Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Tanak igazi versenyben a pódiumon

 

Tanak igazi versenyben a pódiumon

Az M-Sport pilótája, Ott Tanak azt mondja, minden egyes percét élvezte a Lengyel Rally-nak, melynek végén felállhatott a dobogó alsó fokára.

Az észt versenyző amellett döntött, hogy komolyan ringbe száll, miután az ezt megelőző viadalon,

Szardínián egy sebességváltó probléma a harmadik helyen haladva kibabrált vele. Tanak szenzációs teljesítménnyel magához ragadta a vezetést a Lengyel Rally pénteki napján, de aztán egy fékhiba, illetve egy rossz gumiválasztás visszavetette a negyedik pozícióba. Szombaton viszont további szakaszgyőzelmeket aratott a fordos versenyző navigátorával, Raigo Molderrel, megelőzték Jari-Matti Latvalát. Az utolsó nap izgalmasnak ígérkezett, a zárószakasz előtt 1,1 másodperc választotta el a két pilótát csupán, és bár Latvala megpróbált nyomást helyezni rá, Tanak kitartott. Végül a rivális hibázott, így a 27 éves versenyző megérdemelten állhatott fel a dobogóra, ráadásul a Power Stage-en Sebastien Ogier mögött egytized másodperccel lemaradva a második helyen végzett, amivel két bónuszpontot is kasszírozott.

Tanak a 2012-es Szardínia Rally után megszerezte élete második világbajnoki dobogós helyezését. Úgy véli, ez az eredmény többet jelent neki, mint a korábbi siker, miután ezt tisztán a tempóval és az elkötelezettséggel érte el. „Nem tudom elmondani, hogy mennyit jelent számomra, Raigo és a teljes csapat számára ez a dobogó. Mindannyian nagyon keményen dolgoztunk, hogy eljussunk eddig a pontig, és elképesztő érzés tudni azt, hogy a kemény munka végül elkezdett kifizetődni” – mondta a Lengyel Rally harmadik helyezettje. „Nagyon jól éreztem magam az autóban egész hétvégén, élveztem minden egyes percét. Voltam már a pódiumon korábban, de ez más. Ez mi voltunk – tiszta sebesség tőlünk és az autótól, úgyhogy különleges ez. Azt mondtam, ezúttal igazán nyomni fogjuk, és így is tettünk. Most alig várom Finnországot, ahol úgy gondolom, jó esélyünk van arra, hogy ugyanilyen versenyképesek legyünk.”

Tanak mindeközben megköszönte az M-Sport vezetőjének, Malcolm Wilsonnak, hogy bizalmat szavazott neki idén és 2012 után adott neki egy második esélyt. „Bátor dolog volt az, hogy Malcolm egy olyan valakinek kínált vezetési lehetőséget, aki nem ment egy évig. Ismert engem 2012-ből, amikor voltak problémáim, de hitt bennem, úgyhogy minden tiszteletem az övé, nagyon hálás vagyok. További dobogókat akarok most. Nagyon jól érzem magam ez után a verseny után, és elégedett vagyok a csapatommal. Tudom, hogy mennyire kicsi a csapatunk és mennyit tettek bele ebbe a projektbe, kifejlesztették ezt az új kocsit, ami most kifizetődik.

Biztos vagyok benne, hogy ez az első verseny, ahol igazán versenyképesek voltunk. Nehéz volt a szezon kezdetén. Egy évet távol voltam, idén pedig jobbá vált a rali világbajnokság. Portugália rendben volt, Szardínián a harmadik helyről álltunk ki, itt pedig a dobogón vagyunk. Ez sokat jelent számomra. Az azonos kék lovak, a Volkswagenek elég gyorsak. Ugyanezt a munkát kell végeznem és folytatnom kell a fejlődést.

Volt rajtunk némi nyomás, és nem voltam benne biztos a szakasz előtt, hogy meg tudom csinálni” – mondta el arra a kérdésre, hogy érzett-e nyomást a mindent eldöntő utolsó gyorsasági rajtjánál. „Úgy gondoltam azonban, hogy egy nagyon jó verseny volt ez eddig számunkra, és nagyon nagy erőfeszítést tettünk bele, úgyhogy azt gondoltam, megnyomom, és bármi történhet. Végül kifizetődött ez.”

„Szenzációs vezetés volt ez Ott-tól és Raigótól” – mondta el a párosról az alakulat vezetője, Maolcolm Wilson. „Nagyszerű volt látni, hogy az elmúlt néhány versenyen önbizalmat gyűjtöttek, most pedig egy ilyen abszolút fantasztikus eredményt tudtak szállítani. Mindezek tetejébe pedig az utolsó szakasz eredménye – ez kell hogy legyen a legkisebb különbség, amivel Ogier valaha is Power Stage-et nyert! Világos üzenetet küldött ez, hogy Ott és az új autó kombinációja jól működik, és már alig várjuk mindannyian a néhány hét múlva következő Finn Rally-t.

Volt néhány nehéz éve, de beérett már, és úgy gondolom, a két versenyzőnkkel kapcsolatos stratégiánk kezdi bizonyítani az értékét. Az volt a terv a srácokkal, hogy a szezon első felét arra használják, hogy megvetik a lábukat, aztán kicsit jobban a határon nyomják, hogy meglássuk, mit tudunk tenni. Úgy tűnik, ez működik, úgyhogy reméljük, folytatódni fog ez.

A legfontosabb dolog azonban az számunkra, a csapat számára, hogy látjuk, mennyire versenyképes az új autónk valójában. Ez az, amiért dolgozunk, a csapaton belüli morál pedig tízszer jobb lett ettől az eredménytől. Ott megannyi legjobb szakaszideje és az ilyen felbátorító teljesítménye miatt ez csaknem egy győzelem számunkra.”

 

Andrew

 

2015. július 8.