Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Katasztrófa a Citroennél

 

Katasztrófa a Citroennél

 

Nem úgy alakult a Szardínia Rally a Citroen Racing számára, mint ahogyan azt tervezték. A nehéz feltételű versenyen mindkét pilótájuk, Kris Meeke és Mads Ostberg is hibázott, ami nem tette lehetővé, hogy dobogós helyen végezzenek.

Meeke rögtön a viadal elején, a pénteki első szakaszon csúszott ki és borult fel a DS 3 WRC-vel. „Egyszerűen rajtavesztem” – mondta el az észak-ír. „Egy katasztrófa ez őszintén szólva. A szakasz korábbi részén egy féktáv kifogott rajtam, aztán ez történt. Egy bukkanón lévő jobbos beszűkülő kanyaron lecsúsztam az ívről, amikor befordultam és nem volt esélyem arra, hogy belül csináljam meg a kanyart.”

Később a következőket tette hozzá: „Tudtuk, hogy az első szakasz nehéz lesz. Az éjszakai vihar miatt volt néhány nedves folt, amik nagyon csúsztak. Nem volt jó az érzésem. Elkövettem egy első hibát, de tudtam folytatni. Megpróbáltam jobban koncentrálni, hogy megtaláljam a megfelelő tempót. Aztán azonban átjöttünk egy beláthatatlan bukkanón, amiben volt egy kanyar is és szélesen fordultam, nekicsapódtam a kanyar külső részén lévő partoldalnak a kimenetnél. Kiszakadt a felfüggesztés, nekünk pedig fel kellett adnunk a napot.”

A csapattárs Ostberg sem kezdett jól, megpördült és megsérült a hátsó hajtása is, így öt szakasz után a nyolcadik helyen állt csupán. Ezt követően azonban megkezdte a felzárkózást, szakaszt is nyert, folyamatosan lépegetett előre, és szombat estére dobogós pozícióban találta magát.

Az utolsó napon egy óvatos vezetéssel tartható lett volna ez, mégsem így történt. „Sok dolog történt egy időben. Kiesett az átbeszélőm fülhallgatója egy egyenesben, és próbáltam visszatenni a helyére. Nagyon rossz volt az itinerem a következő kanyarra, szélesen fordultam és lementem az útról. Nem volt a sérülés túl nagy, de elvesztettem a féket” – magyarázta Ostberg a vasárnap reggel történt esetét.

A kár azonban nagyobb volt, mint gondolta. „Több ez, mint a fékek. Nem tudom, micsoda, ki kell derítenünk többet is a problémáról” – mondta a következő szakasz végén. Mint kiderült, nem csak a fék, hanem a jobb hátsó futómű is megsérült. A norvégnak azzal sem volt szerencséje, hogy a befejező napon nem volt a szakaszok között szervizlehetőség, így a hátralévő különpróbákat fék nélkül kellett teljesítenie, amivel helyezéseket vesztett, és végül a ötödik pozícióban ért célba.

Meeke a huszonnegyedik helyen hajthatott át a céldobogón.

 

Andrew

 

2015. június 15.