Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Készül az M-Sport, Hirvonen bizakodó

 

Készül az M-Sport, Hirvonen bizakodó

Szorgalmasan készül az M-Sport a 2014-es rali világbajnokság idénynyitójára, a Monte-Carlo Rallye-ra, január 5-étől kezdve többnapos tesztet folytatott a csapat Dél-Franciaországban.

A brit alakulat eredetileg decemberre tervezte ezt a felkészülést, de azt a tesztet törölték. A tesztsorozatot Elfyn Evans kezdte január első vasárnapján, őt Bryan Bouffier és Mikko Hirvonen követte, hozzájuk szerdán csatlakozott az előző hétvégén a Jannerrallye-t megnyerő Robert Kubica, majd Francois Delecour került sorra. Az öt pilóta közül kettőnek nem volt korábbi tapasztalata a Ford Fiesta RS WRC-vel.

A Vercors-hegységben szombaton éjszaka esett jelentős mennyiségű hó kemény körülményeket teremtett Evans-nak a Col de l’Echarasson közelében. A hó aztán latyakká vált, a feltételek nagyban hasonlítottak a tavaly a Turini-hágón tapasztalt útviszonyokhoz. Első Montéja előtt nem voltak éppen ideálisak tehát a körülmények a wales-i fiatal számára.

Bryan Bouffier hétfőn egyértelműbb körülmények között próbálhatta ki a Fiesta WRC-t azon a szakaszon, ahol a 2011-es Monte-Carlo Rallye győzelme alkalmával is autózott. Az M-Sportnál menedéket találó francia reggel havon és jégen autózhatott, a nap végére azonban csaknem teljesen felszáradt az út, Bouffier így próbára tehette a Michelin Montéra szánt mindegyik gumitípusát.

A következő napon Mikko Hirvonen került sorra. Az M-Sport szerelői a „üdvözlünk itthon” feliratú, a kocsi pilótafülkéjébe elhelyezett lufikkal várták a csapathoz két év után visszatérő versenyzőt és navigátorát, Jarmo Lehtinent, akiknek kétnapnyi lehetőség jutott megízlelni régi-új munkaeszközüket.

Hirvonen Laborel mellett, a Col Saint-Jean-en száraz körülmények között mehetett az autóval. Az M-Sport ezt követően Saint-Nazaire-le-Desert felé vette az irányt, ahol szerdán első ízben vezethette Kubica a Fiesta WRC változatát. Csütörtökön és pénteken a Monte-Carlo Rallye-t húsz évvel ezelőtt ugyancsak egy Forddal megnyerő Francois Delecouron volt a sor, hogy felkészüljön a hercegségi viadalra.

Visszatérve az M-Sport csapatának idei zászlóvívőjére, Hirvonen a két nap alatt csaknem hatszáz kilométert ment a Fiestával. Bár csak száraz és nedves körülmények között autózhatott, nem pedig a Monte-Carlo Rallye-ra jellemző jeges utakon, a Fordok kormánya mögött tizennégy világbajnoki futamgyőzelmet arató versenyző elégedett volt a felkészüléssel.

„Nagyon meglepett, hogy mennyire másnak éreztem az autót ahhoz képest, mint mikor utoljára vezettem” – árulta el Hirvonen. „Nagy volt a különbség a kezelhetőségben és abban, ahogyan dolgozik, nagyon jó volt az érzésem a kocsival kapcsolatban.

Egy kis időt igényelt, hogy néhány részlethez hozzászokjak. Más egy kicsit az ülés, időbe tellett, hogy megtaláljam a kéziféket a hajtűkanyarok bejáratánál; ilyen dolgokról van szó, de nagyon élveztem.”

A 33 éves pilóta a Monte-Carlo Rallye szombaton kezdődő pályabejárása előtt arról is beszélt, hogy egy erős eredményben bízik. „Látva néhány dolgot az realizálódott bennem, hogy ezzel a Fiestával keményebben nyomhatom, és úgy érzem, nagy csatát vívhatunk. Vissza kell térnem ahhoz a tempóhoz, ahol egyenletes teljesítményt nyújtottam, és ha meg tudom ezt csinálni, legalább a pódiumért küzdhetek a Montén. Ha pedig a győzelemért szállhatnék versenybe, az tényleg fantasztikus lenne.”

Az M-Sport idő közben leleplezte a Fiesta RS WRC idei dekorációját is. Az utóbbi évek harsány külsője már a múlté, a kocsi szemrevaló sötét alapszínezéssel áll rajthoz.  Úgy tűnik, a csapatnak nem sikerült Katar helyére más főszponzort találnia, legalábbis egyelőre, és mint kiderült, a Vodafone-os szerződés is a spanyol sajtó bolondok napi szenzációja volt. A Castrol továbbra is megmaradt azonban partnerként, mint ahogyan a Ford is, annak ellenére, hogy az alakulat nem hivatalos gyári csapatként áll rajthoz.

A megjelent fotó tanúsága szerint az M-Sport nem az új, hanem a régi orrkialakítással küldi csatába év elején a Fiestákat, mindössze annyi változás történt egyelőre a kocsin, hogy az aszfaltversenyekre új váltóáttételeket homologizáltak. Az autó 2014-es változata tavasszal mutatkozik be Portugáliában.

 

Andrew

 

2014. január 11.