Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Egyéni pontok: igen; csapatpontok: nem

 

Egyéni pontok: igen; csapatpontok: nem

Miért nem szerezhetett Andreas Mikkelsen csapatpontokat Mexikóban, idén immár másodjára?

Mint ahogyan a Monte-Carlo Rallye-n, Mexikóban is csak egyéni pontokért küzdhetett a 9-es rajtszámú Volkswagen Polo R WRC pilótája, Andreas Mikkelsen, csapata egységeit nem szaporíthatta. A világbajnokságra a Volkswagen Motorsport II színeiben versenyző norvégot a sorozat tizenhárom versenyéből csupán tizenegyre nevezte alakulata. Ennek oka, hogy a tervek szerint Mikkelsen is a 2015-ös specifikációjú kocsival fog részt venni a Portugál Rally-tól kezdődően. Az pedig egy logisztikai rémálmot okozott volna, ha mind a tizenhárom fordulón a csapat pontszerzőjeként vett volna részt a pilóta.

A szabályok egy rövid magyarázata némi fényt derít az ügyre. A szezon rajtját megelőzően a rali világbajnokságra hivatalosan nevező csapatoknak meg kell határozniuk, melyik futamokon fognak bizonyos alkatrészeket, differenciálműveket, az erőátvitelt, segédkereteket, kormányművet autóikban több mint egyszer használni. Azok a csapatok, akik a rali világbajnokság mind a tizenhárom versenyén pontot szerezhetnek, be kell tartaniuk a következő, hivatalos megfogalmazásban „csatolt versenyeket”: egy négyes, egy hármas és egy kettes kombinációt.

Logikus, hogy a hasonló karakterű futamokat kapcsolják össze az alakulatok, a két aszfaltos viadalt, a németországit és a franciát például. A két extrának általában a különleges futamokat, a monte-carlóit – ami aszfaltos, havas, jeges – és a spanyolt – ami vegyes, azaz murvás és aszfaltos – választják, ezek a „szabad versenyeknek”, ez a kettő jön hozzá a tizenegy kombinálthoz.

A Volkswagen Motorsport II nem állt be ebbe a sorba, mivel azt tervezik Mikkelsennel, hogy a Polo R WRC 2014-es változatáról a szezon folyamán a 2015-ösre váltanak. A tizenegy futamra történő nevezés azt jelenti, hogy négy összekapcsolást kell csinálni két-két versennyel, emellett három „szabad versenyük” marad.

Az árnyoldala viszont az ennek, hogy a 2015-ös szezon folyamán mindössze a csapat pontszerzőként teljesítendő versenyekkel megegyező számú tesztnapot teljesíthet. A Volkswagen Motorsport első csapata ezzel szemben összesen negyvenkét tesztnapot bonyolíthat le két versenyzőjével, Sebastien Ogier-vel és Jari-Matti Latvalával.

 

Andrew

 

2015. április 2.