Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Rali vagy túraautózás – válaszút előtt a Citroen

 

Rali vagy túraautózás – válaszút előtt a Citroen

A Citroen 2017-ben ki fog szállni vagy a rali világbajnokságról vagy a túraautó világbajnokságból.

A francia autógyár a 2001-es rali világbajnoki csatlakozását követően tizenhét egyéni, illetve gyártói világbajnoki címet szerzett, a túraautó világbajnokságon pedig a tavalyi belépése óta egyeduralkodó. 2016-ban még mindkét sorozatban jelen lesznek, azt követően valamelyikkel felhagynak. A Citroen vezérigazgatója, Linda Jackson azt nyilatkozta az Autosportnak, nincs még döntés arról, hogy melyik sportágban folytatják. „2016-ra megvan a két irányunk: a rali világbajnokság és a túraautó világbajnokság. Biztosan mondhatom, hogy kielemezzük a döntést, 2017-re semmi sem dőlt még el. Azt a döntést meghoztuk már ugyanakkor, hogy a Citroen hivatalosan csak egy szakágban lesz jelen.”

A PSA csoport új márkája, a DS ebben az évben a Virgin Racing oldalán belép a Formula E küzdelmeibe gyártóként, ami véget vet azoknak a találgatásoknak, hogy a túraautós programot átneveznék. A Citroen márka ezzel a raliban – ahol idéntől DS márkaként vannak jelen – vagy a túraautózásban fog megmaradni. Az is egy lehetőséget jelent, hogy a túraautó világbajnokságon a Sebastien Loeb Racing átvenné a programot félgyári tevékenységként, ami nem jelentene hivatalos részvételt.

A versenyek geográfiai helyszínei döntő szerepet jelentenek a döntés meghozatalában, csakúgy, mint a technikai előírások, valamint a szükséges költségvetés. „A járművek szegmensének tekintetében fontos az, hogy az FIA milyen szegmensű autókkal akar 2017-től a rali világbajnokságon továbbmenni” – mondta el Jackson. „Másodsorban ugyanennyi versennyel – tizenkettővel vagy tizenhárommal – rendelkező valamit keresünk, amiben jelen van Kína is. Jelen akarunk lenni Kínában, ez az elsődleges piacunk, nyilvánvaló, hogy fontos számunkra. Bármelyik szakág felé megyünk, biztosnak kell abban lennünk, hogy ugyanezzel vagy kisebb költségvetéssel tudunk dolgozni. Igen, fontos a Citroen Racing és a sport számunkra, de azon a költségvetési kereten belül kell lennünk, amink most van.”

Kína mindezidáig egy rali világbajnoki futamot rendezett, még 1999-ben, visszatérésükre pedig 2016-ban lehet esély az év eleji hírek szerint. A túraautó világbajnokságnak 2011 óta ad helyet az ország.

Arra a kérdésre, hogy amennyiben nem lesz Kínában rali világbajnoki futam, azt is jelenti, hogy a Citroen kiszáll a sorozatból, Jackson a következőket válaszolta: „Nem végleges még semmi sem. Nem hoztuk meg még a döntésünket, az viszont világos, hogy Kína – az, hogy lesz-e ott egy verseny – nagyon fontos számunkra, mivel Kína az elsőszámú piacunk az értékesítések tekintetében. Nagyon sok a dolgunk még, hogy ne csak a piaci részesedésünket javítsuk ott, hanem az imázsunkat is, az pedig, hogy legyen ott egy verseny, kötelezővé vált a gyártók számára. Mindenki próbálja a jelenlétét növelni Kínában, ez egy nagyon fontos piac.”

 

Andrew

 

2015. július 3.