Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Lefebvre különleges lehetősége

 

Lefebvre különleges lehetősége

Stephane Lefebvre a rali világbajnokság német fordulója után az Ausztrál Rally-n is a DS 3 WRC-vel állhatott rajthoz, amivel pontot szerzett a Citroen Racing számára. Az alakulat helyettes vezetője, Marek Nawarecki kiemelkedőnek nevezte a fiatal francia teljesítményét a futamot követően, mindeddig azonban hosszú és kalandos út vezetett.

Lefebvre és navigátora, Stephane Prevot ugyanis eredetileg a kenguruföldi viadal pályabejárásán vett volna csak részt, azt követően hazautazott volna. A 4-es rajtszámú DS 3 párosa, Mads Ostberg és Jonas Andersson viszont komoly balesetet szenvedett a tréningen, egy kamionnal ütköztek, a sérüléseik következtében pedig nem vállalták a versenyt.

Ekkor került képbe a francia/belga kettős, akiknek szintén nem alakult gondmentesen a pályabejárás, hiszen ők is frontálisan ütköztek. Mivel Lefebvrék a csapat tartalék tréningautójával kezdték meg a pályák megismerését, az viszont Ostbergék Mitsubishijéhez hasonlóan összetörött, egy bérelt szabadidőautóval folytatták, ugyanakkor volt olyan gyorsasági, amin egyszer tudtak csak áthajtani.

A pályák ismeretlensége mellett a másik kihívás a DS 3 WRC-vel kapcsolatos tapasztalatlanság volt. „A shakedown előtt nagyjából öt kilométert mentem vele murván – egy médiaautóztatás volt ez tavaly. Ma ötször teljesítettem a szakaszt, ez további huszonöt kilométer volt tehát. Ennyi” – mondta a verseny rajtja előtt Lefebvre. Nem véletlen, hogy nehéz hétvégét várt, és annak ellenére, hogy a Citroen Racing nem helyezett rá túl nagy nyomást, szerette volna ezt a lehetőséget komoly tapasztalatokra váltani, hiba nélkül befejezni a versenyt és szerezni néhány pontot a gyártók értékelésében. „Fogalmam sincs, hogyan kell beállítani a kocsit murván, úgy hagytuk, ahogyan Mads-re volt állítva. Az ő beállításaival rajtolok el, aztán meglátjuk, hogyan megy” – nyilatkozta a masinával kapcsolatban. Ennek megfelelően nem is támaszkodhatott másra, csak tapasztalt navigátorára, valamint a csapat másik párosára, Kris Meeke-re és Paul Nagle-re. „Kris adott némi tanácsot a vezetési stílussal és a versenyre vonatkozó taktikával kapcsolatban. Navigátoromra, Stephane-ra is számíthatok, neki rengeteg tapasztalata van Chris Atkinson révén a rali világbajnokságról és az ázsia-óceániai szakaszokról, úgyhogy remélem, át fog adni valamennyit a tudásából.”

Az már csak egy kisebb probléma volt, hogy a páros nem vitt magával a távoli földrészre semmilyen versenyzői felszerelést, mondván csak a pályabejáráson vesznek részt. „A navigátorom és én sem hoztunk ide semmit. Sem overált, sem sisakot. Kölcsön kellett tehát kérnünk mindent. A shakedown-on Stephane és én is Jonas overáljait viseltük, mert Mads-é túl kicsi volt. A versenyen én Paul Nagle tartalék overálját és Mads sisakját fogom hordani. Nem probléma.”

Lefebvre, aki mindössze egy versenyt, az aszfaltos Deutschland Rallye-t teljesítette eddig WRC autóval, egy hetedik idővel nyitott, majd a kilencedik pozíciót birtokolta egészen a pénteki nap végéig. Ekkor azonban nekiment egy kőnek, ami tönkretette a DS 3 jobb első lengőkarját. A szakaszt nem fejezte be, de másnap reggel visszaállt, vasárnap pedig a tizenharmadik helyen intették le.

„Nem vártam, hogy versenyezhetek itt” – értékelt a gall pilóta a célba érést követően. „Azért jöttünk Ausztráliába, hogy részt vegyünk a pályabejáráson, aztán a rajtvonalon találtuk magunkat. Semmi sem könnyű, de gyorsan kellett alkalmazkodunk.

Sok tapasztalatot gyűjtöttem itt. Az volt a célom, hogy folyamatosan csökkentsem a különbséget az élen lévő srácokhoz képest, ugyanakkor nagy munkát kell végeznünk az itinerünkön, hogy javulhassunk. Összességében viszont boldog vagyok, egy jó hétvége volt ez számunkra és egy nagyszerű tapasztalat.” Ezt támasztja alá, hogy időeredményei a szakaszok második teljesítése során rendre jobbak voltak, mint az első áthaladáskor, a javulás pedig nagyobb mértékű volt, mint a nagyobb tapasztalattal rendelkező vetélytársaké.

A futamon az Yves Mattont helyettesítő Marek Nawarecki is dicsérte a Citroen üdvöskéjét. „Nyilvánvalóan sajnáljuk, hogy Mads megsérült a pályabejárás során” – mondta a helyettes csapatvezető. „Reméljük, gyorsan felépül, időben ahhoz, hogy részt vehessen a Tour de Corse verseny előtti tesztjén. Stephane Lefebvre helyettesítette itt, az ő számára új volt minden. Első alkalommal vezette a DS 3 WRC-t murván. Figyelembe véve a feltételeket kiemelkedő volt a teljesítménye. Tapasztalatot szerzett és fontos pontot is gyűjtött a gyártói bajnokságban.”

 

Andrew

 

2015. szeptember 18.