadik egyéni és márka világbajnoki címéért. A versenyzők overáljának vállrészén a két gyártói bajnoki címre utalva két csillag lesz látható.

A Volkswagen Motorsport a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye előtt egy héttel leplezte le a Polo R WRC legfrissebb, műszakilag is megújult változatát. Az alapszín a Red Bull kiemelt támogatásának köszönhetően sötétkékre változott, mely az autó hátsó részén megy át fehérbe.

„Néhány fotós 2013-as képeket használt a 2014-es munkáihoz. Ebben a szezonban keményebben kell próbálkozniuk” – indokolta viccesen a színváltás okait Jost Capito, a Volkswagen Motorsport első embere.

„Az új Polo R WRC intenzív továbbfejlesztésen esett át, mind a belsőt, mind a külsőt illetően” – mondta el Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja. „Nem csak hogy még dinamikusabbnak és sportosabbnak látszik, mint korábban, de mérnökeink aprólékosan dolgoztak a technikai innovációkon a motorháztető alatt, és az elmúlt két év oly’ sikeres csomag sok részletén javítottak. A továbbfejlesztések középpontjában a hatékonyság, a megbízhatóság és a teljesítmény állt. Alig várjuk, hogy az új Polo R WRC-t Monte-Carlóban és a négy kontinens további tizenkét versenyén lássuk.”

A csapat állítása szerint az alkatrészek nem kevesebb, mint hetvenöt százalékát vizsgálták felül, melyek közül nagyon sok meg is újult, a Polo nagyobb hátsó szárnyat kapott, de komoly változások történtek a motorban és az erőátviteli rendszeren is. Mint ahogyan a riválisaik esetében is, a Volkswagennél is a kormányoszlopra szerelt váltófül a legnagyobb újdonság, mely a hannoveri csapat esetében hidraulikus működtetésű. Az alakulat beszámolója szerint egyszerűbb, könnyebb és erősebb lett a kocsi.

„Nagyon optimista vagyok azt illetően, hogy az új autó ugyanolyan sikeres rajtot fog venni, mint elődje” – mondta el az uralkodó világbajnok, a francia Sebastien Ogier. „Nagyon sokat teszteltünk, és mi versenyzők szorosan együttműködtünk a mérnökökkel. Nagyon sok munkát tettünk bele a kormányváltó kifejlesztésébe, ami valódi előrelépést képvisel. Várjuk az új szezont. Nagyon izgalmas lesz látni, hogyan boldogulunk a másik csapatok ellen. A tesztek jól alakultak eddig, mérnökeink jó munkát végeztek. A Polo R WRC még jobb, mint volt.”

„Nagyon jónak érzem az új autót, készen állunk végül az új szezonra” – mondta el az alakulat finn pilótája, a világbajnokság tavalyi második helyezettje, Jari-Matti Latvala. „A kormányon elhelyezett váltófület fogjuk használni idén a sebességváltáshoz, ami nagyon tetszik. Egészében nézve az új Polo gyorsabb és még jobb, mint a 2014-es autó volt. Nem csak én vagyok, aki így érez, Sebastien és Andreas is egyetért velem. Nem kérdés, várjuk a 2015-ös szezont.”

A Volkswagen dominanciáját mutatja, hogy a rali világbajnokságon történt legutóbbi megjelenése óta huszonhatból huszonkét futamot nyert meg, 2014-ben, amikor csak egy versenyen nem tudott győzni, párosai végeztek az év végi értékelés első három helyén. A csapat az elmúlt két szezonban a 486-ból 345 szakaszgyőzelmet aratott.

Az idény első részében Ogier és Latvala használhatja az új autót, Mikkelsennek egészen a Portugál Rally-ig kell rá várnia, a norvég addig a Polo korábbi változatával áll rajthoz.

 

Andrew

 

2015. január 15.