Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Katar: viszlát M-Sport?

 

Katar: viszlát M-Sport?

Az M-Sport múlt pénteki, a 2014-es versenyzői felállásukról szóló sajtóközleményének egy lényeges zöngéje, hogy Katar várhatóan nem vállal szerepet a továbbiakban a hivatalos csapat rali világbajnoki aktivitásában.

Az M-Sport azonban továbbra is folytatja a munkát Nasser Al-Attiyah-val, akinek egy R5-ös Fiestát fognak biztosítani a közel-keleti bajnokság következő idényében. A katari pilóta a december eleji Dubai International Rally-t követően annak lehetőségéről beszélt még, hogy a 2014-es rali világbajnoki futamokon Elfyn Evans-szal osztoznak egy autón, a fiatal wales-i nyolc, ő pedig a maradék öt versenyen indulna a Fiesta WRC nyergében. Ez a gondolat azonban az utolsó pillanatban meghiúsult, egy új terv szerint Evans R5-ös kocsival állt volna rajthoz a teljes szezonban. A múlt héten kiderült, Al-Attiyah a továbbiakban nem vállal szerepet a világbajnokságon, ezzel párhuzamosan pedig Evans előlépett az első csapatban. A neki szánt R5-ös kocsit feltételezhetően Hayden Paddon kapja.

Evans mellett a csapathoz visszatérő Mikko Hirvonen vezeti az M-Sport hivatalos alakulatának másik Fiesta WRC-jét a következő szezon mind a tizenhárom versenyén, melyeket továbbra is a Castrol fog támogatni. A csapat hivatalos nevét még nem tették közzé.

Az M-Sport kötelékében áll rajthoz a világbajnokságon egy másik olajtársaság, a lengyel Lotos hathatós közreműködésével Robert Kubica, aki az RK M-Sport World Rally Team színeiben nevez. Amellett, hogy a Lotos fizet egy autót, a Fiesta R5 óriásmértékű eladásai – állítólag már a százas számnál járnak a megrendelések– és a Bentley GT3 értékesítési programjának indulása biztosít szilárd gazdasági bázist az M-Sportnak annak ellenére, hogy a csapat a Ford kiszállásával elvesztette az igazi gyári státuszt és most úgy tűnik, hogy Katar sem vállal a továbbiakban szerepet az istálló életében.

A bejelentések után az M-Sport is elkezdte új felállásával a felkészülési teszteket a következő idényre, az ezeken készült fotók tanúsága szerint a csapat sokat látott, jó öreg tesztautója már a modellfrissítésen átesett Fiesta formai jegyeit viseli magán. Minden valószínűség szerint ezzel a kialakítással állnak rajthoz a csapat autói jövőre, a fejlesztések befagyasztása miatt ugyanakkor más lehetőség nincs a módosításokra.

 

Andrew

 

2013. december 17.