Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Kommunikáció Citroen módra

 

Kommunikáció Citroen módra

A Citroen július legelején jelentette be, hogy 2017-től egy szakágban, vagy a rali vagy a túraautó világbajnokságon képviselteti magát. A francia gyártó akkor és azután is többször hangsúlyozta, 2016-ban mindkét sorozatban részt vesznek még.

Az nyilvánvaló volt, hogy a döntésre – melynek kapcsán egy jó érv volt a rali mellett az, hogy időközben bekerült a jövő évi versenynaptárba Kína – a szezon vége felé kerül sor, így az év második felében sokkal inkább az foglalkoztatta a közvéleményt, hogy kik lesznek a ralis alakulat pilótái 2016-ban.

Az idényzáró, a Brit Rally befutója után közvetlenül Yves Matton a wrc.com-nak nyilatkozva elárulta, november végéig döntés várható mindkét témában. A cikk a sorozat hivatalos honlapján november 16-án jelent meg. „A következő hetekben megszületnek a döntések, az első a 2017-es terveinkről, úgy gondolom” – mondta el a szakvezető. „Ehhez kapcsolódóan fogom meghozni a döntésemet a 2016-os versenyzőinkről. Ma este elkezdek beszélgetni a versenyzőinkkel, és megpróbálok dolgozni rajta. Nagyon örülök, hogy megvolt a lehetőségem, hogy ilyen hosszasan várjak, mivel nagyon érdekes volt, amit ezen a versenyen láttunk. Úgy gondolom, megvan minden kritérium a választáshoz, hogy elkezdjek velük beszélgetni és meglássuk, hogy egyezségre tudunk-e jutni.” Matton azt is hozzátette, Meeke és Ostberg csupán két pilóta azok közül, akiket fontolóra vesz. „Nem csak kettejükkel beszélek, de más versenyzőkkel is.”

A következő napokban szárnyra keltek a híresztelések, miszerint a Citroen a ralit választja, ugyanakkor a fentieknek ellentmondóan a 2016-os bajnokságban csak hat futamot teljesít a márka. Ennek egyik oka a megszokotthoz képest egy fordulóval többet tartalmazó jövő évi versenynaptár, ami megnövekedett pénzügyi terhet ró a csapatokra, ráadásul az új technikai szabályok szerint készülő, 2017-ben bevetésre kerülő autók is jelentős erőforrásokat igényelnek. „Az a mód, ahogyan a versenynaptárat felállították, megnövelt költségvetést kíván. Az a probléma, hogy amennyiben kihagynál egy versenyt, nem nevezhetsz a rali világbajnokságra gyártóként” – nyilatkozta Matton az autosport.com csütörtök délelőtt megjelent cikkében. Arra a kérdésre, hogy kiemelkedően fontos maradt-e gyártóként nevezni a bajnokságba 2016-ban, így válaszolt: „Ez attól függ, hogy mit fogunk csinálni 2017-ben.”

A Citroen aztán még aznap, azaz november 19-én kiadta a közleményt, mely szerint a hagyományokat, a sorozat távlati kilátásait és az izgalmasnak ígérkező új versenyautókat figyelembe véve a rali világbajnokságon folytatják 2017-től. Egyúttal azt is bejelentették, hogy jövőre nem neveznek gyártóként a sorozatba. A ralis társadalom tehát örülhet a hosszútávú elkötelezettség okán, ebbe azonban egy kis üröm is vegyül a 2016-ra vonatkozó ígéretek, majd a távolmaradás ténye miatt.

A csapat idei pilótáinak jövője is kérdésessé vált ezzel. Az valószínűnek tűnik, hogy Mads Ostberg visszatér az M-Sporthoz. „Mads teljes programot akar a rali világbajnokságon a következő szezonban, ezt pedig nem tudjuk mi felkínálni neki” – közölte a Citroen szóvívője, aki megerősítette azt, hogy lehetséges egy részleges 2016-os program a DS 3 WRC-vel. Azt viszont rögtön leszögezte, hogy ez nem lesz ugyanolyan, mint a 2006-os történések, amikor a Kronos Racing a Citroen asszisztálásával egy részlegesen csökkentett gyári programot futott, melybe még új homologizációk érvénybe léptetése is belefért. „Teljesíteni néhány versenyt a következő szezonban valami olyan dolog, amin gondolkodunk, de valóban ez minden, amit el lehet mondani” – mondta el a szóvívő. „Egyáltalán nem dőlt el semmi, és igazán túl korai még erről túl sokat beszélni. Az biztos, hogy nem olyan lesz ez, mint 2006 volt, nem erről szól a dolog.”

A másik idei versenyző, Kris Meeke szerepet kaphat a részleges 2016-os programban is, mint ahogyan a következő generációs versenygép fejlesztésében is, feltéve ha marad az észak-ír a gárdánál. „Tárgyalásban vagyunk jelenleg Kris-szel” – jelezte a szóvívő. A féltucat verseny a hírek szerint a PH Sport asszisztenciájával valósulhat meg, amiken természetesen a gyári csapat tagjai is részt fognak venni.

A francia gyártó a túraautó világbajnokságon jelen lesz még jövőre, ott azonban az idei néggyel ellentétben meglepetésre két autót indítanak csak. A C-Elysee-k pilótái Jose Maria Lopez és Yvan Muller lesznek, nem kap szerepet tehát, Sebastien Loeb, amiről szintén nem kommunikált eddig a Citroen sem a nagyvilág felé, sem – mint ahogyan a legendás pilóta szavaiból kiderült – a versenyzők felé. Loeb elcsodálkozott a döntésen.

„Meglepett, amikor megtudtam, hogy nem fogok előrelépni a Citroen Racing színeinek megvédésében 2016-ban” – mesélte Loeb az autosport.com-nak. „Ezt a túraautós világbajnoki kihívást együtt építettük fel azzal a személyes céllal, hogy három éven belül megszerezzem az egyéni címet. Csalódott vagyok, hogy megállt ez a kaland két év után, mivel megvolt a vágyam arra, hogy megszerezzem ezt a címet. Megmutattam a versenyképességemet a C-Elysee fedélzetén, különösképpen a 2015-ben aratott négy győzelemmel.” A francia versenyző, aki a Peugeot-val a terepraliban folytatja, azt is hozzátette, nem sajnálkozik, szép emlékekkel búcsúzik a Citroentől, és köszönetet mondott mindenkinek, aki segítette a sikerei elérésében.

Loeb ezzel elhagyja azt a márkát, mellyel kilenc rali világbajnoki címet gyűjtött be és a legutóbbi két szezont már a túraautózásban töltötte az ottani korona megszerzésének reményében. Egyes vélemények szerint azonban nem szakítanak végérvényesen, a hetvennyolc rali világbajnoki futamgyőzelemmel büszkélkedő versenyző besegíthet a Citroen 2017-es World Rally Car-jának fejlesztésébe, melynek típusáról egyelőre nem esett szó.

 

Andrew

 

2015. november 21.