Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Ostberg legjobb aszfaltos teljesítménye

 

Ostberg legjobb aszfaltos teljesítménye

Mads Ostberg úgy véli, a Katalán Rally utolsó napján mutatott aszfaltos teljesítménye eddigi legjobbja volt, amióta a rali világbajnokságon szerepel.

A Citroen Racing norvég versenyzője, aki egy hibás szelep miatti defekt okán került ki az élmezőnyből a murvás első napon, végig csatában volt csapattársával, Kris Meeke-vel, és amikor a brit értékes másodperceket vesztve megforgott a vasárnap reggeli második gyorsaságin, előnybe került.

Négy szakasz volt ekkor még hátra, az ötödik pozícióban pedig 7,5 másodperc volt az előnye, így Ostberg tisztában volt vele, hogy a legjobb teljesítményét kell nyújtania a spanyol aszfaltutakon – a számára kevésbé kedvelt talajfelületen –, ha maga mögött akarja tartani Meeke-t.

Ez a hátralévő ötven kilométeren egy hibátlan vezetéssel sikerült is, végül pedig a negyedik helyen fejezte be a viadalt 1,9 másodperccel márkatársa előtt. „A verseny folyamán egyre gyorsabbak lettünk, ma pedig talán a valaha volt legjobb aszfaltos napom volt” – mondta el Ostberg a leintést követően. „Egy jó belső csata volt Kris-szel, boldog vagyok, hogy legyőztem őt. Kris egy nagyon-nagyon jó aszfaltos pilóta, és azt látni, hogy tudtunk vele csatázni, kellemes dolog. Nagyon elégedett vagyok a napommal.”

Meeke az első napi murvás szakaszokon kevés tapasztalattal autózott, mivel tavaly korán kiesett, ezért is történt az, hogy nyolcadikként fordult csupán a szilárd talajra.

„Ez egy meglehetősen furcsa hétvége volt. Azzal, hogy nem volt tapasztalatom a murvás szakaszokon, nem igazán volt meg a tempóm pénteken, és néhány riválisunkhoz képest időt vesztettünk” – számolt be az észak-ír pilóta, aki másnap hangot adott annak, hogy hiányzott számára a verseny előtti felkészülési teszt, az, hogy nem teszteltek a különleges spanyol aszfaltutakon. Emiatt folyamatosan állított az autóján, de az optimumra nem lelt rá. „Aszfalton a tavalyi évhez képest eltérő gumikkal nem találtam meg egy igazán jó érzést a kocsival. Az eredmény még így is pozitív a csapat számára. Rajtunk múlik most, hogy a végső versenyen, Wales-ben jó helyen fejezzük be a szezont.”

A Citroen Racing két versenyzője szigorú utasítás alatt autózott, mindenképpen célba kellett érniük a spanyol viadalon, és végül a negyedik és ötödik helyezésért begyűjtött pontokkal megerősítették második pozíciójukat a gyártói versengésben. A franciák most már minden figyelmükkel az idényzáró Brit Rally-ra koncentrálnak, hogy egy hasonló teljesítménnyel megtarthassák pozíciójukat.

„Nagyon fontos volt ez a futam a szezon ezen szakaszában” – mutatott rá a csapat első embere, Yves Matton. „Mindkét pilótánk tökéletesen kezelte a versenyt azzal, hogy észben tartotta, milyen életbevágó pontokat szerezni a gyártói bajnokságban. Nem volt könnyű a verseny, mivel nagyon magas volt a tempó, de azzal, hogy mindkét DS 3 WRC-nk a legjobb ötben végzett, megerősítettük a második helyünket a bajnokságban. Most már a Brit Rally-ra figyelünk annak nagyon különleges felületével, ahol az lesz a célunk, hogy befejezzük munkánkat.”

 

Andrew

 

2015. november 2.