Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Hibázás, tesztelés és kiállás Latvala svéd mérlege

 

Hibázás, tesztelés és kiállás Latvala svéd mérlege

Jari-Matti Latvala a Volkswagen Motorsport kérésére feladta a versenyt Polo R WRC-jével, mielőtt felállt volna a Svéd Rally céldobogójára.

Mindez a rali világbajnokság szabályzata miatt történt, annak a 64.5.1-es fejezete azt mondja ki ugyanis, hogy a gyártóknak meg kell nevezniük „egymással összekapcsolt versenyeket, melyeket ugyanazokkal az erőátvitelekkel és tartalék alkatrészekkel teljesítenek”. Latvala esetében a svéd futamot a mexikói és az argentin viadallal kapcsolták össze. Miután azonban a pénteki balesete miatt csupán a tizenkettedik összetettbeli időt érte el és a Power Stage-en sem szerzett pontot, a Volkswagen úgy döntött, hogy visszavonja autóját a cél előtt, így a Mexikó Rally-ra nagyobb szabadsággal fognak rendelkezni az erőátviteli rendszer, annak beállításai és a pótalkatrészek tekintetében.

Latvala a verseny első napjának utolsó előtti szakaszán csúszott árokba, ahol nyolc percet volt kénytelen eltölteni, amíg a nézők visszarakták a Polo WRC-t az útra. „Egy hosszú-hosszú egyenes után túl gyorsan érkeztünk meg egy jobbos kanyarba. Láttam a murvát és azt vártam, hogy jobb lesz a tapadás. A hátulja nekiment a hófalnak, ami behúzta az elejét, majd az egész autót elnyelte” – magyarázta a történéseket a finn pilóta. A szituáció érdekessége, hogy a csapattársával, Sebastien Ogier-vel csatában állva éppen fellélegezhetett volna, hiszen a másik Volkswagen pár perccel korábban, ugyanennek a szakasznak az elején vesztett időt egy kicsúszásnak köszönhetően, Latvala ugyanakkor erről nem értesülhetett, mivel idén már tiltott a taktikai jellegű információk versenyzők felé történő közlése a szakaszok során.

A viadal háromszoros győztese a hétvége további részét tesztelésre fordította. Szombaton az egyik szakaszon ismét jelentős időveszteséget könyvelhetett el, mely után végleg elbúcsúzhatott a legjobb tízes eredményekről szőtt álmaitól, a vasárnapi első szakasz végén azonban örömmel nyilatkozott. „Fantasztikus volt, sosem volt ennél jobb. Sosem éreztem még magam ilyen kényelmesen az új kocsiban. Rájöttem valamire végül, amit két hónappal ezelőtt kellett volna megtalálnom. Azt azonban nem mondhatom meg, mi ez. Valami az autóval kapcsolatban.”

A következő szakasz végén ismét beszélt a dologról: „Hamarabb rá kellett volna jönnöm erre. Ez egy új autó, de sajnos nem így működik a dolog. Különböző dolgokkal is játszottam. Dolgok, amik működtek a régi autón, nem működnek az új autón.”

Végül kiderült, a kocsi hátuljában történt változás. „Túl merevre állítottam az autó hátulját. Ez működött a régi kocsinál, az újnál azonban nem így van. Ez azonban segíteni fog a murvás versenyeken. Segít az autó vezetésében és segíteni fog, hogy újrakezdjem Mexikóban.”

A világbajnokság tavalyi második helyezettje a futam végén úgy érezte, jelentős előrelépéseket tett a Polo WRC-vel kapcsolatban, még ha eredményekben ez nem is mutatkozott meg. „Személy szerint megpróbálom a hétvége pozitívumait nézni. Amikor hibáztam pénteken, onnantól kezdve nyilvánvaló, hogy nem a verseny végkimeneteléről beszélek. Időt adott azonban, hogy kipróbáljak új dolgokat a beállításokban, aminek eredményeként új és fontos dolgokat tanultam. Most már még jobban értem a Polót, ami már ma is észrevehető volt” – zárta pozitívan Latvala, aki az új szabályoknak köszönhetően kedvező rajtpozícióban lesz a Mexikó Rally-n a svéd eredménytelensége miatt.

 

Andrew

 

2015. február 17.