Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Meeke fontos dobogója

 

Meeke fontos dobogója

Kris Meeke kulcsfontosságú eredményt ért el azzal, hogy az Ausztrál Rally dobogóján végzett. A Citroen Racing pilótája ezzel egy rossz sorozatot szakított meg.

Meeke a coffs harbouri verseny csaknem felét vezető helyen töltötte, az utolsó napon azonban nem tudta felvenni a versenyt a két volkswagenessel, Sebastien Ogier-vel, valamint Jari-Matti Latvalával, így harmadikként állhatott fel a céldobogóra. Mindettől függetlenül remek teljesítményt nyújtott a brit versenyző, akit főnöke, Yves Matton kemény kritikával illetett korábban az olasz, a lengyel, a finn és a német viadalon elkövetett hibázásai miatt.

„Elértük az első célt, ami az volt, hogy érjünk célba és legyünk kiegyensúlyozottak. Szeretnék rámutatni, hogy csaknem két napon keresztül vezettük a versenyt. Úgy gondolom, nagyon jó munkát végeztünk, az utolsó naptól pedig nem igazán várhattunk többet. Folytatnunk kell a kemény munkát” – értékelt Meeke.

„Nagyon boldog vagyok a problémás futamok után, volt néhány kis hiba, ami nagy büntetéssel járt” – utalt a DS 3 WRC pilótája a korábbi versenyekre, majd az ausztrál szereplésére tért vissza. „A szezon ezen részében fontos, hogy itt lehessünk jövőre is és lehetőségünk legyen küzdeni. Boldog vagyok a pontokkal és a dobogós eredménnyel. Gratulálok Sebnek, Juliennek és a Volkswagennek a hihetetlen munkájukért. Magasra tették a lécet, nekünk pedig mindannyiunknak meg kell próbálni elérni ezt.”

Szombaton délelőtt az élmezőnyből egyedüliként puha abroncsokkal ment ki Meeke az ötvenegy kilométeres szakaszra. A taktika nem jött be, a letakarított pályán alig tudott jobb időt autózni a takarítói szerepkörben futó Ogier-nél és Latvalánál, a hasonló körülmények között menő, de kemény abroncsokat választó Hayden Paddontól pedig 12,2 másodpercet kapott. „Bizonyosan nehéz megtudni” – mondta Meeke arra a felvetésre, hogy nagyobb esélye lett volna-e a kemény gumikkal a verseny megnyerésére. „Egy optimista választás volt ez, nem volt katasztrófa. Megnézve Hayden Paddon idejét, meccseltünk vagy még jobbak is voltunk pénteken, holott tízedikként futott. Versenyre kellett volna kelnünk az idejével, vagy még jobbat kellett volna futnunk. Tizenöt másodpercet hozott a körben, és ha a zsebünkben lett volna az a tizenöt másodperc, sosem lehet tudni, mi lett volna, de nem így történt.”

Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint eleget tett-e ahhoz, hogy kielégítse Matton igényeit és megtarthassa az ülését 2016-ra, így válaszolt Meeke: „Ötletem sincs, nem beszéltem vele. Nem volt megbeszélés a szerződésről, és talán nem is csak Yves-en múlik; beszélnem kell mindenkivel, biztosnak kell lennem abban, hogy a rali világbajnokságon leszek jövőre is.”

A 3-as rajtszámú DS 3 navigátora, Paul Nagle mindeközben úgy vélte, nagy megkönnyebbülést jelent az eredmény. „Fantasztikus hétvége volt ez, majdhogynem hibamentes. Pénteken is voltunk elöl valamennyit, szombaton pedig majdnem végig, egész hétvégén versenyeztünk. Nagyszerű visszatérni a dobogóra és a sajtótájékoztatóra, egy kis friss levegőt biztosít számunkra és levesz némi súlyt a vállunkról ez az eredmény, hogy visszatértünk ide” – tette hozzá.

„Nem, rendszeresen van rajtunk nyomás” – felelte az ír mitfárer arra a kérdésre, hogy Mads Ostberg pályabejáráson történt balesete után nagyobb teher volt-e rajtuk. „Ha hibázunk, rajtunk a világ súlya. Szerves része ez annak, amit csinálunk, és normálisan kezeljük. Úgy tettük a dolgunk, ahogyan kell tennünk.”

Természetesen a viadal végén is szóba került a szombat este, sötétben megrendezett gyorsasági, aminek céljában Meeke nem volt hajlandó nyilatkozni, majd nem sokkal később a szervizparkban nem kevés iróniával fűszerezve a következőket mondta: „Minden kitűnő – azt akarom, hogy minden szakasz éjszaka legyen! Eleget beszéltem a szakasz előtt…” A páros a nagy por miatt időt vesztett a kérdéses gyorsaságin és kénytelen volt lemondani az éllovas pozícióról. Erről Nagle a következőket mondta vasárnap délután: „Eleget beszéltünk már arról, ami előző este történt – Seb a mi nevünkben is beszélt. Nem szabadott volna ennek történnie, de megtörtént. A saját tempónkban mentünk ma, és a harmadik helyre érkeztünk. Ez egy olyan eredmény, amilyenre szükségünk volt és amilyenre a Citroennek szüksége volt, ez jó számukra a gyártók között.”

 

Andrew

 

2015. szeptember 16.