Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Tanak az M-Sportos visszatéréséről

 

Tanak az M-Sportos visszatéréséről

 

Ott Tanak visszatér. Két évvel azután, hogy a balesetekkel tarkított 2012-es szezon végén távozni kényszerült az M-Sporttól, az alakulat Elfyn Evans 2015-ös csapattársaként ismét szerződtette az észtet. Ez egy újabb hatalmas lehetőség a Ford korábbi gyári pilótája, Markko Martin által protezsált 27 éves versenyzőnek, aki ebben az évben már érettebb autózást mutatott be a WRC 2-ben régi-új navigátorával, Raigo Molderrel.

Tanak a wrc.com-nak adott interjút, amiben beszélt az M-Sporthoz történt visszatéréséről és az előttünk álló szezonnal kapcsolatos pozitív érzéseiről.

- Amikor ismét szerződést kötöttél az M-Sporttal, azt mondtad, úgy érzed, pilótaként érettebb lettél 2012 óta. Mi változott?

- A lényeg, hogy tapasztaltabb lettem. Kétségtelen, hogy 2012 nem volt egy könnyű év. Az volt az első szezonom WRC autóval, és talán túl nagyok voltak az elvárásaim. Rögtön az elejétől próbáltam tartani ugyanazt a tempót, mint a top pilóták, ez volt az, ami miatt jöttek a hibák. Aztán stresszes lettem kicsit a sok gond miatt. Nehéz volt. A korral és a tapasztalattal azonban kicsit többet kezdesz gondolkodni. A vezetésnél fontos, hogy használd a fejed. Nem mindig kell padlógázon menni.

- És az autón kívül? Relaxáltabbnak, pozitívabbnak tűnsz, mint korábban.

- Amikor távol voltam 2013-ban, rájöttem, hogy nagyon hiányzik a rali világbajnokság. Két hónap után készen álltam arra, hogy mindent megtegyek, hogy visszaülhessek egy autóba! Idén sikerült ez, és nagyon jó érzés volt. Minden napot élveztem. A korral, úgy gondolom, okosabb is lettem. Úgy érzem, egy kicsit tudom magam kontrollálni, és értem, hogyan kell a versenyeket jól csinálni, ez a pozitív energia egy újabb oka.

- Idén ismét összeültél korábbi navigátoroddal, Raigo Molderrel. Mennyire volt ő fontos része a teljesítményednek?

- Fontos volt, de nem volt könnyű számára. Az első szezonja volt a rali világbajnokságon, és sokat kellett tanulnia. Sokat fejlődött, én pedig örülök, hogy egy olyan srácot látok magam mellett, aki ugyanolyan keményen dolgozik, mint én. Ő ugyanannyira akarja a győzelmet, mint én. Nem csak a munkáját végzi, de törekszik és jó eredményeket akar.

- Te és Elfyn ugyanolyan státuszban lesztek 2015-ben, ugyanakkor Mikko Hirvonen az az ember, akit helyettesítesz. Nagyobb emiatt a nyomás?

- Kétségtelen a nyomás, de jó, hogy van, keményebben dolgozol emiatt és törekszel. Sok időt töltöttem az M-Sportnál, ismerem az összes srácot. Biztos vagyok benne, hogy élvezni fogom, másrészről ugyanakkor eredményeket kell szállítanunk a csapatnak is. Úgyhogy igen, van nyomás, de szeretek így dolgozni.

- Milyen teszteket terveztetek a 2015-ös szezon előtt?

- December közepén kezdünk a jelenlegi autóval lefolytatásra kerülő Monte-Carlo teszt és a 2015-ös specifikációjú Fiesta fejlesztési munkáinak keverékével. Biztosra veszem, hogy nagyon sűrű lesz ez. Még nem mentünk a 2015-ös specifikációjú kocsival. Valamikor az új idény kezdetén lesz bevetve. Monte-Carlóra a kormányváltó lesz a legnagyobb változás.

- Mi a célod 2015-re?

- A terv az az elejére, hogy jó érzés alapuljon ki az autóval és a csapattal. Monte-Carlóval kezdünk, ami az egyik legtrükkösebb futam. Csupán túl kell élnünk, mert nagyon fontos, hogy tapasztalatokat szerezzünk. Svédországba és Mexikóba megyünk azt követően, úgy gondolom, jók az esélyeink, hogy jól teljesítsünk mindkettőn. A további versenyeket is ismerjük már, készen állok, hogy élvezzem mindegyiket.

 

Andrew

 

2014. november 27.