Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Amikor a világbajnokoknak a szerszámért kell nyúlniuk

 

Amikor a világbajnokoknak a szerszámért kell nyúlniuk

A rali világbajnokság versenyzőinek multifunkciósoknak kell lenniük. Ez többet jelent, mint hogy a pilóta a kormányt tekergeti, ami önmagában is különleges elvárásokat támaszt vele szemben, hiszen különféle útfelületeken, aszfalton, murván, havon és jégen kell vezetnie. Neki és navigátorának meghatározó tudással kell rendelkeznie a cockpiten kívül is, főként akkor, amikor a szerelői szerepkört át kell venniük. Bármelyik, a rali világbajnokságon részt vevő versenyző számára világos, hogy a csapattól érkező műszaki támogatás ugyanolyan fontos, mint az ő szakaszokon mutatott teljesítményük.

A Volkswagen Motorsport rendszeresen képezi versenyzőit a hannoveri főhadiszálláson, hogy azok minden eshetőségre készen álljanak. Az új világbajnoki szezonban sem volt ez másként, amire azért is szükség volt, mert a Polo R WRC több fejlesztésen is átesett.

Ez a fajta tréning is az előszezoni felkészülés része, azt a főszerelő vezényli le, és alapvető fontosságú: a versenyek útvonalai évről évre változnak, a párosok folyamatosan új körülmények között találják magukat, előre nem látható szituációkba kerülhetnek, így adott esetben szükség lehet arra is, hogy pilóta és a navigátor szó szerint is összekoszolja a kezét.

„Létfontosságú számunkra, hogy kisebb javításokat meg tudjunk csinálni a szervizparktól távol is, hogy az időveszteséget abszolút a minimumon tudjuk tartani. Mint ilyen, a hannoveri tréningalkalmak nagyszerű segítséget jelentenek” – dicséri Sebastien Ogier, a Volkswagen kétszeres világbajnoka csapata tréningkoncepcióját. A Polo R WRC-k sosincsenek egy kisebb szerszámos táska, némi tartalék alkatrész, gyorskötözők és folyadékok, például motorolaj nélkül, amikor irányt vesznek a rali világbajnoki futamok szakaszai felé.

A különítmény másik párosának tagjai, Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila is élvezik az éves technikai továbbképzést, hiszen mindketten nagy rajongói a műszaki dolgoknak. A pilóta pedáns módon állítatott helyre egy Audi Quattro raliautót, míg a navigátor egy 1-es sorozatú Volkswagen Golfba lehelt új életet.

„Azokkal a pilótákkal szemben, akik a körpályákon űzik foglalkozásukat, a raliversenyzők jóval otthonosabban mozognak a dolgok gyakorlati oldalán, vagyis a kerékcsere, a futómű beállításainak módosítása és kisebb állítások részei és hozzátartoznak a pilóta és a navigátor feladataihoz a verseny során” – magyarázza az Ogier-Ingrassia kettős autójáért felelős főszerelő, Martin Hassenpflug.

A különleges szerelési képzés keretein belül a Volkswagen Motorsport versenyzőinek megmutatnak mindent, hogy mit tudnak tenni, mivel tudják működőképes állapotba hozni versenygépüket egy műszaki gond vagy egy baleset után. Nem csak arra képzik ki őket, hogy hogyan cseréljenek kereket, de arra is, hogyan csinálják meg az utántöltéseket a különböző folyadékok esetében, hogyan ellenőrizzék és javítsák a csatlakozókat és hogy a mechanikus részeken milyen renoválásokat tudnak elvégezni.

Érdekesség: a lapát, amiket a német alakulat versenyzői magukkal visznek a havas versenyeken, a Dakar Rally-n is akcióban voltak már a Volkswagennel, akkor ásónak használták őket a sivatagi homokban. Ez az egyetlen olyan kellék, ami a Race Touaregből, a háromszoros Dakar győztes járműből átkerült a Polo R WRC-be. Ennek jó oka van. Amikor ugyanis a kocsi a havas versenyen, a Svéd Rally-n vagy az ikonikus monte-carlói viadalon megfeneklik a hóban, egy dolgot lehet csak tenni, ha nem segítenek a nézők, kiszállni és elkezdeni ásni. „Ezt nem gyakoroljuk előzetesen” – mondja viccesen Ogier.

 

Andrew

 

2015. április 1.