Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Meeke: Folytatnom kell a munkát

 

Meeke: Folytatnom kell a munkát

Nem alakult jól Kris Meeke németországi versenye. A brit úgy gondolja, voltak a hétvégének pozitívumai, azt viszont elismeri, dolgoznia kell azon, hogy elkerülje a vezetői hibákat.

Meeke erősen kezdett a Deutschland Rallye-n, öt szakaszt követően ő volt az, aki a leginkább fel tudta venni a volkswagenes trió tempóját. A hatodik gyorsaságin azonban egy murvakihordás miatt lecsúszott az útról DS 3 WRC-jével, aminek következtében megsérült a kocsi egy futóműalkatrésze.

A történések egyben azt is jelentik, hogy az egymást követő második versenyen a második hibáját követte el a Citroen Racinges versenyző, ami nem vet jó fényt teljesítményére, miközben Yves Matton árgus szemmel figyeli azt a csapat 2016-os versenyzői felállásának eldöntése előtt. Szombaton ismét remek tempót diktált a pilóta, a harmadik leggyorsabb volt a nap folyamán, vasárnap pedig másodikként végzett a Power Stage-en.

„A két pont egy kis pozitívuma a csalódást keltő hétvégének” – értékelt Meeke. „Oké, volt sok pozitívum. A tempónk jó volt végig, de egy csúszós kanyarban kifogott rajtam a murva. Folytatnom kell a kemény munkát. Előre kell lépnem, hogy kiküszöböljem ezeket az apró hibákat.”

Az egyszeres futamgyőztes elutasította azt, miszerint alapvető változtatások lennének szükségesek a megközelítésében. „Világbajnoki szinten nagyon kicsi a különbség, hogy a tízedik vagy a harmadik helyért autózik valaki. Normális esetben ha harcban vagy a vezetésért, az nagyobb figyelmet generál. Olyan sebességgel vezetek, ahogyan az kényelmes, ugyanakkor megtörtént, rajtavesztem itt és Finnországban is.

Keményen megfizettem azokért a kis hibákért, amiket az utóbbi két versenyen követtem el. Könnyedén lehetett volna az a helyzet mindkét alkalommal, hogy sebességbe teszem az autót és újraindulok, de nem ez történt. Ez azonban nem törli el azt a tényt, hogy voltak ezek a kis hibázásaim. Ki kell küszöbölnöm ezeket, aztán rendben lesz minden. Lehetséges lett volna egy dobogó Finnországban és itt is” – mondta el Meeke.

Azzal, hogy az Ausztrál Rally lesz az utolsó lehetőség arra, hogy a Citroen Racing 2016-os versenyzői felállását jelentő döntés meghozatala előtt lenyűgözze Yves Mattont, az északi-ír pilóta elmondta, egy eseménymentes futamra fog törekedni. „Minden, amit tehetek, hogy a legjobb tudásom szerint vezetek. Ott Ausztráliában döntünk a stratégiánkról, amikor meglesz a ritmusunk és az érzésünk a szakaszokról.”

 

Andrew

 

2015. szeptember 1.