Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Nem kellett keményen nyomnom – árulta el Ogier

 

Nem kellett keményen nyomnom – árulta el Ogier

Az uralkodó világbajnok, Sebastien Ogier azt mondja, nem kellett túlságosan keményen nyomnia a gázt, hogy megnyerje a Mexikó Rally-t.

A Volkswagen Motorsport pilótája abban sem volt biztos a hétvége előtt, hogy a dobogóra állhat, a rajtsorrendre vonatkozó új szabályok ugyanis nem kedveznek a világbajnoki éllovasnak. A ponttáblázatot vezető versenyzőnek kell ugyanis az első két napon elöl autóznia, a murvás versenyeken a pályát takarítania, ami egyértelmű hátrány. Ogier azonban úrrá lett ezen, már a pénteki napon is a leggyorsabbnak bizonyult, szombaton pedig segítői is akadtak a söprögetésben, az előző napon kiesettek ugyanis előtte rajtoltak.

A francia pilóta és navigátora, Julien Ingrassia relatíve könnyűszerrel szerezték meg harmadik mexikói a győzelmüket, miután nagy riválisaik, köztük a csapattárs Jari-Matti Latvala és a hyundai-os Thierry Neuville is a partoldalra kényszerült pénteken. A huszonegy szakaszból kilenc legjobb időt, köztük a Power Stage-et bezsebelő Ogier több mint egy perc előnnyel nyerte meg a futamot, egyúttal elkönyvelhette idei harmadik győzelmét is. Az eredménnyel már nyolcvanegy pontnál tart, közvetlen üldözőjének, Andreas Mikkelsennek harmincnégy pont a hátránya.

„Nem volt rajtam nyomás a hétvégén” – mondta el a kétszeres világbajnok pilóta a futamot követően. „Oké, elsőként kellett rajtolnom, de megvoltak a pontjaim az első két verseny után, a nyomás így nem az én vállaimon volt. Még keményebben dolgoztam, mint általában. A teszten is nagyon keményen dolgoztunk, hogy megtaláljuk a beállítást. A kocsi jobban működött még a csúszós körülmények között is.

Nagyon szeretem ezt a versenyt, itt volt az, ahol a junior kategóriában győzelemmel rajtoltam el a rali világbajnokságon néhány évvel ezelőtt. Mindig öröm itt lenni. Az utak passzolnak hozzám, és kontrol alatt tudtam tartani a sebességemet, elég előnyt tudtam összehozni. Nem szeretném, ha túl arrogánsnak hangozna, de egyáltalán nem kellett túl keményen nyomnom. Talán nekem készültek ezek az utak…”

Mindezek ellenére Ogier elismerte, hogy a rajtpozíciója miatt nem várta, hogy ismét győzhet Leonban. „Hogy milyen szavakkal írhatnám le a hétvégét?” – tűnődött a Volkswagen ásza. „Rosszabbnak nézett ki, mint ami valójában történt. Úgy tűnt, hogy nehéz futás lesz elsőnek lenni az úton a szezon egyik legnehezebb versenyén, de aztán tökéletesen ment minden, jó volt a gumiválasztásunk és volt egy kis szerencsénk is, amikor vállaltunk némi kockázatot.

Julien és én keményen nyomtuk hibák nélkül, és nagyon meglepődtünk, hogy hol álltunk pénteken. Azt vettük észre, hogy a győzelemért vagyunk csatában.”

Ogier azonban nem ragadtatta el magát, rámutatott, hogy a briliáns szezonkezdet ellenére tíz futam hátravan még a bajnokságból. „Figyelembe kell vennünk, hogy három versenyen vagyunk eddig túl a tizenháromból, úgyhogy nincs idő lazítani. Hosszú még az út, sok munka vár még ránk. Öt murvás futam következik sorban. Sok minden történhet. Három versenyt követően nagyszerű helyzetben vagyunk, hosszú még az út.”

A Polo R WRC navigátora, Ingrassia is hasonló gondolatokat osztott meg. „Minden egyes alkalommal boldogok vagyunk itt Mexikóban. A tengerszint feletti magasság miatt ez egy eléggé más kihívás, hogy sebességet vigyél minden kanyarba. Idén úgy éreztem a pályabejárás után, hogy jobban felkészültünk. A körülmények nagyon durvák, de megvoltak az itinereink az előző évekből, ami most kifizetődött. Talán a munkánk és mexikói tapasztalatunk jutalma ez.

Sok kanyar van még a bajnokság végéig, sok az olyan pilóta, aki versenyeket akar nyerni, úgyhogy nincs időnk pihenni. Sok még a munkánk. Az egyik híres francia újságíró mondta nekem, bármi megtörténhet – 20 kilométer/óránál is meg tudsz csúszni és meg tudsz ütni egy követ. A sporthírekben gyakran látni, hogy a srácok mindig nyernek, de meg kell tartani ezt az erőt a győzelemhez.”

Természetesen a Volkswagen Motorsport vezetőjétől, Jost Capitótól sem maradtak el a dicsérő szavak Ogier irányába. „Úgy gondolom, briliáns teljesítményt nyújtott, a legjobb teljesítményt az eddigi versenyeken. Dobogóra állni egy okos gumiválasztással és az élen az autózni az első és a második napon, kimagasló dolog. Ez is mutatja, hogy ő és Julien méltán világbajnokok.”

A Volkswagen Motorsport a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan nem alkalmaz csapatutasítást, ami csatákat szül az alakulat versenyzői között. Svédországban muszáj volt hajtaniuk a volkswageneseknek, mert Thierry Neuville is harcban volt velük, Mexikóban azonban akkor hibázott Jari-Matti Latvala, amikor már nem volt a közelükben senki sem. „A Volkswagennél nincsen csapatutasítás, hagyjuk őket vezetni” – nyilatkozta Capito. „Látható, hogy közel voltak egymáshoz, csupán kéttized másodperc volt a különbség a részidőket nézve egy szakasz huszonötödik kilométere után. Ez mutatja azt a szintet, amin vezetnek, ennél könnyű hibázni. Szeretnénk ilyen csatákat látni a jövőben is. Sebé és Jarié ilyen volt, de Mads és Andreas is közel voltak és élvezték a csatát.”

Nem csak Capito csapatának volt fontos az eredmény, ahogyan azt a szakvezető meg is jegyezte. Remek hétvége volt ez. Nyerni mindig nagyszerű, főként harmadszor ezen a versenyen. A Volkswagennek egy fontos motor és sebességváltó gyára van itt, és igazán boldogok vagyunk, hogy ilyen eredményt szállítottunk mindenkinek.”

Idén a csapatok nem továbbíthatják a gyorsasági szakaszt teljesítő versenyzőik felé részidőket, ami szült már egy-két érdekes pillanatot. „Mi látjuk a részidőket!” – viccelődött a világbajnok csapat első embere. „Nem tudom, hogy ez izgalmasabbá teszi-e. Nagyon jó a kapcsolatunk a gyártókkal. Van egy gentleman’s agreement-ünk, mindannyian a szabályok keretein belül működünk, elfogadjuk az előírásokat, és megbízunk egymásban. Izgalmasabb így.”

 

Andrew

 

2015. március 10.